Bondsvergadering 2 juni 2012

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Re: Bondsvergadering 2 juni 2012

Bericht door SandraGill » 08 mei 2012, 14:15

Natuurlijk moet er niet uit de school geklapt worden of vuile was buiten gehangen worden. Daar wordt niemand wijzer van. Maar een tussentijdse ontslagname wegens "verschil van inzicht" is voor de beleidsvoorbereiders,- makers en -volgers binnen de NJBB wel degelijk van belang. Want 'Verschil van inzicht' is aan de orde als er keuzes gemaakt worden/moeten worden, vaak zelfs fundamentele keuzes.
Mijn indruk is, dat daarvan hier sprake lijkt, van fundamentele keuzes. Op welk(e) terrein(en)? Wellicht worden de afdelingsraden ter voorbereiding van de bondsvergadering door de vertegenwoordiger van het bondsbestuur uitgebreider en helder ingelicht over hetgeen er speelde/speelt.

Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 08 mei 2012, 16:30

Anonymous schreef:
Febiunz schreef:
bartboules schreef:Fabian Biesheuvel!!!

mvg Bart
Thanx voor de support Bart! Ik zal serieus gaan nadenken als de vraag vanuit de bond komt, of als ik voorgedragen wordt natuurlijk... :)
Ik kan jou niet meer voordragen Feeb, ik ben nl. geen lid meer van een Nederlandse kloep( :wink: ) anders zou ik je wel voordragen hoor.
Ik toch ook niet? :) Dat maakt op zich toch niet uit? Ik zeg transparantie...Maar thanx voor de support!

(En doe anders even een clubkaart aanvragen, dan heb je in ieder geval een licentie...dat mag gewoon)

Andere vraag: Wie is Bartolo eigenlijk? Ben jij het Bart Beukers?
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 08 mei 2012, 16:31

Bartolo schreef:Fabian
Het is denk ik beter EERST na te denken en vervolgens in actie te komen respectievelijk tot actie over te gaan. Vereder overleg desnoods van aangezicht tot aangezicht?
En ik ben wel in voor overleg van aangezicht tot aangezicht. Het is inderdaad beter eerst na te denken en dan pas actie te ondernemen, natuurlijk...

Bartolo
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Bartolo » 08 mei 2012, 17:00

Bartolo is inderdaad Bart Beukers

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 08 mei 2012, 18:41

Wat het zo bijzonder maakt is het gegeven dat een bondsbestuurder die over een maand statutair zou aftreden (lees mijn eerdere bericht) er zo plots (althans voor de buitenwereld) de brui aan geeft. Dat roept op tot een aantal vragen, lijkt me.
a.wijand schreef:Ik vind het niet meer dan normaal dat men bepaalde discussies die binnen een bestuur spelen niet aan de grote klok hangt.

Er kunnen hele goede redenen zijn om niet alles naar buiten te brengen.

Men moet in vergaderingen dingen kunnen zeggen die niet naar buiten komen. Uiteindelijk spreekt een bestuur met een mond.

Als een bestuurslid om wat voor reden dan ook besluit dat hij/zij zich niet met een binnen het bestuur genomen beslissing kan verenigen en daar zijn of haar conclusies aan verbindt, is het normaal dat men dan net gaat natrappen of uit de school klappen.

Dit ook om beschadiging van mensen te voorkomen.

ik geef toe dat het heel interessant kan zijn om het naadje van de kous te weten,. maar dat hoeft niet altijd in het belang van de bond te zijn.

Andries

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 08 mei 2012, 19:50

Paul van E schreef:Natuurlijk moet er niet uit de school geklapt worden of vuile was buiten gehangen worden. Daar wordt niemand wijzer van. Maar een tussentijdse ontslagname wegens "verschil van inzicht" is voor de beleidsvoorbereiders,- makers en -volgers binnen de NJBB wel degelijk van belang. Want 'Verschil van inzicht' is aan de orde als er keuzes gemaakt worden/moeten worden, vaak zelfs fundamentele keuzes.
Mijn indruk is, dat daarvan hier sprake lijkt, van fundamentele keuzes. Op welk(e) terrein(en)? Wellicht worden de afdelingsraden ter voorbereiding van de bondsvergadering door de vertegenwoordiger van het bondsbestuur uitgebreider en helder ingelicht over hetgeen er speelde/speelt.

Paul van E
Laat me niet lachen, op de afdelingsraden wordt zoveel mogelijk de 2e juni in bescherming genomen, dus onwaarheden en zoethouderij.
Het lag niet aan ons, maar aan diegene die aftrad.
een ferme driemaal Bah, Bah, bah

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 08 mei 2012, 20:35

Toevallig gisteren afdelingsvergadering gehad en geen kwad woord over aftreden bart gehoord buiten wat er al op de website staat.

Niets meer of minder dan dat er verschil van inzicht is en blijkbaar wil men er niets meer over kwijt.

Er is ook niet echt verder over doorgevraagd, zag de vergadering blijkbar geen aanleiding toe, een opvolger was er al, dus daar geen probleem.

Andries

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 08 mei 2012, 20:59

Verschil van inzicht betekent in ieder geval dat er geen sprake is van eenheid van bestuur. Dat de neuzen binnen het bondsbestuur niet allemaal dezelfde kant op stonden.
Het zou mij niet verbazen als dat ondermeer te maken heeft met het ja/nee uitvoering geven aan de aanbevelingen die het panel van spelers eind vorig jaar aan het bondsbestuur gedaan heeft. Immers wat hebben we daarvan nu gezien? OK, Leon van der Griendt mag dan gestopt zijn, de herenselectie is in sneltreinvaart gekoppensneld, ogenschijnlijk bedoeld om geen verantwoording te hoeven af te leggen over de succesloze en demotiverende aanpak van de sectietopsport de afgelopen jaren. Het vervolg: een zwalkend selectieproces voor WK Marseille onder leiding van de stoïcijnse bondscoach. Een vrijwel onwerkbaar systeem om te komen tot masterstrijd die moet gaan beslissen over EK/WK-afvaardiging 2013 e.v.
Zou het iets te maken hebben met het achterwege blijven van publicatie van de actie-agenda die de wedstrijdsport uit het moeras moet trekken, die leidt tot grondige kwalitatieve verbetering van NK's, tot meer aansprekende toernooien, tot een aansprekende externe communicatie over de petanquesport. Tot kwalitatieve verbetering van de opleidingen, tot eenheid in verscheidenheid binnen de bond, tot innovatie, tot ledengroei ...

Morgen vergadert de afdelingsraad van Afdeling 6...wie weet.

Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 08 mei 2012, 21:54

Het NOC-NSF draait de subsidiekraan dicht.
Geen geld meer voor topsport.
Waar moet het geld nu vandaan komen?
Dat lijkt me nu typisch een onderwerp waar bestuurders het oneens over kunnen zijn.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 08 mei 2012, 22:47

Kees Besseling schreef:Het NOC-NSF draait de subsidiekraan dicht.
Geen geld meer voor topsport.
Waar moet het geld nu vandaan komen?
Dat lijkt me nu typisch een onderwerp waar bestuurders het oneens over kunnen zijn.
gr
Kees
Dat lijkt mij ook, maar hoe de inzichten uiteenlopen lees ik nergens:

Stand van zaken jaarplan 2012. (stukken bondsraad 2 juni 2012)

DE TOP 10
Topsport
U heeft kennis kunnen nemen van het nieuwe topsportbeleid. De selectieprocedure heren voor 2013 is in werking. Voor vrouwen en jeugd wordt gekeken of er in de toekomst eenzelfde soort selectie moet gaan plaatsvinden. NOC*NSF zal de topsportsubsidie voor de NJBB afbouwen tot 0 wat consequenties heeft voor onze topsportprogramma’s.

Paul van E

Anonymous

Bericht door Anonymous » 09 mei 2012, 05:30

persoonlijk denk ik, dat er een hoop problemen opgelost gaan worden als we eens een nieuwe directeur voor het bondsbureau gaan aanstellen.
Daar de huidige directeur in al die jaren een hele grote bijdrage geleverd heeft aan die forse devaluatie van onze sport.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 mei 2012, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 10 mei 2012, 10:27

Anonymous schreef:persoonlijk denk ik, dat er een hoop problemen opgelost gaan worden als we eens een nieuwe directeur voor het bondsbureau gaan aanstellen.
Daar de huidige directeur in al die jaren een hele grote bijgedrage geleverd heeft aan die forse devaluatie van onze sport.
Math, ik denk dat je nu echt over de schreef gaat. Het mag dan jouw mening zijn, maar heeft geen pas. De directeur is coordinator aangaande het bepaalde beleid (door ons uiteindelijk, via de bondvergadering, njbb bestuur).
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 10 mei 2012, 10:45

Lijkt me simpel.
Geen selectie,GEEN SUBSIDIE :(

:|
let the goodtimes roll

Anonymous

Bericht door Anonymous » 10 mei 2012, 13:23

Bosche schreef:
Anonymous schreef:persoonlijk denk ik, dat er een hoop problemen opgelost gaan worden als we eens een nieuwe directeur voor het bondsbureau gaan aanstellen.
Daar de huidige directeur in al die jaren een hele grote bijgedrage geleverd heeft aan die forse devaluatie van onze sport.
Math, ik denk dat je nu echt over de schreef gaat. Het mag dan jouw mening zijn, maar heeft geen pas. De directeur is coordinator aangaande het bepaalde beleid (door ons uiteindelijk, via de bondvergadering, njbb bestuur).
@ Ed, dan ben je helaas niet volledig op de hoogte.... heb twee weken geleden een gesprek gehad met een ex-bestuurslid en die gaf aan dat vóóral daar het probleem lag :!:

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 10 mei 2012, 13:48

"@ Ed, dan ben je helaas niet volledig op de hoogte.... heb twee weken geleden een gesprek gehad met een ex-bestuurslid en die gaf aan dat vóóral daar het probleem lag "
En daar geloof ik nou echt helemaal niets van.

Is die ex-bestuurder niet bezig geweest om zijn eigen straatje schoon te vegen? er wordt zoveel geluld.

Om nu zo maar zonder enig argument mensen te gaan beschuldigen van oorzaak van problemen gaat echt veel te ver.
Wat dat betreft ben ik het volledig met Ed eens. Er zijn grenzen.

Andries

Anonymous

Bericht door Anonymous » 10 mei 2012, 15:19

ja dat vind ik dus oo,k dat er grenzen zijn.
vandaar mijn publicatie op deze wijze. als het land een besluit neemt kunt je normaal gezien niet dit op eigen houtje verdraaien, negeren of op je eigen manier uitvoeren. laat dit nu net hetgene zijn dat er al een hele periode gebeurd.
@ andries, ik geef hem niet de schuld. dan lees je het nog maar eens goed. ik stel hem alleen mede verantwoordelijk voor de misêre.
@ Ed. je schrijft ... De directeur is coordinator aangaande het bepaalde beleid (door ons uiteindelijk, via de bondvergadering, njbb bestuur).
deze regel is de huidige directeur allang gepasseerd :!:
maarja het is jullie feestje, jullie Bond... ga vooral zo door en blijf het vooral negeren.

Bartolo
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Bartolo » 10 mei 2012, 16:22

Math
Vanaf wanneer is die bestuurder een ex. De directeur bepaalt niet, dat deed en doet het bestuur. Ed ziet en noemt het correct.
Bart Beukers, de pas ex.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 10 mei 2012, 18:08

Daar de huidige directeur in al die jaren een hele grote bijdrage geleverd heeft aan die forse devaluatie van onze sport.
Math, is er ook een andere manier om dit te verwoorden? Dit is niet helemaal lekker op deze manier omdat dit een beetje in strijd is met de 3e regel van onze forum regels:
Spreek iemand nooit, in negatieve zin, persoonlijk aan op dit forum

Ik neem aan dat je dit niet persoonlijk bedoeld zoals je al eerder schreef, maar het blijft toch wel erg wijzen naar 1 persoon. Kun je dit iets anders formuleren?
Misschien kun je aangeven wat er op het bondsbureau mis is gegaan? Of waar ze een andere draai hebben gegeven aan afgesproken beleid of iets anders misschien?

Alvast bedankt!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 10 mei 2012, 18:59

Febiunz schreef: Math, is er ook een andere manier om dit te verwoorden? Dit is niet helemaal lekker op deze manier omdat dit een beetje in strijd is met de 3e regel van onze forum regels:
Spreek iemand nooit, in negatieve zin, persoonlijk aan op dit forum
Alvast bedankt!
3e regel ?? even persoonlijk naar jouw Feeb heb je alle forumleden die zich negatief naar mij of anderen hebben ge-uit ook zoiets geschreven....???
hou aub op met die flauwekul zeg.
woorden als stoïcijnse bondscoach ed. gebruik ik niet ...
En waarom dacht je dat er zo weinig is gedaan met de adviezen uit de gesprekken met het bestuur waar ook jij aan deel hebt genomen ??
maar zoals ik al schreef het is jullie feestje.
en als ik de regels van dit forum overtreden heb dan hebben dat 100 forumleden al reeds voor mij gedaan .

aanvulling bericht.
Het enige feestje waar ik nog aan mee wil doen van de petanque-sport van Nederland:
Dat is het feestje waarvan een Bestuur dat uit ambitieuze personen cq sporters bestaat, dat nog wél aan de weg blijft timmeren om de sport op een echte manier te blijven promoten.
Om nieuwe aanwas te crieëren, óók door evenementen te organiseren als orgaan of door evenementen te steunen die bestaansrecht hebben verworven en die tevens de inzet van het orgaan om onze sport in het onderwijs te willen brengen. enz.enz.
Dat tevens een fatsoenlijk kwalificatie-systeem implanteerd.
Het belang van onze sport als prioriteit op plaats 1 zet. (en hun persoonlijke belangen op een lagere plaats zetten)

Maar goed laten we maar ophouden want, ook de nieuwe aankomende bestuurders zijn bestuurders en willen op hun oude dag niet teveel aan hoofd hebben.
En alle ambitieuse sporters die zich beschikbaar willen stellen worden genegeerd door het huidige bestuur, daar zij liever de door hun voorgedragen personen in het bestuur zien komen ..en zo gaat het al jaren. een gebrek aan ruimtelijk inzicht is hier soms wel op zijn plaats.

Ik ben persoonlijk iemand met een uitgesproken mening die misschien niet altijd de juiste is, máár ik heb tenminste een mening !
Laatst gewijzigd door Anonymous op 11 mei 2012, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 11 mei 2012, 08:42

Kijk dat zijn mooie woorden Math! Afgezonderd de eerste alinea natuurlijk :) Zo zie ik graag dat mensen opbouwend kritiek leveren. Ik ben het dat ook 100% met je eens!

Plaats reactie