Bondsvergadering 2 juni 2012

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Re: Bondsvergadering 2 juni 2012

Bericht door michel » 11 mei 2012, 09:12

ik zal de 3e regel niet overtreden, want dat doe ik nooit :oops:
Maar ik moet Math in zijn verhaal toch gelijk geven (uit eigen ervaring)

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 11 mei 2012, 15:56

michel schreef:ik zal de 3e regel niet overtreden, want dat doe ik nooit :oops:

Michel
En ook jij bent hier toen op aangesproken Michel! :-) Back On Topic please...
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Anonymous

Bericht door Anonymous » 14 mei 2012, 07:04

Febiunz schreef:

Michel
@Feeb zonde van de interruptie...weer een topic dat gesmoord is :cry:
De reden van deze interruptie weerhoud toch wel een aantal mensen om een mening over dit topic te plaatsen.
Het zal dan wel weer gewoon een grijs onderonsje blijven ! :wink:

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 14 mei 2012, 08:06

Ik hoop toch niet dat mensen zich laten weerhouden hier een mening te geven omdat ze anders misschien een waarschuwing krijgen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik denk dat het meeste wel gezegd is over de aanstaande vergadering.

Laten we hopen dat er mooie dingen komen uit de vergadering. Ik ben in ieder geval erg benieuwd...en denk dan ook dat de discussie hier wel weer zal oplaaien.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 14 mei 2012, 08:47

Wat een quatsch, Math. Er is een groot verschil tussen een inhoudelijke en zakelijke discussie en het louter op de man spelen (en geen feiten noemen!).
Anonymous schreef:
Febiunz schreef:

Michel
@Feeb zonde van de interruptie...weer een topic dat gesmoord is :cry:
De reden van deze interruptie weerhoud toch wel een aantal mensen om een mening over dit topic te plaatsen.
Het zal dan wel weer gewoon een grijs onderonsje blijven ! :wink:

Anonymous

Bericht door Anonymous » 14 mei 2012, 09:06

vooral quatsch Jac, nog een jaartje of twee doorgaan met de zelfde personen die in onze sport het beleid moeten sturen/vormen, dan kunnen we de petanque-sport in Nederland ook onder die quatch thuis brengen.

Jullie moeten er mee verder het is jullie feestje, maar ik vind het gewoon zonde.
ik heb mijn mening gezegd en die hoeft natuurlijk niet door iedereen gedeeld te worden.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 14 mei 2012, 10:21

Math, mijn opmerking 'quatsch' had betrekking op je laatste post (@Feeb zonde van de interruptie...weer een topic dat gesmoord is :cry:
Het zal dan wel weer gewoon een grijs onderonsje blijven ! :wink:), die sloeg werkelijk nergens op! Het gaat er niet om dat er op dit forum geen zou mogen worden uitgeoefend, integendeel, maar het gaat wel op de manier waarop. Verpak je kritiek op een zakelijke en inhoudelijke manier en met goed onderbouwde argumenten. Wild op de man spelen slaat echt nergens op.
Anonymous schreef:vooral quatsch Jac, nog een jaartje of twee doorgaan met de zelfde personen die in onze sport het beleid moeten sturen/vormen, dan kunnen we de petanque-sport in Nederland ook onder die quatch thuis brengen.

Jullie moeten er mee verder het is jullie feestje, maar ik vind het gewoon zonde.
ik heb mijn mening gezegd en die hoeft natuurlijk niet door iedereen gedeeld te worden.
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 14 mei 2012, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 14 mei 2012, 15:34

slaat wild op de man spelen nu ergens of nergens op?

mvg Bart

boesnl
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT *ATX* 700 gr.
Contacteer:

Bericht door boesnl » 14 mei 2012, 19:05

bartboules schreef:slaat wild op de man spelen nu ergens of nergens op?

mvg Bart
. . . .:scratch:
Plant elk jaar een boom...!!

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 14 mei 2012, 19:57

boesnl schreef:

mvg Bart
Omdat Jac ergens heeft geschreven waar hij waarschijnlijk nergens bedoelde... :)

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 14 mei 2012, 22:23

haha, humor...

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 14 mei 2012, 22:52

Inderdaad, soms druk je wel eens te snel op 'Bevestig'!
Febiunz schreef:
boesnl schreef:

mvg Bart
Omdat Jac ergens heeft geschreven waar hij waarschijnlijk nergens bedoelde... :)

Anonymous

Bericht door Anonymous » 04 jun 2012, 06:00

kan iemand vertellen hoe de bondsvergadering is verlopen ??
bijv: Wie is er weg en wie is erbij gekomen ??????

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 04 jun 2012, 21:35

Bondsvergadering:
* Besloten is om het integreren van het bondsbureau met dat van de KNBB (biljartbond) en enige kleine precisiesportbonden te staken. Oorzaak: KNBB kan haar gebouw niet verkopen wegens de economische crisis. Andere vormen van samenwerking binnen het Huis van de Sport worden nader onderzocht.
* Notulen ongewijzigd goedgekeurd
* Presentatie leden-enquete: zal binnenkort op website geplaats worden. Bondsbestuur zal nader analyseren of de door de respondenten aangegeven opvallende leden- en jeugdledengroei is ingegeven door hoop of dat verenigingen van plan zijn daar daadwerkelijk voor gaan.
* Jaarverslag 2011: ongewijzigd goedgekeurd
* Jaarrekening 2011: ongewijzigd goedgekeurd. Topsport is geen sluitpost volgens het bondsbestuur, er is en wordt in het budget wel stevig gesneden.
* begroting 2012: is op voorstel van bondsbestuur herzien, waardoor de eerder vastgestelde voorziening ter versterking van het eigen vermogen is geschrapt en er geen budget begroot is voor nieuw beleid.
*meerjarenbegroting 2013-2016: bondsbestuur zal de dekking van de algemene (basis)kosten van de bond die ten behoeve van alle licentiehouders gemaakt worden, nader analyseren en daarover in de volgende bondsraad rapporteren. De zorg is geuit, dat de W-licentiehouders daaraan veel en steeds meer bijdragen dan de C-licentiehouders. Bij gelijkblijvend beleid dreigt enerzijds uitholling van W-beleid anderzijds eenzijdig versterkte stijging van W-licentiebijdragen (zonder nieuw beleid), zo is betoogd.
* Voorzitter Elly de Jong conform vooraankondiging afgetreden; kandidatuur van de voorziene voorzitter Marianne Kallen, wordt aangehouden, in najaar waarschijnlijk en uiterlijk duidelijkheid; bestuurslid Arno Frankfort zal waarnemend voorzitten.
Bestuurslid Henk van Rekum herbenoemd; Bart Beukers (penningmeester) door bondsraad bedankt voor zijn bewezen diensten. Vroegtijdig aftreden als gevolg van verschil van inzichten op het (financiële) terrein van de topsport en de opleiding, zo is desgevraagd met respect aangegeven; Hetty Tindemans benoemd als nieuw bestuurslid (met financiële achtergrond).
* Contributieverhoging met inflatiecorrectie met meerderheid van stemmen goedgekeurd. Eveneens met meerderheid van stemmen besloten om structureel de afdracht van de bond aan de afdelingen (ter dekking van de algemene kosten van afdelingen) m.i.v. 2013 te verhogen met de inflatiecorrectie.
* Tuchtreglement: na ampele discussie aangenomen onder voorwaarden dat een aantal knelpunten en omissies in de november-bondsraad zullen worden aangepast waarbij de verschillen van inzicht tussen tuchtcollege en reglementencommissie worden opgelost.
* Rondvraag: gepleit is voor een zeer zorgvuldige afweging van alternatieven om om te gaan met mogelijke doublures in teams die zich kwalificeren in de kwalificatiegroep EK/WK vanaf 2013! Die zorgvuldigheid is van bondswege toegezegd.

Dit waren volgens mij de belangrijkste zaken. Als iemand aanvullingen heeft graag.

Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Plaats reactie