NJBB - Masters 2012

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
bas
4 Stars
4 Stars
Boules: obut match + 700/76

Re: NJBB - Masters 2012

Bericht door bas » 19 okt 2012, 15:57

Andries,

Volgens de niet geschoonde lijst staan we gedeeld 12e, de teams Augustinus en Schillemans gedeeld 8e die als nummer 2 en 3 geplaatst zijn???

Bas
Topsport kent geen compromissen!

het is GOED of het is SLECHT

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 19 okt 2012, 16:31

Ik ver moed dat de argumentatie als volgt is:

Geschoonde lijst van volledige teams kwalificatie

1 Ed, martin, Mark
2 Noel, Essa, Erik (Tevens nr 1 NC)
3 Ad, Wietse, Partick (tevens nr 2 NC)
4: Bert, jac en Mourad
4: boy, Ferry, Marco
6 bas, Cas en Ronald
Dat verklaart ook waarom het team van Bas 1e reserve is en net de nummer 6 uit de NC.

Ik denk dat ze de teams van Noel en Ad als doublures meetellen voor de rangschikking in de geschoonde lijst.

Weet niet of dit de argumetatie is, maar ik kan me dat voorstellen.

Andries

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 19 okt 2012, 17:28

Net terug van vakantie en alles even teruggelezen. Tsja, ik had echt niets anders te doen!
Maar ik denk dat Andries gelijk heeft, hoe jammer ik dat ook vind voor Bas.

"Indien een triplette zich zowel via de NC als via de kwalificatiecyclus heeft gekwalificeerd, wordt
vrijgekomen plaats ingenomen door de nummer 4 van de NC ereklasse vervolgens de
nummer 5 van de kwalificatiecyclus, de nummer 6 van de kwalificatiecyclus en daarna
om en om de volgende van de NC en de kwalificatiecyclus."

Maar net als Eddie denk ik wel dat de "nummer 4 van de NC ereklasse" een typefout is. Dit moet zijn "nummer 5 van de NC ereklasse".
Als dat inderdaad zo is, dan is dat natuurlijk wel slordig. Dat zorgt voor onnodige verwarring.

Op zich is er iets voor te zeggen dat er met doublures van complete triplettes anders om wordt gegaan, dan indien bijvoorbeeld slechts 1 óf 2 spelers zich al
met een ander triplette hebben gekwalificeerd. Maar óók dat is behoorlijk verwarrend.

Gr,
René

Henry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Henry » 28 okt 2012, 21:55

Vraagje...?
Ik werd een paar dagen geleden door Mourad gebeld of ik de NJBB master met hem en Bert van Dijk wil spelen, omdat Jac Schiellermans niet kan.
Dit lijkt me leuk, alledrie blij, en nu blijkt dat het niet kan...
Mourad heeft met de bond gebeld om mij aan te melden i.p.v Jac, en de bond zegt dat het niet mag, omdat ik de kwalifictatie niet gespeeld heb, en ik mag alleen 2 keer invallen, of zoiets.
Nu heeft Mourad en Bert zich teruggetrokken.
Klopt dit wel allemaal?
Wie kan dit voor mij uitzoeken en zeggen of de bond gelijk hebt? :|
Alvast bedankt!
Groet,
Henry.
Een heer in het spel, en heer in het leven.

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 28 okt 2012, 22:04

Henry schreef:Vraagje...?
Ik werd een paar dagen geleden door Mourad gebeld of ik de NJBB master met hem en Bert van Dijk wil spelen, omdat Jac Schiellermans niet kan.
Dit lijkt me leuk, alledrie blij, en nu blijkt dat het niet kan...
Mourad heeft met de bond gebeld om mij aan te melden i.p.v Jac, en de bond zegt dat het niet mag, omdat ik de kwalifictatie niet gespeeld heb, en ik mag alleen 2 keer invallen, of zoiets.
Nu heeft Mourad en Bert zich teruggetrokken.
Klopt dit wel allemaal?
Wie kan dit voor mij uitzoeken en zeggen of de bond gelijk hebt? :|
Alvast bedankt!
Groet,
Henry.
Hallo Henry,

Ik sprak Mourad vandaag in Leusden en vertelde dit inderdaad.
Als je het reglement er bij pakt die nu op de site staat klopt dit ook:

Artikel 2 Vervangers en invallers in de NJBB Masters
2.1 Vervangers zijn niet toegestaan.
2.2 Invallers zijn toegestaan tijdens twee van de zes speeldagen. De invaller moet voldoen
aan het gestelde in artikel 1.1 en mag niet hebben deelgenomen aan een eerder
gespeelde ronde van de NJBB Masters.

M.a.w. weer een team die zich moet terug trekken :(

P.S. Uit het reglement blijkt wel dat Mourad met 3x een invaller mag spelen (3x2 dagen). Jij één weekend en dan nog twee andere spelers zoeken voor de overige weekenden! Er wordt in het reglement namelijk gesproken over invallers. En dat is volgens mij meer dan 1 :D
mijn geluksgetal is 13

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 28 okt 2012, 22:10

ach joh de nummer 15 van de 5 voorgelote van lutjebroek kunnen wel en zijn super gemotiveerd.
Het lijkt ze erg leuk om een keer wk te spelen en hebben daar altijd al van gedroomd.

mvg Bart

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 29 okt 2012, 09:22

Misschien kan ik zometeen met Mark en Math wel mee doen. We hebben tenslotte alle drie de NL nationaliteit... :D

Nee, erg jammer allemaal...we hebben het hier wel over een EK zeg...bah!
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 29 okt 2012, 18:54

Erg lullig natuurlijk allemaal,
maar als een speler 6 dagen niet kan waarom geef je je dan op in die samenstelling?
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 29 okt 2012, 21:02

Kees Besseling schreef:Erg lullig natuurlijk allemaal,
maar als een speler 6 dagen niet kan waarom geef je je dan op in die samenstelling?
Kees,
In het geval van Jack S. kan ik me er iets van voorstellen.
Hij heeft naast zijn eigen boule-leven ook nog een bondscoach-leven en dat is niet altijd goed (en op tijd) samen te plannen!

Het blijft wel jammer voor dat team natuurlijk!
mijn geluksgetal is 13

RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Bericht door RC » 29 okt 2012, 22:12

Zoek je een overnachting voor het NJBB Masters om uitgerust te kunnen starten? Zie de aanbieding in de posting van 6 november.
Speciaal geregeld voor de boulers die zich niet op afstand, via het Forum met de Masters bezig houden, maar voor de deelnemers, de officials en de toeschouwers ter plaatse.
groeten,
Roel
Laatst gewijzigd door RC op 06 nov 2012, 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Danny
1 Stars
1 Stars

Bericht door Danny » 01 nov 2012, 09:10

Henk de Kw schreef:
Kees Besseling schreef:Erg lullig natuurlijk allemaal,
Kees,
In het geval van Jack S. kan ik me er iets van voorstellen.
Hij heeft naast zijn eigen boule-leven ook nog een bondscoach-leven en dat is niet altijd goed (en op tijd) samen te plannen!

Het blijft wel jammer voor dat team natuurlijk!

Het zal voortaan ook wel handig zijn als de bond die weekenden al van te voren bekend maakt zodat iedereen hier rekening mee kan houden. Is de kans kleiner dat er teams af moeten zeggen...

Danny

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 01 nov 2012, 13:27

Ik lees veel meningen over dit item maar ik mis een beetje de insteek van de stuurgroep/ overleggroep /klankbordgroep die met de NJBB heeft vergaderd over de veranderingen ten gunste van de sporters en om tot een betere competitie te komen. Wel zie ik meningen van individuele leden van die groep. Waar blijft het collectief dat tegen de Bond zegt"Ho even, dit kan zo niet " ? Of zeg ik nu te veel??
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

marco_petanque
3 Stars
3 Stars

Bericht door marco_petanque » 01 nov 2012, 15:16

Kan me sowiezo wel voorstellen dat teams afzeggen!

Het is nogal een opgave, want;
Welk team heeft er nou zin om een heel weekend op te offeren om te spelen:

- Voor in principe niets! Er zijn geen dagprijzen. Alleen de nummer 1 gaat naar het EK + hele riedel en nummers 2 en 3 krijgen nog wat internationale korting aangeboden.

- In een halve / hele competitie vorm! Oftewel je speelt zaterdag en zondag tegen dezelfde tegenstanders! En dan ook nog eens 6 keer tegen diezelfde tegenstanders! En misschien (weet dat niet zeker) ook nog wel in dezelfde volgorde, boring!

- Indien je tijdens het 1e weekend al kansloos bent voor een de top 3 klassering of realistisch genoeg bent om dat niet te gaan halen. Komen er dan geen vreemde uitslagen! Competitie-vervalsing! Of nog erger; afzeggingen van complete teams in weekend 2 en/of 3! Of vreemder; teams die met 2 spelers komen opdagen omdat ze moeten, maar eigenlijk geen zin meer hebben!

Ik hoop van harte dat dit een eenmalige uitspatting is! En dat er volgend jaar een soort Play Offs systeem voor in de plaats komt.

Daarnaast vind ik dat de NJBB de teams die wel aan dit circus mee doen moet compenseren voor tenminste de reiskosten en de hotel overnachtingen (indien nodig). Verder zou een georganiseerde middag pauze met lunch, aangeboden door de NJBB, ook niet misstaan. Volgens mij is dat bij de "Franse Masters" eerder regel dan uitzondering, correct me if i'm wrong @jacpetanque.

Mazzel!
Marco!!

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 01 nov 2012, 17:27

marco_petanque schreef:Kan me sowiezo wel voorstellen dat teams afzeggen!

Het is nogal een opgave, want;
Welk team heeft er nou zin om een heel weekend op te offeren om te spelen:

- Voor in principe niets! Er zijn geen dagprijzen. Alleen de nummer 1 gaat naar het EK + hele riedel en nummers 2 en 3 krijgen nog wat internationale korting aangeboden.

- In een halve / hele competitie vorm! Oftewel je speelt zaterdag en zondag tegen dezelfde tegenstanders! En dan ook nog eens 6 keer tegen diezelfde tegenstanders! En misschien (weet dat niet zeker) ook nog wel in dezelfde volgorde, boring!

- Indien je tijdens het 1e weekend al kansloos bent voor een de top 3 klassering of realistisch genoeg bent om dat niet te gaan halen. Komen er dan geen vreemde uitslagen! Competitie-vervalsing! Of nog erger; afzeggingen van complete teams in weekend 2 en/of 3! Of vreemder; teams die met 2 spelers komen opdagen omdat ze moeten, maar eigenlijk geen zin meer hebben!

Ik hoop van harte dat dit een eenmalige uitspatting is! En dat er volgend jaar een soort Play Offs systeem voor in de plaats komt.

Daarnaast vind ik dat de NJBB de teams die wel aan dit circus mee doen moet compenseren voor tenminste de reiskosten en de hotel overnachtingen (indien nodig). Verder zou een georganiseerde middag pauze met lunch, aangeboden door de NJBB, ook niet misstaan. Volgens mij is dat bij de "Franse Masters" eerder regel dan uitzondering, correct me if i'm wrong @jacpetanque.

Mazzel!
Marco!!
Marco,

Een reactie waar ik volkomen achter kan staan!

Gr
Henk
mijn geluksgetal is 13

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 01 nov 2012, 17:32

De deelnemers aan de Franse Masters de Pétanque krijgen inderdaad reiskosten- en verblijfsvergoeding. Maar de Franse Masters zijn natuurlijk iets geheel anders dan de Nederlandse Masters. In Frankrijk gaat het niet om WK- en EK-plaatsen, hoewel de spelers er uiteraard heel zorgvuldige geobserveerd worden door de Franse technische staf, die de uiteindelijke selectie maken.
marco_petanque schreef:

Mazzel!
Marco!!

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 05 nov 2012, 19:33

Volgens de NJBB worden dit de strijdende teams:

1 NC Noel Kempeneers Essa Agzoul Erik Telkamp Les Cailloux
2 NC Ad Wagenaars Wietse van Keulen Patrick Tuaux ’t Dupke
3 NC Geoffrey v Koppenhagen Simon op den Kelder Kees Koogje Midi
4 NC Eddie Hollestelle Ricardo Saarloos Tom van der Voort Petangeske
5 Kw Edward Vinke Mark Norder Martin Bakker Mix
6 Kw Boy Augustinus Marco Zeitzen Ferry Kamps Mix
7 KW Cas Schellekens Rob de Haan Bas Velthuysen Mix
8 NC Sjaak Spruijt Krijn Kok Marcel v Nieuwenhuizen L’ Esprit

Ik denk dat er ook wel weer live-uitslagen bekend gemaakt zullen worden!
mijn geluksgetal is 13

Anonymous

Bericht door Anonymous » 06 nov 2012, 07:35

ik kan er niks aan doen maar ik gok toch op nr. 2 of nr.7 :wink:

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 06 nov 2012, 15:38

Matje .Het gokken is al in de voorselectie gebeurd nu gaan ze er om spelen.

mvg bart

RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Bericht door RC » 06 nov 2012, 17:43

Ik wil hierbij toch nog even wijzen op de mogelijkheid om als uitgeslapen bouler aan de start te verschijnen in Haarlem.
gr
Roel
Arrangement Stayokay NJBB Masters 2012.pdf
RC schreef:Zoek je een overnachting voor het NJBB Masters om uitgerust te kunnen starten? Zie de aanbieding in deze bijlage.
Speciaal geregeld voor de boulers die zich niet op afstand, via het Forum met de Masters bezig houden, maar voor de deelnemers, de officials en de toeschouwers ter plaatse.
groeten,
Roel
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience

Anonymous

Bericht door Anonymous » 07 nov 2012, 08:33

RC schreef:Ik wil hierbij toch nog even wijzen op de mogelijkheid om als uitgeslapen bouler aan de start te verschijnen in Haarlem.
gr
Roel
Arrangement Stayokay NJBB Masters 2012.pdf
RC schreef:Zoek je een overnachting voor het NJBB Masters om uitgerust te kunnen starten? Zie de aanbieding in deze bijlage.
groeten,
Roel
als ik mee speelde dan maakte ik hier gelijk gebruik van... een heel goed initiatief :bounce:

Plaats reactie