cursus wedstrijdleider 3

Wil jij iets kwijt over de NJBB, de CEP, de FIPJP of misschien wel een andere bond. Laat het hier weten, en misschien hebben we er allemaal wat aan!
sassie
1 Stars
1 Stars
Boules: lbb inox 71, 690

Re: cursus wedstrijdleider 3

Bericht door sassie » 11 apr 2012, 20:12

Henk de Kw schreef:
En Sas ik beloof je: je gaat dit schema tijdens ons weekend ook geautomatiseerd gebruiken. Ik geef je persoonlijk uitleg. Leuk he?
Gezellig Henk. :P
Zijn is gegeven, worden doe je zelf

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 11 apr 2012, 21:24

Henk de Kw schreef:Jac,

En dit allemaal zonder (wedstrijdleider)cursus!

Gr
Henk
Dat bedoel ik!

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 11 apr 2012, 22:13

Uiteraard gaat de discussie hier niet over de voors en tegens van het Marokkaanse schema, maar de discussie geeft wel aan dat er heel wat meer komt kijken bij het formeren van goede wedstrijdleiders en dat de NJBB-opleidingen bij lange niet toereikend blijken te zijn. Er is meer tussen hemel en aarde...

sassie
1 Stars
1 Stars

Bericht door sassie » 11 apr 2012, 22:38

Ik zou zelfs durven zeggen dat de meerderheid van de wedstrijdspelers betere wedstrijdleiders zijn dan de meerderheid van wedstrijdleiders die door de bond worden opgeleid.

Ooit vanwege de NC ben ik de opleiding gaan doen, niet dat ik er echt iets geleerd heb maar dan konden we zelf "officieel" de toernooien schrijven in onze afdeling.
Uiteraard was de informatie van de opleiding al bekend, want we schreven al in de tussentijd de NC en er waren geen wedstrijdleiders van de bond beschikbaar.
Hier is toen door de voorzitter van de afdeling een ander systeem voor de halve competitie bedacht (voor 16 teams toentertijd.)

Toen we tijdens de stage vroegen wat ze van ons systeem vonden, zei de wedstrijdleider: "Ja maar dan speel je altijd tegen dezelfde club op 1 dag :?:
Sprakeloos dacht ik: Nou en?? je moet toch tegen alle teams spelen.. Dat het systeem er voor zorgde dat je de teams op een simpele manier kon indelen en dat dat erg veel tijd bespaarde maakt denk ik niet uit.

Schijnbaar is het nog steeds niet verandert, maar ik ben nog jong (in petanque termen :wink: ) dus ik blijf toch maar gewoon hoop houden. :lol:
En als ik oud en verstijfd ben dan kan ik altijd nog een functie bij de bond ambiëren. :P

Sas

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 12 apr 2012, 08:54

Die indruk heb ik ook wel eens! Wat dan weer heel veel zegt over de inhoud en kwaliteit van de opleidingen.
sassie schreef:Ik zou zelfs durven zeggen dat de meerderheid van de wedstrijdspelers betere wedstrijdleiders zijn dan de meerderheid van wedstrijdleiders die door de bond worden opgeleid. (knipje)

Sas

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 16 apr 2012, 08:49

Gisteren iemand van de opleidingscommissie gesproken over inhoud cursus WL3 en hoe het nu zit met die intake toets.

Iedereen die de cusus gaat doen moet de 1e dag aanwezig zijn om de toets te doen en verder cursusmateriaal van de 1e dag te doen.

De oude WL A en B die nu de cursus WL 3 gaan doen hoeven bij goed resutlaat van de test inderedaad dan alleen de 4e dag terug te komen.

Alle WL 2 moeten sowieso alle cursusdagen doen.

Dan over inhoud.

Er worden in de WL 3 cursus ook andere wedstrijdsystemen behandeld dan alleen voorgeloot of halve competitie. verder wordt erg gelet op sociale vaardigheden.

Ook schijnt er ook iets te gaan veranderen aan de WL2 cursus vooral op het gebied van wedstrijdsystemen.

Andries

sassie
1 Stars
1 Stars

Bericht door sassie » 16 apr 2012, 19:52

Gelukkig dat jij dan wel een reactie hebt gehad.
Ik heb (nog) geen enkele reactie terug ontvangen van de bond over deze vragen.

Het klinkt in ieder geval beter dan helemaal niets extra.
Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de prijs, zeker omdat de nota thuis gestuurd wordt (bij mij betaald de club maar dat zal misschien niet voor iedereen zo zijn)

Het blijft schijnbaar wel moeilijk om de informatie bij de juiste mensen te krijgen.

Sas

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 17 apr 2012, 13:44

even klein geprekje als je iemand tegenkomt werkt altijd beter dan via e-mail .

Plaats reactie