OnTip: Inschrijftool voor pétanque toernooien nu met SMS

Heeft jou vereniging een nieuwe website? Vertel hier alles over jou vereniging en hoe petanque daar gespeeld en beleefd wordt.
Boulamis
1 Stars
1 Stars

OnTip: Inschrijftool voor pétanque toernooien nu met SMS

Bericht door Boulamis » 07 jun 2012, 12:16

Dit digitale formulier is in feite een 'casco formulier', die met gegevens vanuit een database gevuld wordt. Het is hiermee heel makkelijk je eigen inschrijfformulieren te maken voor toernooien. Hierbij kunnen toernooien worden opgezet voor doubletten, tripletten, kwintetten, sextetten en tete-a-tete. Er kan een keuze gemaakt worden voor inschrijven als team of mêlée. Indien een toernooi bijna vol is of het minimum aantal spelers nog niet is bereikt, kunnen er automatisch voorlopige bevestigingen worden verstuurd. De bevestigingsmails bevatten het logo van de vereniging. Deelnemers kunnen inschrijvingen intrekken of mits geconfigureerd, zelf eigen inschrijvingen aanpassen, bijvoorbeeld als de speel maat wijzigt. Er kunnen meerdere toernooien tegelijkertijd ope staan voor inschrijving.
Ook kunnen schema's voor voorgelote partijen gemaakt worden. En van hieruit zelfs het printen van de score briefjes !! OnTip zorgt voor beter bezochte toernooien !!

Meer informatie
http://www.boulamis.nl/boulamis_toernoo ... _OnTip.pdf

Of de algemene OnTip toernooi kalender :
http://www.ontip.nl/toernooi_ontip.html

Voor het gebruik van OnTip dient vanaf 1-3-20125 € 10 per jaar betaald te worden als tegemoetkoming in de kosten van beheer en webhosting. Indien gewenst kan er binnen een half uur een werkende demo gemaakt worden. Een volgend toernooi aanmaken duurt 10-15 min.

Het formulier wordt nu al gebruikt voor ruim 200 toernooien met in totaal al meer dan 12.000 inschrijvingen (vanaf april 2012) meer dan 40 verenigingen en voor grote toernooien als het Haarlems Petanque Weekend van PUK en het Schagens Markttoernooi van Magnus boules.

Vanaf 1 januari 2014 draait het formulier vanaf de site http://www.ontip.nl.
Laatst gewijzigd door Boulamis op 21 dec 2014, 19:16, 12 keer totaal gewijzigd.

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Re: Gratis Inschrijftool (nu al meer dan 1000 inschrijvingen

Bericht door buutjuh » 07 jun 2012, 17:09

Beste Boulamis,

Waar kan ik deze tool downloaden?

Gr. Sake

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 08 jun 2012, 08:45

Dat is het hem nou juist Sake, deze kun je niet downloaden, maar moet voor je worden aangemaakt en ergens op een website draaien.
Dit wordt echter als een gratis service aangeboden door Boulamis als ik het goed lees.

Met alle respect: waarom gebruiken we niet met zijn allen de inschrijfmodule op deze website? Hoeft niets gehost te worden of iets dergelijks. Er hoeft alleen een account aangemaakt te worden voor een vereniging, en dan kunnen ze oneindig veel toernooien administreren, en kunnen deelnemers zichzelf inschrijven. Beheerders van deze website hoeven zich hier helemaal niet mee te bemoeien, en de contactpersoon van de vereniging heeft de volledige controle.

Inmiddels wordt dit systeem door PUK in Haarlem al gebruikt voor het haarlems petanque weekend.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Boulamis
1 Stars
1 Stars

Bericht door Boulamis » 04 sep 2012, 10:25

Voor deze tool hoeft een vereniging eenmalig te worden toegevoegd. Daarna kunnen ze zelf aan de slag. Voordeel van het formulier is dat het kan worden geintegreerd in de eigen website.
Wordt inderdaad gratis ter beschikking gesteld. Bevat naast het inschrijfformulier diverse handige hulp programma's.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 04 sep 2012, 13:33

Met alle respect: waarom gebruiken we niet met zijn allen de inschrijfmodule op deze website? Hoeft niets gehost te worden of iets dergelijks. Er hoeft alleen een account aangemaakt te worden voor een vereniging, en dan kunnen ze oneindig veel toernooien administreren, en kunnen deelnemers zichzelf inschrijven. Beheerders van deze website hoeven zich hier helemaal niet mee te bemoeien, en de contactpersoon van de vereniging heeft de volledige controle.

Welke tool is prettiger? :-)

buutjuh
3 Stars
3 Stars

Bericht door buutjuh » 04 sep 2012, 19:49

Fabian,

als de inschrijftool van PF net zo eenvoudig is als van Boulamis zal ik deze de volgende keer proberen. kan inschrijven dan alleen via PF? of kan ik ook een url in onze eigen website integreren?

groet. Sake

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 04 sep 2012, 22:28

Natuurlijk kan dat...echter lijkt het me nou juist zo makkelijk om in heel nederland op 1 plek te kunnen inschrijven voor alle toernooien...en niet elke keer op zoek moet naar de juiste verenigings site. Iedere vereniging kan dan 1 keer een url plaatsen naar deze website, en hoeft ook niets steeds hun eigen site te updaten elke keer als ze een toernooi openstellen voor inschrijving.

Geef je mij een seintje als je wilt gaan proberen, dan maak ik een account aan voor jou vereniging.

Boulamis
1 Stars
1 Stars

Bericht door Boulamis » 19 sep 2012, 06:11

Het gaat er mij niet om wie het beste systeem heeft, maar met welk systeem een vereniging het beste geholpen is. Vind de discussie een beetje flauw.
Even goede vrienden hoor. Overigens is het voor mijn systeem ook maar een kwestie van één link aanbrengen en je bent klaar.

Veel boule plezier
Erik Hendrikx
http://www.boulamis.nl

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 19 sep 2012, 14:18

Het gaat niet om de discussie, en al helemaal niet of het flauw is of niet...

Het gaat mij er alleen maar om niet nog een systeem erbij te bouwen als we al een centraal systeem hebben. En dat is het enige systeem wat dus voor elke vereniging hetzelfde is, en gratis, en niets voor geconfigureerd hoeft te worden.
Er hoeft alleen maar ingelogd te worden, en je kan aan de slag...Dat is voor de gemiddelde website beheerder van een petanque vereniging soms al lastig genoeg...Slechts mijn mening. Ik ben meer van de centrale systemen, dan 83 verenigings sites aflopen...

Maar als er verenigingen zijn die om extra werk verlegen zitten en het leuk vinden om zelf iets te integreren in hun eigen site, dan vooral die van Boulamis gebruiken. Als je verder geen zorgen wilt, dan vooral die van het PFN gebruiken.
Het maakt mij ook helemaal niet uit. Het is een extra service die we aanbieden (die mogelijk iets meer richting de toekomst is...qua techniek).

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 20 sep 2012, 13:10

Fabian, hoe maak ik een account aan?
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 20 sep 2012, 17:58

Door mij een mail te sturen met de contactpersoon en een email adres waar alle emails van en naar gestuurd worden.

Boulamis
1 Stars
1 Stars

Re: Gratis Inschrijftool (nu al meer dan 2500 inschrijvingen

Bericht door Boulamis » 21 sep 2012, 13:15

Hier een algeheel overzicht van alle open toernooien via OnTip (is altijd actueel) :D

http://www.boulamis.nl/boulamis_toernoo ... _ontip.php

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 21 sep 2012, 16:37

Och, heb je een mooi overzichtje gemaakt...ziet er best duidelijk uit allemaal. Wel een beetje plat en onrustig door de vele kleuren, maar verder prima! :)

buneljos
4 Stars
4 Stars
Boules: soleil 75 720 glad
Contacteer:

Bericht door buneljos » 21 sep 2012, 20:57

Beste Boulamis

Denk a.u.b. aan je spelling
Doublet is doublette
triplet is echt triplette

enz.

grt J :D s.
let the goodtimes roll

Boulamis
1 Stars
1 Stars

Bericht door Boulamis » 24 sep 2012, 09:40

Bedankt voor de opmerking. Het is nu overal aangepast

Boulamis
1 Stars
1 Stars

OnTip toernooi kalender

Bericht door Boulamis » 10 mar 2014, 08:20

Afbeelding

Er zijn nu ruim 40 verenigingen die gebruik maken van het inschrijf programna OnTip (Online Toernooi Inschrijving Petanque).
Al de toernooien van deze verenigingen zijn opgenomen in de OnTip toernooi kalender. Een toernooi dat door een OnTip vereniging wordt opgevoerd en open staat voor inschrijving, wordt automatisch zichtbaar op deze pagina.

De link naar deze kalender is

http://www.ontip.nl/toernooi_ontip.html

Via dit scherm kan je klikken op de toernooi naam waarmee je direct in het inschrijf formulier komt. Ook bevat een link naar de deelnemerslijst en een link naar de website van de vereniging.
In dit scherm kan een filter gezet worden op de vereniging. Er wordt nog gewerkt aan een filter op toernooi soort (doublet, triplet, e.d)

Jacky
3 Stars
3 Stars
Boules: Macht+ / 74 / 700

Re: OnTip toernooi kalender

Bericht door Jacky » 10 mar 2014, 12:05

Mooie Link, handige voor snel zoeken van Petanque toernooi, locatie, datum, deelnemers lijst etc...
Een beste adres dus. OnTip
Kies het werk dat je leuk vind en je zou geen dag van je leven meer hoeven arbeiden.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: OnTip:Gratis Inschrijftool voor pétanque toernooien

Bericht door Febiunz » 10 mar 2014, 15:10

Onderwerpen even samengevoegd...

En kijk eens aan! OnTip is al redelijk groot aan het worden! Een mooi iniatief wat gewaardeerd wordt door vele verenigingen. De pagina's van de verschillende toernooien waar je je voor kan inschrijven zien er in ieder geval lekker overzichtelijk uit.

Zal ik een link naar de start pagina op onze home pagina zetten Erik? In ieder geval goed bezig!

Boulamis
1 Stars
1 Stars

Bericht door Boulamis » 10 mar 2014, 19:36

Hoi Febiunz

Dank je wel voor je compliment
Een link op de forumpagina zou mooi zijn !

Vast bedankt

Grt
Erik

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 11 mar 2014, 15:01

Boulamis schreef:Hoi Febiunz

Dank je wel voor je compliment
Een link op de forumpagina zou mooi zijn !

Vast bedankt

Grt
Erik
Done!

Plaats reactie