Puntentelling Masterstoernooien

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
Marcel
1 Stars
1 Stars

Puntentelling Masterstoernooien

Bericht door Marcel » 10 mei 2016, 13:41

Op verzoek van de NJBB hieronder de mail die ik gestuurd heb. Antwoord komt blijkbaar ook hier.

Inmiddels zijn we drie Masterstoernooien verder. Er zijn een paar zaken die mij opvallen:
• De vereniging krijgt de vrijheid om zelf een speelsysteem te kiezen en wel/geen complementaires te spelen. In mijn ogen zou de NJBB er goed aan doen om zelf het spelsysteem te bepalen wat voor alle toernooien geldt en waar organiserende verenigingen zich aan dienen te houden. De kracht van de masters cyclus wordt steeds groter, mede door opheffen NC, dus als organiserende vereniging krijg je er ook veel voor terug (aantal deelnemers, sterk veld, promotiemogelijkheden)!
• Het toernooi Delft was uitstekend georganiseerd met een prima wedstrijdsysteem
• Het toernooi bij PVN had een totaal ander wedstrijdsysteem, met twee voorrondes, geen complementaires en een C-poule waar gespeeld werd met drie voorgeloot
• Het toernooi bij Bodegraven had weer een ander wedstrijdsysteem, met twee voorrondes en complementaires. Helaas werd tegelijk een groot toernooi in Apeldoorn gespeeld, waardoor er veel teams afwezig waren.

Doordat de systemen bepaald worden door de verenigingen, is de puntentelling ook lastig blijkbaar. Als ik kijk naar het concept regelement, dan zijn er drie mogelijkheden qua systemen:
1. Directe eliminatie, in mijn ogen het beste systeem. Gespeeld in Delft en volgens mij ook gebruikt in Groningen en Haarlem
2. Franse poules. Wordt alleen gespeeld in Zeist volgens mij.
3. Voorronde met poules. Gespeeld in Nieuwegein en Bodegraven. Volgens mij ook gebruikt in Vlaardingen.

Als ik dan nu de puntentelling bekijk, dan is dit niet consequent. Namelijk:
• Voor de puntentelling in Nieuwegein is gebruik gemaakt van systeem 3 uit bovenstaande opsomming. Dat zou moeten kloppen. Door het ontbreken van complementaires zouden dan de punten gegeven moeten worden van het hoofdtoernooi en het troosttoernooi. Dit is niet gebeurd. De A-poule heeft de punten gekregen van systeem 1, directe eliminatie, en de B-poule van de A-complentaire van systeem 3. Daardoor hebben de winnaars van de B-poule net zoveel punten als de nummer 2 uit de A-poule gekregen. Dat kan dus nooit. Dus de A-poule aanpassen naar systeem 3 en de B-poule de punten geven van het troosttoernooi zou de aanpassing moeten zijn.
• Voor de puntentelling in Bodegraven is gebruik gemaakt van systeem 1, directe eliminatie, maar er is gespeeld volgens systeem 3. Er zaten teams in de kwart en halve finale die in de voorronde 1 wedstrijd verloren. Dit kan niet in een systeem met directe eliminatie. Hier de puntentelling aanpassen naar systeem 3 met complementaires in de A en B zou de aanpassing moeten zijn.

Ik ga er vanuit dat mijn redenering klopt. Ik zie dan ook graag een reactie tegemoet mocht ik hier iets over het hoofd hebben gezien.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Re: Puntentelling Masterstoernooien

Bericht door jacpetanque » 10 mei 2016, 14:20

Het is allemaal heel krom. Enerzijds streeft de bond, als ik iedereen moet geloven, naar een sportievere aanpak van het petanque dan in het recente verleden, tegelijkertijd vertikt de bond het om in sportief opzicht zuivere wedstrijdsystemen voor te schrijven in het geval van Masterstoernooien. Neem bijvoorbeeld Nieuwegein: twee ronden voorgeloot. Zoals ik in een ander topic al schreef kan het voorkomen - even uitgaande van het aantal deelnemende teams van 36 - dat er na twee ronden zegge en schrijven 36 teams ex aequo staan met elk één gewonnen partij! Hoezo schifting om op 16 teams te komen voor de achtste finales? Een extreme of theoretische mogelijkheid, ja, inderdaad, maar wel een mogelijkheid die zich in de praktijk kan voordoen. Zo'n absurditeit mag in geen enkel systeem voorkomen. Is het nu echt zo moeilijk om een goed systeem voor te schrijven? Neem bijvoorbeeld Frankrijk. Bij de organisatie van nationale toernooien, de z.g. Nationaux, zijn er slechts twee varianten toegestaan: 1. Directe eliminatie en 2. Franse poules gevolgd door directe eliminatie. Na de eerste eliminatieronden is het simpel om daarnaast complementaires te organiseren waarin ook - zij het aanzienlijk minder dan in het hoofdtoernooi - punten zijn te verdienen. Een schema daarvoor is niet zo moeilijk vast te stellen en kan heel transparant zijn.
Waarom is dit alles in Nederland niet mogelijk en blijft de NJBB maar aanmodderen? Amateurisme ten top, ik kan het niet anders noemen. En dan wil ik het nog niet eens hebben over het samenvallen van een Masterstoernooi en het sterkst bezette internationale toernooi ooit in ons land gehouden op een en dezelfde dag...

Opnieuw: NJBB, ga je schamen. Maar dan meteen ook heel diep!

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 10 mei 2016, 15:23

In navolging van Marcel ook mijn mail

Hallo,

Afgelopen zondag is in Nieuwegein een masterkwalificatietoernooi geweest.

De puntentelling die NLPETANQUE.NL staat klopt niet.

Er is gespeeld volgens voorronde en daarna een hoofdtoernooi en troosttoernooi.
Geen complementaires (wat iedereen ook verbaasde omdat je toch punten kan verdienen).

De puntentelling zou moeten zijn:
Hoofdtoernooi
1. 35
2. 30
3/4. 25
5/8. 20
9/16. 15

Troosttoernooi
1. 18
2. 15
3/4. 12
5/8. 9
9/16. 6

Verder staat in de reglementen dat wanneer je met een invaller speelt dit moet aangeven bij de wedstrijdleiding zodat de punten toch bij dit team kunnen worden geplaatst.
Dit was niet nodig werd door de wedstrijdleiding verteld.
Nu krijg je een vertekend beeld van de stand.
Graag aanpassen en de regels eens strikt volgen.
Wij hebben dit aangegeven. Hebben andere teams dit aangegeven wil ik weten?

Zo niet, dan kunnen de punten van sommige teams niet worden samengevoegd.

Ik wil openheid. Graag van jullie antwoord op de vraag welke teams dit hebben aangegeven?

Wat ook heel apart is, is dat we tot en met 30 juni met de oude reglementen spelen, waarin andere uitgangspunten staan vermeld voor wie zich kwalificeert voor de NJBB Masters dan in het nog goed te keuren reglement…..

Waarom wordt het nu niet eens in 1 keer goed gedaan.

Bepaal als bond dat ALLE masterkwalificatietoernooien moeten worden gespeeld volgens 1 wedstrijdsysteem.

Bepaal dat ALLEEN W-spelers mee mogen spelen, dus geen C-licenties van de organiserende club.

In het aanhangsel van het nog goed te keuren reglement staat in de eerste regel: “Indien door minder dan 32 equipes ……. geen punten toegekend”. In artikel 2.3.3 wordt 16 genoemd?

Wat is het nu straks?

Probeer nu te voorkomen wat er afgelopen jaar is voorgevallen met de NJBB Masters.

Schep duidelijkheid, ben consequent en volg de regels die zijn opgesteld. Plaats alle uitslagen op nlpetanque zodat het voor iedereen inzichtelijk is. Elke ronde.

Wat ook vreemd is in de toewijzing van de punten is het feit dat wanneer je bij voorrondes en poules in het hoofdtoernooi bij de laatste 16 komt je hiervoor 15 punten krijgt.

Stel dat er gespeeld wordt met complementaires en je verliest de bij de laatste 16 in het hoofdtoernooi dan kom je dus bij de laatste 8 in complementaire van hoofdtoernooi.

En hoeveel punten staan daarvoor???? 13!!! Dus je krijgt minder punten terwijl je verder bent in het schema. Deze punten moeten dus gelijk zijn aan de laatste 16 van het hoofdtoernooi. Dit geldt ook voor het troostoernooi. 6 punten tegenover 4 punten.

Waarom zit er verschil in het aantal punten voor de bij 16-32 bij directe eliminatie en 16-32 bij voorrondes en poules?

Waarom wordt onderscheid in equipes en puntentelling (16-32 32-64 (wat overigens 33-64 moet zijn….) 65-128) alleen bij directe eliminatie gemaakt?

Bij voorrondes en poules wordt dit onderscheid niet gemaakt.

Bij het systeem voorrondes en poules zijn dus bij weinig teams veel punten te verdelen.

Wat Jacques Verheul op het petanqueforum schreef klopt wel. In theorie kunnen alle teams na 2 voorgelote voorrondes allemaal gelijk eindigen.

Systeem is niet master-waardig.

Tot zover.

De overige punten in het nieuwe reglement heb ik nog niet goed beoordeeld, maar hier zullen ongetwijfeld nog dingen in zitten die niet kloppen

Graag zie ik jullie antwoorden zsm verschijnen.

Gr.
Eddie

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 10 mei 2016, 15:27

vervolg:
Hoi Huub,

Bedankt voor je reactie.
Ik was invaller in het team van Tom, Joop en Ricardo in Nieuwegein. Geen 4e speler. Joop ontbrak deze dag.

Volgens de nieuwe bijlage 9 van het toernooireglement pagina 6-7 staat bij Voorronde en poules een andere puntentelling dan 30, namelijk 35. Ook de overige plaatsen wijken af.
Check maar. Dus ook voor Nieuwegein zal de puntentelling anders moeten.

Tom heeft bij Wim Flecken aangegeven dat ik invaller was voor die dag, maar dit was volgens Wim niet nodig om door te geven.

De teams die nu in de puntentelling met 4 spelers staan vermeld, deze hebben vooraf aangegeven dat zij met zijn vieren de kwalificatietoernooien gaan spelen?

Wil je openheid geven en het inzichtelijk houden voor iedereen en op deze manier voorkomen dat het nogmaals tot discussie zal leiden, dan zul je per toernooi de volledige deelnemerslijst moeten toevoegen. Tevens de volledige uitslag met het gespeelde systeem vermelden. Aangeven of een team gespeeld heeft met een invaller. Aangeven welke teams zich met 4 spelers hebben opgegeven.

Het is geen commentaar hè Huub!!
Ik probeer te voorkomen om nogmaals discussie te krijgen.

Wat ook raar is, is dat je werkt met een nieuw reglement wat nog niet is goedgekeurd.
Misschien moet je in dit reglement vermelden dat het met terugwerkende kracht geldt vanaf 1 april 2016, dan voorkom je ook problemen.
Ik weet niet of dit mogelijk is.

Gr.
Eddie

----------------------------------

Eddie
Afgelopen zaterdag zijn er twee voorronden gespeeld met daarna directe eliminatie in een A- en B-toernnooi met complementaires.
Er hebben 32 teams gespeeld en voor zover ik weet heeft niemand zich als invaller gemeld.
De nieuwe bijlage 9 van het toernooireglement is gehanteerd, daarin staat dat de winnaar 30 punten krijgt.
Een aantal teams heeft vooraf aangegeven om met vier speler de kwalificatie te spelen.
Voor zover ik weet heeft niemand zich gemeld als invaller voor een team.
Ik heb jouw als vierde speler opgevoerd, maar als jij alleen als invaller hebt gefunctioneerd zal ik jouw naam weer weghalen.
De wedstrijdleider heeft daarover niet gezegd, tijdens de vergadering van de TC wist Wim Flecken niet dat jij als invaller had gespeeld.
Jouw discussiepunten over de puntenverdeling zal Henk van Rekum beantwoorden.
Groeten
Huub van den Broek

------------------------------------
Hoi Huub,

Afgelopen weekend is er een masterkwalificatietoernooi geweest in Bodegraven.
Wat was de deelnemerslijst, hoeveel teams, welk systeem is er gespeeld, wat was de uitslag, waren er teams met invallers die op voorhand zijn aangegeven?

Volgens de puntentoekenning op NLpetanque zijn er punten toegekend volgens het systeem directe eliminatie.
Dit was ook zo in Nieuwegein.

Volgens het reglement van mei 2014 zou de winnaar met voorrondes 35 punten moeten krijgen.
Idem voor Nieuwegein, zie voorgaande mail.

Gr.
Eddie

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 10 mei 2016, 15:32

Zo te lezen, zijn wij het eens Eddie ;)

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 10 mei 2016, 15:35

Inderdaad ;)

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 10 mei 2016, 16:39

hallo allen

ik ben het absoluut eens met bovenstaande schrijvers.(ja Jac je leest het goed) Hier moet iets aan gedaan worden
een goede kalender
een goed punten systeem
een goed wedstrijdsysteem
duidelijke regels die voor een ieder die er mee moeten werken helder zijn.

mvg Bart

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 11 mei 2016, 09:04

Hoi Huub,

Dit is er gespeeld zeg jij:
Afgelopen zaterdag zijn er twee voorronden gespeeld met daarna directe eliminatie in een A- en B-toernnooi met complementaires.
Dus moet je de puntentelling gebruiken van de in de bijlage benoemde punten.

In het reglement hebben jullie geplaatst dat punten te verdienen zijn voor de kwal.toernooien.
Daarbij heb je drie mogelijk speelsystemen waaraan punten kunnen worden toegekend:
- Directe eliminatie. zie bladzijde 5-7
- voorronde Franse poules. zie bladzjde 6-7
- voorronde en poules. zie bladzijde 6-7en de bijlage.

Zie punt 2.3.1 lid c. Voorrondes van twee of drie voorgelote partijen, daarna verdeling in Hoofdtoernooi, Troosttoernooi B en eventueel een Troosttoernooi C. In deze toernooien wordt gespeeld volgens directe eliminatie met eventueel complementaires.

Dus in Nieuwegein had de C ook directe eliminatie moeten zijn trouwens..... Nu konden hier dus helemaal geen punten worden verdiend.

Snap je nu dat er duidelijkheid en openheid moet komen als het bij jullie zelf niet eens duidelijk is?

Gr.
Eddie

----------------------------------------------------------------------------------------------
Eddie

De 35 punten die jij noemt zijn bij voorrondes en drie toernooien volgens mij.

Huub

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 11 mei 2016, 11:48

Vreemd dat de voorzitter van de toernooicommissie volledig voorbij gaat aan de kritiek dat een systeem met voorgelote partijen (en zeker met slechts twee) in sportief en wedstrijdtechnisch opzicht een volstrekt onwaardig systeem is. De kans is té groot dat na de voorronden veel teams (of in uitzonderlijke gevallen zelfs alle!) een gelijk aantal partijen hebben gewonnen.

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 18 mei 2016, 09:34

Had een mail gestuurd naar de NJBB over het feit dat deze vraag nog niet beantwoord was. Reactie is dat vragen toch niet hier gesteld moeten worden, maar via de mail.

Als ik antwoord heb, dan plaats ik het hier.

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 18 mei 2016, 12:07

Marcel schreef:Had een mail gestuurd naar de NJBB over het feit dat deze vraag nog niet beantwoord was. Reactie is dat vragen toch niet hier gesteld moeten worden, maar via de mail.

:P

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 19 mei 2016, 10:40

Is Paul W. nu monddood gemaakt? :lol:
eddie71 schreef:
Marcel schreef:Had een mail gestuurd naar de NJBB over het feit dat deze vraag nog niet beantwoord was. Reactie is dat vragen toch niet hier gesteld moeten worden, maar via de mail.

MvN
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut/Bi-pôle/75/710

Bericht door MvN » 25 mei 2016, 10:37

Marcel, heb je inmiddels al antwoord gehad op jouw vraag aan de NJBB? Het eerste bericht is al van 10 mei. Ik hoop toch dat ze in ruim 2 weken al wat verder zijn gekomen?

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 25 mei 2016, 13:49

jacpetanque schreef:Is Paul W. nu monddood gemaakt? :lol:
eddie71 schreef:

Ik ben niet monddood gemaakt, maar ik heb me nog nooit bemoeid met de Masters. Ik ben er dus niet zo in thuis. Huub is het aanspreekpunt voor de Masters. Maar de Toernooicommissie vergadert niet elke week. Volgende vergadering is op 15 juni. Vorige was 4 mei.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 26 mei 2016, 08:48

nou dan ben ik benieuwd hoe het reglement zal worden vastgesteld op 28 mei

Marcel
1 Stars
1 Stars

Bericht door Marcel » 08 jun 2016, 07:23

Voor iedereen die in spanning afwacht: nog steeds geen reactie gehad.

Is dat regelement al definitief vastgesteld?

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 08 jun 2016, 12:18

Mijn opmerking:

Wat ook vreemd is in de toewijzing van de punten is het feit dat wanneer je bij voorrondes en poules in het hoofdtoernooi bij de laatste 16 komt je hiervoor 15 punten krijgt.

Stel dat er gespeeld wordt met complementaires en je verliest de bij de laatste 16 in het hoofdtoernooi dan kom je dus bij de laatste 8 in complementaire van hoofdtoernooi.

En hoeveel punten staan daarvoor???? 13!!! Dus je krijgt minder punten terwijl je verder bent in het schema. Deze punten moeten dus gelijk zijn aan de laatste 16 van het hoofdtoernooi. Dit geldt ook voor het troostoernooi. 6 punten tegenover 4 punten.

Jouw reactie:

Je opmerking over de puntentoekenning bij voorrondes en poules klopt niet.

Als je er na de voorronde in het hoofdtoernooi 16 equipes de eerste ronde spelen, dan zijn er geen punten te verdien voor de verliezers. Zij gaan dan naar de complementaire en kunnen krijgen dan bij wederom verlies dre punten voor 5 t/m 8. Je vergelijking gaar daar dus mank.

Ik ben het hier dus niet mee eens.

Zoals in Nieuwegein is gespeeld (meer dan 32 equipes), systeem 2 voorgeloot, waarna 16 in de A 16 in Troostroernooi B en de rest (5 of 6) in de C (voorgeloot).

Stel je verliest in de eerste ronde van de A of Troost B dan kom je dus in de Complementaire A of B bij de laatste 8.

Verlies je daar dan ben je klaar.

Maar je hebt toch minder punten dan dat je bij de laatste 16 volgens de tabel zou hebben gehaald. Je stond namelijk 9 t/m 16 te spelen.

Dit heeft dus te maken met de keuze van de wedstrijdleiding om maar 16 teams in het hoofdtoernooi door te laten gaan. Speel je met een systeem van 32 in de A, dan ben ik het met je eens.

================================================

Je opmerking over de puntentoekenning voor het toernooi van 1 mei is niet juist.

Het reglement verwijst naar het hoofdtoernooi en complementaire A bij 32-64 deelnemers, zoals weergegeven op het eerste blad van Aanhangsel A. Ik geeft oe dat e.e.a. tot misinterpretatie kan leiden en ik zal kijken of bij “Bij voorronde en poules” de van toepassing zijnde tabellen kunnen worden weergegeven.

Mee oneens. Er is gespeeld A B en C dus moet je in de tabel Bij voorronde en daarna 3 toernooien kijken. Zie blz 6 van TRP 2016 bijlage 09 NJBB Mssters.

C-toernooi met voorgeloot dus geen punten. Als dit reglement al geldig was vraag ik mij af of er gespeeld is volgens het juiste systeem ivm meer dan 32 teams, voorronde en poules, verplicht compl.?

===============================================================

Hallo Eddie,

Het antwoord op je mail heeft even op zich laten wachten, maar hierbij dan.

Allereerst:

Er wordt niet gespeeld met twee reglementen. Het reglement dat morgen op de bondsvergadering aan de orde komt is conform de mogelijkheid in het toernooireglement door het bestuur van toepassing verklaard.

Dit reglement is ook ok de website gepubliceerd. Er is echter een kleine omissie. Aan het nieuwe reglement is helaas het oude aanhangsel A gehangen.

Voor puntentoekenning is het minimum aantal deelnemers 16.

Je opmerking over de puntentoekenning voor het toernooi van 1 mei is niet juist.

Het reglement verwijst naar het hoofdtoernooi en complementaire A bij 32-64 deelnemers, zoals weergegeven op het eerste blad van Aanhangsel A. Ik geeft oe dat e.e.a. tot misinterpretatie kan leiden en ik zal kijken of bij “Bij voorronde en poules” de van toepassing zijnde tabellen kunnen worden weergegeven.

Je opmerking over de puntentoekenning bij voorrondes en poules klopt niet.

Als je er na de voorronde in het hoofdtoernooi 16 equipes de eerste ronde spelen, dan zijn er geen punten te verdien voor de verliezers. Zij gaan dan naar de complementaire en kunnen krijgen dan bij wederom verlies dre punten voor 5 t/m 8. Je vergelijking gaar daar dus mank.

Het reglement ligt nu ter vaststelling voor aan de bondsraad en een wijziging dat alle kwalificatietoernooien volgens hetzelfde systeem gespeeld zouden moeten worden is nu niet aan de orde. Dit had via de afdelingsvergadering gemoeten.

Het niet toestaan van C-licentiehouders van de organiserende vereniging heeft twee nadelen.

1. Het aantal deelnemers zal minder zijn, waardoor de kans groter is dat het aantal van minimaal 16 equipes niet gehaald wordt;

Door deelname van C-licentiehouders is de kans groter dat het aantal deelnemers de 32 overstijgt, dus meer punten te verdienen.

2. De toernooicommissie kiest uit de toernooikalender de geschikte triplettentoernooien voorde kwalificatiecyclus. Als de clubleden van de organiserende vereniging niet mee mogen doen, zullen deze verenigingen weigeren hun toernooi als kwalificatietoernooi te laten fungeren.

Tot slot kan nog opgemerkt worden dat de NJBB streeft naar gelijke speelrechten voor alle leden en mogelijk in 2018 de C-licentie niet meer bestaat.

Wat betreft het melden van een invaller voor de teamranking kan ik zeggen dat dit vaker gebeurd en aangemeld is. Ik neem aan dat de toernooicommissie daar een overzicht van kan maken.

Ik hoop dat ik e.e.a. voldoende duidelijk heb kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Henk van Rekum

Portefeuillehouder NJBB pijler competitie

kalebouler
4 Stars
4 Stars
Boules: CX Cou, 690, 73
Contacteer:

Bericht door kalebouler » 09 jun 2016, 12:57

2.6.1. Het team dat vooraf aangeeft met vier spelers aan de kwalificatiecyclus te zullen
deelnemen, krijgt punten voor de teamranking wanneer deze zijn gescoord door
een team dat is samengesteld uit drie van de vier opgegeven spelers.

2.6.2. Indien een van de vier aangemelde spelers in een andere equipe deelneemt aan
een toernooi uit de kwalificatiecyclus, kan die equipe geen punten voor de
teamranking scoren in dat toernooi.

Voor de vergadering over het nieuwe gepubliceerde reglement heb ik een e-mail verstuurd met de volgende vraag:
Op welk equipe heeft 'die equipe' betrekking?

Daar is helaas nooit antwoord op gekomen en het staat nog steeds onduidelijk vermeld!
Als ik het lees, neem ik aan dat 'die equipe' betrekking heeft op het andere equipe met één van de vier aangemelde spelers(1/4).
Competitie vervalsing is dan dus mogelijk! Zou het betrekking hebben op het 3/4 equipe dan kan volgens het reglement het 1/4 equipe wel punten verdienen. Onduidelijk.

Daarnaast kun je jezelf afvragen of deze regel na verduidelijking ook moet gelden voor teams van 3 personen die een invaller of invallers gebruiken. Immers, hetzelfde principe van competitie vervalsing zou kunnen optreden.
If you're confused about what to do,
it's a sign that your enemy is winning. :idea:

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 15 jun 2016, 10:54

Onderstaande mail gestuurd naar aanleiding van Vlaardingen, overigens klopte de toekenning van punten ook niet gisteren maar dat is al gewijzigd, evenals dat het NK-tripletten is toegevoegd aan het lijstje op NLpetanque van masterkwalificatietoernooien:

Hallo Henk,

Volgens mij gaat er weer iets niet goed mbt het toepassen van de juiste tabellen.

Ten eerste kan niemand zien hoeveel teams er hebben gespeeld en welk systeem.
Ten tweede staat bij niemand dat iemand invaller was, of deze waren er dus niet.
Ten derde klopt de toekenning van de punten van het troosttoernooi niet.

Volgens de tabel in het reglement (ik hoorde van Tom 25 teams gespeeld?) moet je punten toekennen aan de hand van tabel op pagina 6 Directe Eliminatie (dit wat je tenslotte zelf zegt over de andere toernooien) Hoofdtoernooi en Troosttroernooi 16-32 teams.

Hoofdtoernooi krijt 25 - 20 - 15 - 10 punten.
Troosttoernooi krijgt 12 - 9 - 6 - 3 punten ( en niet zoals in de uitslag staat: 18 - 15 - 9 - 6).

Overigens worden punten toegekend in de uitslag aan teams met dames er, dat kan ook niet.

Het toepassen van welke tabel wanneer toegepast moet worden is zelfs voor jullie niet duidelijk, laat staan voor de buitenstaanders.
Geef de tabellen afzonderlijk een naam. I II III IV V VI VII VIII IX X etc.
Per gespeeld systeem maak je onderscheid in 16-32, 33-64, 65-en verder en daar schrijf je bij: punten volgens tabel 'x'.

Gr.
Eddie

Oja, voor de toernooicommissie. Ik was invaller in Nieuwegein in het team van Tom van der Voort, Ricardo Saarloos en Joop Denekamp. Dit was aangegeven bij de wedstrijdleiding (Wim Flecken) maar dit was niet nodig. In de reglementen staat nu dat je dit moet melden bij de toernooicommissie. Bij deze dus.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 15 jun 2016, 11:44

En is er ook al gereageerd op het potsierlijke systeem van twee voorgelote partijen met de - zij het zeer kleine - kans dat alle deelnemende equipes elk één gewonnen partij hebben na twee voorronden! De NJBB beoogt een serieuze sportbond te worden, een dergelijk systeem kan ik niet serieus noemen. Dit alles nog afgezien van alle andere onduidelijkheden en verwarringen. Wordt het geen tijd dat bepaalde mensen eens hun conclusies trekken?

Plaats reactie