Vooruit betalen

Heb je een andere petanque site gevonden waar het melden de moeite waard is? Of kun je een onderwerp niet in andere fora kwijt? Post je bericht dan hier.
Plaats reactie
Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Vooruit betalen

Bericht door Kees Besseling » 11 sep 2014, 20:54

Voor diverse toernooien (o.a. Schagen, Keukenhof) moet je van te voren het inschrijfgeld overmaken.
Op de dag zelf natuurlijk handig, want de wachtrijen zijn zo veel korter bij de aanmelding.

Voor het Keukenhoftoernooi kwam ik in de problemen omdat mijn partner plots verhinderd was.
Ik heb woensdag voor het toernooi mijn inschrijving geannuleerd.
Wat blijkt, je inschrijfgeld (zou ook een deel kunnen zijn ivm gemaakte administratiekosten) krijg je niet terug.
Dat vind ik onacceptabel. Niet dat ik die 20 euro niet kan missen want dat is niet de vraag.
Ik heb geen idee of hier regels over zijn of dat een organisatie dit altijd zelf bepaald.
Ik heb in elk geval "leergeld"betaald.
Ik zou graag weten hoe andere forumleden hier over denken.

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

mjbakker
2 Stars
2 Stars

Re: Vooruit betalen

Bericht door mjbakker » 12 sep 2014, 08:56

kees,
je hebt op tijd en met goede reden afgezegd...de administrateur is neem ik aan ook gewoon lid die niet betaald wordt door de club!...zoals overal;
misschien toch een annuleringsverzekering afsluiten? :D

MvN
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut/Bi-pôle/75/710

Bericht door MvN » 12 sep 2014, 09:49

In 1 woord belachelijk! Als je op de dag zelf niet komt opdagen dan zou ik er geen probleem mee hebben. Maar als je enkele dagen van te voren netjes afmeld dan snap ik dit niet. Ik heb me na vooruitbetaling eens afgemeld voor, ik dacht, het 'Kiek in de Pot toernooi' en kreeg het inschrijfgeld netjes teruggestort.

Niet voor die twee tientjes, maar ik zou er uit principe toch achteraan gaan.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 12 sep 2014, 11:33

hoi Kees

als het zo is als dat je schrijft vind ik ook dat je zeker je geld terug moet krijgen.
Wij hebben bij ons op t werk in al onze offertes netjes opgenomen wat het de klant kost als hij afzegt en hoe dichter je bij de uitvoeringsdatum komt hoe minder je terug krijgt.
Als deze organisatie hier niets over heeft vermeld denk ik dat ze verplicht zijn het geld terug te storten.

mvg Bart

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 12 sep 2014, 12:51

Belachelijk Kees.

Goeie reclame dit voor die vereniging :roll:

jeu de bouler
1 Stars
1 Stars

Bericht door jeu de bouler » 22 sep 2014, 22:21

Uit het toernooireglement petanque

Artikel 31 Afwezigheid en vroegtijdig vertrek
31.1 Een ingeschreven team dat zich afmeldt vóór het verstrijken van de uiterste dag van inschrijving is
géén inschrijfgeld verschuldigd.

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 24 sep 2014, 10:54

Bedankt voor de reacties.

Is het citaat uit het reglement bedoeld voor 1e en 2e cat toernooien (door de NJBB georganiseerd dus) of voor alle toernooien?

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 24 sep 2014, 11:06

Het rompgedeelte van het toernooireglement geldt voor alle toernooien, dus van categorie 1 tot en met 3.

Overigens zijn de toernooien onder categorie 2 niet uitsluitend NJBB-toernooien maar kunnen die ook door verenigingen worden georganiseerd. In de praktijk zullen het voornamelijk door verenigingen georganiseerde toernooien zijn: "toernooien met een landelijke betekenis, die aan hoge eisen voldoen ten aanzien van de kwaliteit van organisatie en deelnemersveld." (Citaat rompreglement).

Plaats reactie