finale weekend Masters 19 en 20 november 16 Nieuwegein

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Re: finale weekend Masters 19 en 20 november 16 Nieuwegein

Bericht door eddie71 » 20 okt 2016, 13:33

Mijn mening: er was al lang bekend dat het NK sowieso 2 plaatsen op zou leveren voor het Masters weekend. Later (april 2016) is besloten in een infobulletin dat ook punten te verdienen waren voor Masters. Hou hier gewoon aan vast.
Overigens is de lijst met geplaatste teams volgens mij weer verdwenen op Nlpetanque??
Volgens mij klopte de lijst met exclusief NK ook niet. Hier plaatsten zich al 2 teams voor, de finalisten van het NK, en dan zouden de nrs 3 t/6 uit de ranking hierbij gevoegd moeten worden om tot 8 te komen. niet ook nr 7 en en 8.

Systeem is lastig, ik zou zeggen 3 ronden zwitsers. Dan de beste 8 door. Franse poules om tot de laatste 4 te komen, alles op tijd (60 minuten + 2 werprondes).
2e dag halve finales, best of 3 op tijd. Finale best of 3 op tijd.
of 2e dag franse poule met een finale van best of 3
of 2e dag halve finales, 1 match niet op tijd. Finale best of 3 al dan niet op tijd.

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 20 okt 2016, 13:51

ik denk dat zelfs 2 ronden zwitsers al genoeg kan zijn om tot 8 te komen. na de 2e ronde heb je 2 teams met WW, 2 teams met VV en 4 teams met WV of VW. Dan volgt nog 1 team wat WW of WV heeft en 1 team dat VW of VV heeft.

Ferdinand
2 Stars
2 Stars

Bericht door Ferdinand » 30 okt 2016, 14:29

Afgelopen week hebben de teams de officiële uitnodiging voor de Masters 2016 van de bond ontvangen. Zie de bijlage.

Dit is de reactie van equipe Wiese, Van der Schief, Van Stockum en Van Bilzem:

Hallo Eric,

Naast de genoemde vragen die ik verderop in de mail zal beantwoorden eerst nog de volgende opmerking:
U stelt in uw brief: Voor aanvang van de NJBB Masters is dit niet duidelijk gecommuniceerd naar alle teams waardoor er teams bewust voor gekozen hebben om het NK Tripletten niet te spelen.
Daar zijn wij het niet mee eens. Via diverse kanalen is dit nieuws tot ons gekomen. Als een team deze informatie niet heeft ontvangen dan hebben zij of in ieder geval de vereniging waarvan zij lid zijn zitten slapen. Wij snappen dus niet dat er is afgeweken van het originele plan en dat er nu meer dan 8 teams worden uitgenodigd voor dit finale weekend.
Wij doen alsnog een beroep op uw gezonde verstand om het besluit waardoor er meer dan 8 teams op het finaleweekend aanwezig zijn terug te draaien.

Dan moet ons nog van het hart dat we het stellen van de vragen 1 en 2 in deze brief niet snappen. Wie bepaalt er nu wat er gebeurt? De deelnemers, de wedstrijdleiding op de dag, de organisator? U stelt ons nu vragen waarvan ik het gevoel heb dat het niet uitmaakt wat wij antwoorden, maar dat al lang beslist is wat er gaat gebeuren.

Gaarne zou ik van u nog antwoord ontvangen op bovenstaande vragen.

In antwoord op uw drie vragen die zijn gesteld in uw brief.
1. Of zij akkoord gaan met het toevoegen van een 10e team;
Wij vinden het onzin dat er een 10e team aan de 9 wordt toegevoegd alleen om het aantal even te maken. U bevoordeelt hiermee een team wat totaal geen recht op deelname heeft en benadeelt de teams die wel recht op deelname hebben.
2. Of zij akkoord gaan met een afwijking van het speelsysteem t.o.v. het huidige reglement Masters en akkoord gaan met het voorstel van de toernooicommissie m.b.t. het voorgestelde speelsysteem;
Met deelname van 9 teams aan het finaleweekend zal natuurlijk moeten worden afgeweken van het speelsysteem beschreven in het reglement, want dat is gebaseerd op 8 teams. Het voorstel beschreven in de brief met 5 ronden Zwitsers en op zondag een halve finale (op tijd) en een finale (niet op tijd) lijkt ons een redelijk voorstel.
Gaarne zou ik daarbij de kanttekening willen plaatsen dat wij er daarbij wel vanuit gaan dat op zondag de halve finales worden ingedeeld op basis van de klassering op zaterdag: nr 1 tegen nr 4 en de nr 2 tegen nr 3.
3. Of het team deelneemt aan het finaleweekend van de NJBB Masters
Ja, wij gaan deelnemen aan het finaleweekend van de NJBB Masters 2016.

--
Met vriendelijke groet, Ferdinand Wiese, Patrick van der Schief, Romulo van Stockum en Teake van Bilzem
Bijlagen
2016-10-24 - Uitnodiging Masters.pdf
(224.4 KiB) 116 keer gedownload

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 31 okt 2016, 10:12

Team Ricardo, Joop, Tom en Eddie heeft geen uitnodiging ontvangen via de mail...... Hoe nu?

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 31 okt 2016, 10:45

Er wordt niet gespeeld met twee reglementen. Het reglement dat morgen op de bondsvergadering aan de orde komt is conform de mogelijkheid in het toernooireglement door het bestuur van toepassing verklaard.

Dit reglement is ook ok de website gepubliceerd. Er is echter een kleine omissie. Aan het nieuwe reglement is helaas het oude aanhangsel A gehangen.

Deze tekst komt van Henk van Rekum naar aanleiding van vragen over de puntentellingen. Zie ander onderwerp op t forum.
Nu wordt er blijkbaar toch weer afgeweken?

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 31 okt 2016, 11:34

Diepe zicht of gewoon maar de schouders ophalen!?

Plaats reactie