Hoe hoort er bij nieuwe leden omgegaan ??

Heeft jou vereniging een nieuwe website? Vertel hier alles over jou vereniging en hoe petanque daar gespeeld en beleefd wordt.
Plaats reactie
Dimi13
1 Stars
1 Stars
Boules: ms/74-700 gladde

Hoe hoort er bij nieuwe leden omgegaan ??

Bericht door Dimi13 » 26 okt 2010, 18:58

geachten lezers: mijn vraag is om beteen maar beteen met de boules in huis te vallen.
Hoe word er over t algemeen omgegaan met nieuwe leden bij een club vanaf t moment dat je lid bent geworden van een petanque vereniging.
Ik vraag dit omdat ik me 4 maanden geleden heb aangemeld samen met me zwager bij een petanque vereniging in midden nederland,
t volgende gebeurden er we moesten eerst maar even lid worden voordat we met de interne toernooitjes mochten meedoen op zich niet heel erg vreemd .
trainen mocht wel maar de interne toernooitjes niet mee spelen , nou vooruit dan maar beteen een w-licensie aangevraagt ,die hebben we nu ook daar is niks mis mee goed geregeld.
Maar nu komt die we werden niet opgevangen geen uitleg over de spelregels helemaal niks , we vonden dit een beetje vreemd???
of ligt dat aan ons ???
Na 2 weken kwamen wat jongens naar ons toe die in onze ogen een aardig potje konden boule en vroegen of we mee wouden doen , nou graag zeiden we (dit was op een trainings avond) wij meedoen we deden van alles fout maar goed we hadden wel eens op de camping gegooit (maar dat stelt ook geen ruk voor) maaar die jongens kwamen we achter die hebben in t verleden wel is wat toernooien gewonnen , we hadden niks aan ze gevraagt ze kwamen naar ons toe om t spel uit te leggen en hoe of wat te spelen we zijn ze ook erg dankbaar daarvoor ik ga geen namen noemen als de jongens dit mochten lezen weten zei wel wie we bedoelen.
maar dankzij hun hebben we de regels geleerd en hebben hun ons wegwijs gemaakt over hoe t pentanque spelletje te spelen , en niet dankzij de club waar we 75 euro aanbetaalden al met al vind t nog steeds een beetje vreemd voor een club met dik 250 leden.

mvg dimi13
Laatst gewijzigd door Dimi13 op 29 okt 2010, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Anonymous

Re: Hoe hoort er bij nieuwe leden omgegaan ??

Bericht door Anonymous » 26 okt 2010, 20:12

hallo dimi,

ten eerste een welkom in de petanque wereld. ik ben blij dat jullie toch door enige leden/spelers zijn opgevangen om jullie een beetje wegwijs te maken in de regels en de technieken van het petanque.

ik hoop dat jullie veel plezier en sportieve spanning gaan beleven.

met vriendelijke sportgroeten,
Math

Dimi13
1 Stars
1 Stars

Bericht door Dimi13 » 27 okt 2010, 08:08

hallo math,
bedankt voor je mailtje allereerst, en we hebben er veel lol in we zijn van plan om volgend jaar met de dubletcompetitie mee te doen niet dat we goed zijn maar we trainen wel veel om een beetje constanter te worden.
vanmiddag weer een clubtoernooitje spelen.

mvg dimi13

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 27 okt 2010, 09:53

Hoi Dimi kom 11 dec gezellig naar het forumfeest daar leren we je wel boulen hoor

mvg Bart

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 27 okt 2010, 12:21

Het zou de doodormaalste zaak van de wereld moeten zijn dat vereniging maatregelen hebben getroffen om nieuwe leden wegwijs te maken in het petanque. Door middel van foldermateriaal (bijv. de NJBB-uitgave 'Petanque in een Notendop') en door het geven van instructielessen gedurende de eerste paar weken of maanden. Triest om te ontdekken dat dit dus nog niet overal goed geregeld is. Het zou van tevoren een overweging kunnen zijn om zich bij een bepaalde vereniging aan te sluiten.
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 27 okt 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 okt 2010, 14:45

Ik weet niet hoe er in het algemeen met nieuwe leden wordt omgegaan, want dat was de vraag. Bij ons worden nieuwe leden opgevangen door de groep mensen die op het betreffende dagdeel spelen. Opvang in de vorm van voorstellen aan andere leden en uitleg van de regels en het spel en direct opnemen in de groep door hen mee te laten spelen. Daarna doen we eens per jaar (soms zelfs 2 keer) BoulLes. BoulLes is een korte cursus van 4 weken waarin spelregels, techniek, tactiek en houding worden uitgelegd en beoefend. Nieuwe leden worden daarbij uitgenodigd om gratis aan mee te doen. BoulLes is er namelijk tegen betaling ook voor derden die kennis willen maken met petanque.

Paul W.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Anonymous

Bericht door Anonymous » 27 okt 2010, 14:56

Jac en Paul ik kan jullie niet meer dan gelijk geven in deze.

groet,
Math

Dimi13
1 Stars
1 Stars

Bericht door Dimi13 » 29 nov 2010, 14:04

heren:

bedankt voor de uitleg heb t voorgelegd bij onze club en deze zou er op gaan letten in de toekomst .

mvg dimi

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 29 nov 2010, 14:07

Goed werk, Dimitri. Een beetje opvoeding kan geen kwaad! :wink:
Dimi13 schreef:heren:

bedankt voor de uitleg heb t voorgelegd bij onze club en deze zou er op gaan letten in de toekomst .

mvg dimi

Dimi13
1 Stars
1 Stars

Bericht door Dimi13 » 29 nov 2010, 18:44

:lol: :lol: ik begrijp je dacht ga mezelf eerst maar is even op de hoogte brengen voordat ik wat verkeerds had gezegd , maar ze gaven me wel gelijk :lol: dus t is nu opgelost ben benieuwd bij de volgende nieuwe leden .

groetjes dimi

Lex van Rootselaar
0 Stars
0 Stars

Bericht door Lex van Rootselaar » 16 jun 2016, 14:20

Hoe hoort ? Daar zijn geen regels voor, maar wel manieren om nieuwe leden op te vangen. Sommigen zullen het spel kennen en zich juist daarom aanmelden, anderen lijkt het wel grappig en weer anderen willen (ter voorbereiding van een vakantie in Frankrijk) weten wat boulen is. Bij elk van die groepen kun je je een anderen manier van "eerste opvang" voorstellen. Wij vielen in de tweede categorie en hebben de spelregels van enkele andere leden geleerd. Dat hielp al aardig en enkele gerichte trainingen waren ook nuttig. Maar het was erg veel doe-het-zelven. Overigens werden we wel door een bestuurslid welkom geheten en kregen we van hem boules aangemeten om te gebruiken en drie gratis kennismakingsdagen.

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 19 jun 2016, 11:47

Voor jou net te laat Dimi, maar dat is juist de reden in het nieuwe opleidingssysteem om instructeurs op te leiden. Dat is een functie binnen de vereniging om nieuwe leden op te vangen en wegwijs te maken op het gebied van spelregels en basistechnieken, maar ook hoe alles reilt en zeilt binnen de club en de NJBB. Bij onze vereniging krijgt iedereen een basistraining bij de petanqueschool PC07. En daarbij komen deze zaken ook aan de orde.
Jammer dat het bij jou anders is gelopen. Een slecht voorbeeld.
gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

Plaats reactie