Mohamed Ferjani ´Momo´ overleden

Heb je een andere petanque site gevonden waar het melden de moeite waard is? Of kun je een onderwerp niet in andere fora kwijt? Post je bericht dan hier.
jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Mohamed Ferjani ´Momo´ overleden

Bericht door jacpetanque » 08 okt 2014, 16:32

Deze week, begin oktober, is de boulewereld opgeschrikt door het overlijdensbericht van de bij leven al legendarische Tunesische speler Mohamed Ferjani. 'Momo', zoals hij liefkozend werd genoemd, was in 1983 in Tunis wereldkampioen geworden, tezamen met Hedi Jabeur en Mohamed Ben Hamida. Daarnaast was Momo nog eens vijfmaal finalist en driemaal halvefinalist. Tijdens het WK in Rotterdam, in 1984, eindigde hij met zijn team op de 7e plaats. Momo was ook veelvoudig kampioen van Tunesië, de Maghreb en Afrika en winnaar van talloze Nationaux en Internationaux.
Momo was vooral bekend - om niet te zeggen gevreesd! - om zijn speciale stijl: hij speelde 'vanuit de pols'. Befaamd waren zijn uiterst hoge en effectieve portees. Maar ook als tireur was hij een zeer geduchte tegenstander.
Enkele dagen na het WK in Rotterdam waren Momo en Hedi, met nog enkele andere vrijwilligers van het WK te Rotterdam, bij mij thuis te gast om mijn 40e verjaardag te vieren. Dat weekend wonnen zij ook nog eens met een clubgenote een toernooi in Maarssen.
Momo is 68 jaar geworden.
Momo-1984-3-1.jpg
Mijn 40e verjaardag, september 1984. V.l.n.r. Hedi, mijn zoon Misja van 11, Momo en Fokkoline, die twee dagen later met hen in Maarssen zou spelen en winnen.
Momo-1984-5-1.jpg
Momo, Fokkoline en Hedi, winnaars van het toernooi in Maarssen.
Momo-1984-4-2.jpg
Momo en Hedi met een aantal bevriende deelnemers aan het toernooi in Maarssen. Sommigen van hen waren tevens vrijwilliger bij het WK in Rotterdam. V.l.n.r. en van boven naar onderen: Marja Verheul, Fokkoline Kortlang, Hedi Jabeur, Barbara Kirpensteijn, Bernard Klaassen, Jac Verheul, Bert Kirpensteijn, Els Oostenga, Momo Ferjani, Josien Boomgaard en Muriel Verheul.

Plaats reactie