OnTip nu ook op proef voor De Regio

Heeft jou vereniging een nieuwe website? Vertel hier alles over jou vereniging en hoe petanque daar gespeeld en beleefd wordt.
jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: OnTip nu ook op proef voor De Regio

Bericht door jacpetanque » 12 dec 2014, 15:18

Ik voel me inderdaad nooit te min om anderen iets bij te leren. :wink: Je zou het ook zo compleet mogelijk informeren kunnen noemen.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 12 dec 2014, 15:21

Ik wil alleen maar zeggen dat we er niet steeds zo'n hype van moeten maken
Sinds wanneer is het beestje bij de naam willen noemen een hype? Iets dat wel weer overwaaid?
In Nederland is petanque gewoon jeu de boules
Een beetje jeu de bouler speelt petanque.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 12 dec 2014, 15:38

Hallo

Het is gewoon petanque en geen jeu de boule. Excuses dat niemand het begrijpt vind ik niet terecht.
We gaan een nieuwe weg in en daarbij beoefenen we petanque ,een onderdeel van het jeu de boules.
Het is aan de commissie promotie om bekendheid te geven.

Daar bij noemen we een raider nu ook een twix. Hebben de fabrikanten ook niet onbewust gedaan.
Het kan ook positief werken Paul W.

Denk daar maar is over na.

Om op de anecdote van Jac terug te komen.
Wij (Freek Tijman en ik) mochten vroeger als 15 jarigen met ome Jaap van de Volkskrant mee naar een winkelcentrum in Veenendaal
en daar gingen we dan een heel weekend met de voorbijgangers aan de slag om het Petanque uit te leggen en te spelen op een klein veldje. 1 van die voorbijgangers toen der tijd was Pierre Theze Lasus. Later meervoudig doublette kampioen van Nederland
We sliepen daar in een tentje op een grasveldje. Soort wildcamperen. en 2 dagen eten bij de plaatselijke chinees aldaar.
Geweldige tijd!!!

mvg Bart

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 12 dec 2014, 19:31

Theo vd M. schreef:
Ik wil alleen maar zeggen dat we er niet steeds zo'n hype van moeten maken
Sinds wanneer is het beestje bij de naam willen noemen een hype? Iets dat wel weer overwaaid?
In Nederland is petanque gewoon jeu de boules
Een beetje jeu de bouler speelt petanque.
Je hebt gelijk Theo, het is geen hype want het waait niet over. Wij blijven arrogant. Ook klopt het dat een beetje jeu de bouler petanque speelt. Maar we willen toch met de niet-een-beetje-jeu-de-bouler communiceren. Dan moet je wel zijn/haar spreken. Een aantal jaren geleden is een strategisch marketing plan gemaakt onder begeleiding van een gerenommeerd bedrijf. Het advies was dat het om marketing strategische redenen beter is om het over jeu de boules te hebben. Iedereen heeft gelijk dat het om petanque gaat. Het gaat er echter niet om dat je gelijk hebt, maar dat je gelijk krijgt.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 12 dec 2014, 19:39

Het advies was dat het om marketing strategische redenen beter is om het over jeu de boules te hebben
Over welke redenen hebben we het dan?

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 12 dec 2014, 19:59

Ik hoop niet dat het veel gekost heeft dat advies!
WANT HET IS ERG KORTZICHTIG.

mvg Bart

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 13 dec 2014, 12:09

Het gaat om communiceren met potentiele klanten. Erg kortzichtig.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 13 dec 2014, 12:46

Toch gek dat vrijwel de gehele wereld het over petanque heeft en dat dat in ons land maar niet wil lukken. Zou het dan toch waar zijn dat in Nederlands alles 50 jaar later gebeurt?

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 13 dec 2014, 17:02

Een aantal jaren geleden is een strategisch marketing plan gemaakt onder begeleiding van een gerenommeerd bedrijf. Het advies was dat het om marketing strategische redenen beter is om het over jeu de boules te hebben. Iedereen heeft gelijk dat het om petanque gaat. Het gaat er echter niet om dat je gelijk hebt, maar dat je gelijk krijgt.

Is dat het strategisch marketing plan goedgekeurd op de bondsvergadering van 20 mei 2006?! Iemand een link om dat 'poldermodel' eens na te lezen?

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 13 dec 2014, 18:36

het gaat om communiceren met potentiele klanten die willen gaan petanquen.
Jeu de boulen doen ze al en daar hebben ze de njbb niet voor nodig.

mvg Bart

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 13 dec 2014, 18:56

Om het weer even over "De Regio" te hebben en de toegevoegde waarde van de bond, die kan de bond mi. wel degelijk gaan bieden. Belangrijkste voorwaarde voor een succesvolle sportbeleving is dat je strijd tegen mensen/teams met hetzelfde niveau waarin de winnaar niet bij voorbaat vast staat. Dit is nu net een van de grootste problemen binnen onze sport en dan met name bij het populaire "4/5 voorgeloot". Je kan bij de meeste toernooien zowel in de Regio als bij de NJBB op voorhand 5/6 teams aanwijzen en dikke kans dat hier het podium bij zit. De rest van het veld is goed voor de prijzenpot.

Dit kan flink demotiverend werken voor beginnende spelers en/of mensen die het niveau niet (kunnen) halen. De oplossing zit voor een deel in andere spelsystemen, maar die zorgen er vaak voor dat de laatste partijen dan pas na etenstijd klaar zijn, en dat zorgt ook voor een hoop gemopper. De nieuwe opzet voor de NC helpt hier al een stuk bij, nu nog een oplossing voor de vele toernooien die gespeeld worden.

Een bond die dit in mijn ogen goed voor elkaar heeft is de tennisbond. Dit is ook nog eens een sport die goed vergelijkbaar is met de onze, want er worden competities/toernooien gespeeld en je kan zelf bepalen met wie en wanneer je speelt bij toernooien. Iedere speler heeft daar zijn eigen ranking en toernooien worden gespeeld tegen mensen met dezelfde ranking. Dat maakt het voorspellen van de winnaar een stuk moeilijker en alle deelnemers beleven sport waar het voor bedoelt is, namelijk met de kans om te winnen.

Ik hoop dat de werkgroep die bezig is/was met de opzet van de nieuwe NC, zich ook mag buigen over de opzet van de toernooien.

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 13 dec 2014, 20:37

We hopen met je mee, Marcel.
Wat ook zou helpen is als de NJBB transparanter wordt. Uitleg: Nog maar een paar jaren geleden (dus lang na dat strategisch marketing plannetje) was ik op uitnodiging op het bondsburo vanwege de vraag om allerlei trainingen van verschillend nivo in formats te plaatsen. Dat alles t.b.v. trainers, wedstrijdspelers en beginners. Iemand van het buro zou dat dan op de website plaatsten. Op mijn vraag waarom dat achter de inlog geplaatst moest worden was het antwoord, "dat anders de niet aangesloten verenigingen de trainingen ook zouden gaan gebruiken". Op mijn opmerking dat dat alleen maar gunstig zou zijn t.b.v. eenwording was het antwoord", "dan moeten ze maar eerst lid worden". Wie is/doet er nu arrogant en wie is er coöperatief?
Maar goed, ik weet het, daarvoor moet ik bij de desbetreffende zijn en niet alleen maar hopen dat er meegelezen wordt.
Laatst gewijzigd door Mink op 24 dec 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 14 dec 2014, 11:44

Dit is het eindrapport van het Strategisch Marketing Plan:
178 Eindrapport SMP definitieve versie.pdf
Strategisch Marketing Plan
(324.27 KiB) 86 keer gedownload

Plaats reactie