Bondsvergadering 2 juni 2012

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
mjbakker
2 Stars
2 Stars

Re: Bondsvergadering 2 juni 2012

Bericht door mjbakker » 19 apr 2012, 16:54

hallo andries,
Uiteraard ben ik het met je eens dat op het niveau van een bondsvoorzitter het erg handig en misschien wel een vereiste om
iemand tehebben met bestuurservaring;daar zijn we het dus ook wel over eens;over het roepen....tja, dit is een forum,misschien lezen bestuurders deze paginas ook wel..
in het algemeen wil ik even kwijt dat er wel wat teveel 1-2 zijn op de paginas die ook prive vezonden kunnen worden...denk je nieuwe reactie te zien...wer een grap :(
martin (bart: geen reactie aub)

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 19 apr 2012, 17:03

Volgens mij is het handig als de nieuwe penningmeester verstand heeft van euro's.
De functie van penningmeester is vaak moeilijk in te vullen.
Ik ben blij dat ze iemand hebben gevonden.
Van mij hoeft ze niet te kunnen boulen. :P

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

johan
2 Stars
2 Stars
Boules: integrale itr3

Bericht door johan » 20 apr 2012, 10:52

Kees Besseling schreef:Volgens mij is het handig als de nieuwe penningmeester verstand heeft van euro's.
De functie van penningmeester is vaak moeilijk in te vullen.
Ik ben blij dat ze iemand hebben gevonden.
Van mij hoeft ze niet te kunnen boulen. :P

gr

Kees
ik weet dat hetty tindemans in ieder geval al een aantal jaren zelf actief petanque speelt.
dus ze weet wel hoe het spelletje werkt.
het geeft niets als je twijfelt, dan denk je in ieder geval nog!!

Anonymous

Bericht door Anonymous » 20 apr 2012, 12:57

Volgens mij hoort tot het besturen van een sportbond niet alleen het nemen van bestuurs-besluiten.
maar ook het horen van de achterban op den velde en aan de hand daarvan er iets mee doen en niet het tegenovergestelde :!:

Bartolo
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Bartolo » 20 apr 2012, 14:24

ze weet behalve hoe je het spelletje speelt het zelfs heel aardig. NK Vrouwen en met name reeds 2011 is een van haar toernooien........

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 20 apr 2012, 15:18

dat zijn goede berichten. dat vind ik als bouler fijn om te weten.

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 07 mei 2012, 14:20

Laatste nieuws, Infobulletin nr. 437, mei 2012:

VAN HET BONDSBESTUUR

Bondsvergadering agendapunt 9 Benoemingen bondsbestuur

Tot onze spijt heeft Bart Beukers op 17 april jl. te kennen gegeven niet door te willen gaan als lid van het bondsbestuur. Verschil van inzicht in een onderdeel van het beleid is hier oorzaak van. Het bondsbestuur laat het bij deze mededeling.

9.1.Voorstel tot benoeming Marianne Kallen

Het leven gaat zoals het loopt. Door een verhuizing naar Brussel, vanwege nieuwe werkzaamheden van haar man, heeft Marianne Kallen tot haar en ook onze grote spijt onlangs te kennen gegeven zich niet voor de functie van voorzitter beschikbaar te kunnen stellen.
Het bondsbestuur betreurt het dat wij u op dit moment deze mededeling moeten doen.
Door deze gebeurtenis kunnen wij u op de bondsvergadering geen nieuwe voorzitter presenteren. Arno Frankfort neemt als vicevoorzitter de taken van de huidige voorzitter over.
Het bondsbestuur zal op zoek gaan naar een oplossing en verwacht in de najaarsvergadering 2012 of zo snel mogelijk daarna met een voorstel te komen.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 07 mei 2012, 21:12

Fabian Biesheuvel!!!

mvg Bart

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 07 mei 2012, 22:19

bartboules schreef:Fabian Biesheuvel!!!

mvg Bart
Thanx voor de support Bart! Ik zal serieus gaan nadenken als de vraag vanuit de bond komt, of als ik voorgedragen wordt natuurlijk... :)
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Bartolo
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Bartolo » 07 mei 2012, 23:20

Fabian
Het is denk ik beter EERST na te denken en vervolgens in actie te komen respectievelijk tot actie over te gaan. Vereder overleg desnoods van aangezicht tot aangezicht?

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 08 mei 2012, 05:55

Hij zal zeker steun krijgen in ieder geval van mij.

mvg Bart

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 08 mei 2012, 05:58

mevr Kallen las hier natuurlijk enkele reacties en zei tegen haar man: ``VERHUIZEN``

Maar de situatie rondom Bart B baart mij meer zorgen; ``verschil van inzicht``

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Anonymous

Bericht door Anonymous » 08 mei 2012, 06:04

Febiunz schreef:
bartboules schreef:Fabian Biesheuvel!!!

mvg Bart
Thanx voor de support Bart! Ik zal serieus gaan nadenken als de vraag vanuit de bond komt, of als ik voorgedragen wordt natuurlijk... :)
Ik kan jou niet meer voordragen Feeb, ik ben nl. geen lid meer van een Nederlandse kloep( :wink: ) anders zou ik je wel voordragen hoor.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 08 mei 2012, 06:09

michel schreef:mevr Kallen las hier natuurlijk enkele reacties en zei tegen haar man: ``VERHUIZEN``

Michel
Ja wat betreft de situatie van Bart Beukers en het overige bestuur met hun "verschil van inzicht" baart mij ook wel zorgen voor de petanque-sport van Nederland.
Bart is altijd iemand geweest die buiten zijn penningmeesterschap toch ook stond voor rechtvaardigheid en gelijke kansen voor ieder lid.
zonde Bart maar ook wel begrijpelijk, persoonlijk vond ik al dat je het nog lang had volgehouden daaro...
in ieder geval bedankt voor al het goede werk dat je geleverd hebt voor de NJBB.
groet,
Math

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 08 mei 2012, 08:27

michel schreef:mevr Kallen las hier natuurlijk enkele reacties en zei tegen haar man: ``VERHUIZEN``

Michel
Ja, Michel, hier doet men tenminste nog een summiere mededeling ( "het bondsbestuur laat het bij deze mededeling......")over, er zij genoeg mensen geruisloos van het toneel verdwenen.................
Jammer, Bart deed goed werk.
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 08 mei 2012, 08:33

Inmiddels weet ik dat de door het bondsbestuur opgegeven reden van het intrekken van de kandidaatstelling van mevr. Kallen, te weten verhuizing naar Brussel, een voorwendsel is. Er is meer aan de hand, en dat heeft ook te maken met het plotselinge vertrek van Bart Beukers. Bovendien, een verhuizing als gevolg van nieuwe werkzaamheden van je echtgenoot komt echt niet als een donderslag bij heldere hemel. Daar gaan een vacature aan vooraf, een sollicitatieprocedure, diverse gesprekken, enzovoort. Dat is een kwestie van maanden en dat moet- in elk geval de plannen daartoe - al veel langer bekend zijn geweest. En met betrekking tot Bart Beukers, die was afgelopen najaar al aftredend, maar hij hij heeft toestemming van de bondsraad gevraagd en gekregen om nog een half jaar langer aan te mogen blijven om financiële verantwoording te kunnen afleggen op 2 juni a.s. Laten we hopen dat de bondsraad over een maand een aantal zeer kritische vragen stelt. Zoals, bijvoorbeeld, of het huidige bondsbestuur het vertrouwen van het land nog wel waard is!!??

Michel

Bosche
3 Stars
3 Stars

Bericht door Bosche » 08 mei 2012, 09:11

Droevig allemaal hoor, de kreet die men zo graag gebruikt op welk gebied dan ook (ook binnen bedrijven) "transparantie" is ver te zoeken.................
Geniet van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

michel
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut S5

Bericht door michel » 08 mei 2012, 09:28

Jac wrote:

``Laten we hopen dat de bondsraad over een maand een aantal zeer kritische vragen stelt. Zoals, bijvoorbeeld, of het huidige bondsbestuur het vertrouwen van het land nog wel waard is!!??``

Die afdelingsafgevaardigden die kritische vragen stellen bestaan niet meer, of worden door de voorzitter de ..... gesnoerd.

Het is natuurlijk uit den boze dat we met z`n allen gewoon voorgelogen worden over de echte reden, diep triest.

Michel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt

Bartolo
1 Stars
1 Stars
Contacteer:

Bericht door Bartolo » 08 mei 2012, 09:42

De echte reden is met de term "verschil van inzicht"correct weergegeven.
Mogelijk laat het bondsbestuur op 2 juni wat meer los over dat(die) verschil(len).
Enkelen onder u zijn er van op de hoogte waar dan die verschillen van inzicht zoal liggen.
Bij deze nodig ik hen uit aan te geven wat en hoe een en ander bij hen is overgekomen.
Daarna wil ik zonodig uitgebreider op het onderwerp ingaan.

C'est 13 ou rien.

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 08 mei 2012, 10:38

Ik vind het niet meer dan normaal dat men bepaalde discussies die binnen een bestuur spelen niet aan de grote klok hangt.

Er kunnen hele goede redenen zijn om niet alles naar buiten te brengen.

Men moet in vergaderingen dingen kunnen zeggen die niet naar buiten komen. Uiteindelijk spreekt een bestuur met een mond.

Als een bestuurslid om wat voor reden dan ook besluit dat hij/zij zich niet met een binnen het bestuur genomen beslissing kan verenigen en daar zijn of haar conclusies aan verbindt, is het normaal dat men dan net gaat natrappen of uit de school klappen.

Dit ook om beschadiging van mensen te voorkomen.

ik geef toe dat het heel interessant kan zijn om het naadje van de kous te weten,. maar dat hoeft niet altijd in het belang van de bond te zijn.

Andries

Plaats reactie