creatieve competitie

Heeft jou vereniging een nieuwe website? Vertel hier alles over jou vereniging en hoe petanque daar gespeeld en beleefd wordt.
Plaats reactie
arjanop
2 Stars
2 Stars
Boules: nexius 75 710
Contacteer:

creatieve competitie

Bericht door arjanop » 28 mei 2010, 08:52

We zijn op zoek naar een creatieve competitie binnen onze club. Op dit moment worden er verschillende competities plichtmatig afgewerkt. "We", zijn JBC Vlaardingen, een club van 160 leden waarvan het overgrote deel het spelletje op recreatief niveau speelt en beleefd.
Voor de wintermaanden had ik het idee om een soort "zami" competitie op te tuigen, je speelt die avond drie ronden tegen één team in verschillende samenstellingen. Systeem onder velen wel bekend lijkt mij. Misschien zijn er onder jullie wel creatieve geesten die nog meer leuke opzetten voor competities hebben. Je begrijpt dat ik (ik wel maar de andere 159 leden niet) niet zit wachten op varianten met directe eliminatie etc. Sleutelwoorden zijn: mee blijven doen voor het klassement, niet te langdurig en vooral toegankelijk.

Ik hoop dat er onder jullie wat leuke ideen zijn,
namens de club alvast bedankt!!

Arjan.

Ton3142
2 Stars
2 Stars
Contacteer:

Re: creatieve competitie

Bericht door Ton3142 » 29 mei 2010, 08:15

Arjan,

Bij JBV Lelystad spelen we gewoon doublette mele. Partner en tegenstander worden vastgesteld middels loting.
Schema's zijn vooraf bekend.Iedereen trekt zelf een nummer dus je weet nooit met en tegen wie je speelt.
Halverwege de competitie wordt de club opgedeelt in een A en een B-poule zodat de "sterkere" spelers in de 2e helft een zwaardere competitie hebben. Om in de uitslag te worden opgenomen dien je wel een minimaal aantal wedstrijden te spelen,anders vindt een correctie plaats.

Meer info op ww.jbv-lelystad.nl, onder o.a. uitslagen.

Mvg

Ton

Plaats reactie