NPC 2015-2016

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Re: NPC 2015-2016

Bericht door Paul Wagenaar » 08 apr 2016, 22:35

mark27 schreef:.......Ik weet echter niet of dit dé manier is om te komen tot een waardige competitiesport en om nieuwe aanwas te krijgen.....
Je schrijft dus dat je het ook niet weet. Zou dus best kunnen dat deze methode wel goed is. Maar eerlijk gezegd weten wij het natuurlijk ook niet. We hebben echter een oproep gedaan om mee te denken en daar is de werkgroep Competitie uit ontstaan, die zo goed mogelijk getracht heeft iets te bedenken waarvan ze denken dat het zou kunnen werken. De vraag was natuurlijk welke manier is dé manier.
mark27 schreef:.....Het is tevens erg jammer en een hard gelach dat men niet naar de ervaringen luistert van de verenigingen......
Hier sla je de plank mis. Er is veel en goed geluisterd naar de verenigingen. Er is alleen niet altijd gedaan wat gezegd is. Dat kan ook niet want er zijn teveel te grote verschillen.
mark27 schreef:.....Jammer dat daar álle andere competities voor moeten wijken. Spelers uit de regio's die in deze hogere klasses willen meespelen doen dat toch wel, zonder afschaffing van vergelijkbare competities......
Het afschaffen van bestaande competities is een keuze geweest gebaseerd op het feit dat elkaar beconcurreren niet echt zal helpen.
mark27 schreef:.....Daarnaast: een bond die kiest voor een competitie sport, laat veel competities doodgaan om er één te gaan organiseren. Ergens logisch dat je dit van de grond opbouwd, maar het had m.i. beter top=down gekund. Gefaseerd. Met meer evaluatiemomenten. Een duidelijke visie vormend. Meerdere opties naast elkaar leggen en erover vergaderen. Polls houden. Het probleem bij de wortels aanpakken door tacktvolle keuzes en niet door met een bouledozer alles van onder overhoop te halen.......
Er komt niet één nieuwe competitie, maar in principe heel veel competities. Het is top-down gegaan. Eerst de Top en 2e divisie met 3 evaluatie momenten. Daarna de lagere divisies, dus in twee fasen. Met een duidelijke visie, met meerdere opties, erover vergaderd. Maar voor één uniforme competitie gekozen.
mark27 schreef:.....Waarom kan de NJBB er niet voor zorgen dat ze de geliefde competities in de afdelingen op een meer eenduidige manier tot stand worden gebracht? Volgens mij had je dat beter kunnen doen. Dan hadden de toppers van de afdelingen (kampioenen) kunnen promoveren naar de landelijke competitie. Nu was dat nooit mogelijk. Was dat niet het probleem? Dat er geen landelijke competitie was voor de beste verenigingsteams?.....

De wereld is aan het veranderen zo ook de NJBB. Er zijn straks geen afdelingen meer. Voor de nieuwe competitie gelden geen grenzen, maar reisafstanden. De 3e divisie is ongeveer het oude zonaal. De 5e divisie is ongeveer de oude afdeling. Jullie teams zouden 1 op 1 over kunnen gaan naar de 5e divisie. Alleen wordt er in zestallen gespeeld, maar je zou met 9 mensen kunnen spelen door elkaar te vervangen. Ook kunnen het 6 teams per poule zijn. Je kunt in overleg met tegenstanders voor een ander dagdeel kiezen dan de zaterdag. Je kunt een eigen thuislocatie kiezen. Lijkt me dat het zonder veel wijzigingen zo geïmplementeerd kan worden, dat het lijkt op de oude competitie. Zouden we over kunnen praten.
mark27 schreef:.....Tot slot: als je een competitiesport wil uitoefenen die vergelijkbaar is met andere sporten, zou je NOOIT moeten toestaan dat er geen namen opgegeven hoeven te worden op voorhand en dat er flexibel wordt omgegaan met invallers, vervangers, etc. Noem eens een populaire sport waar die grenzen ook niet aanwezig zijn? In ieder geval niet in de sporten: bowls, curling, voetbal, hockey, turnteams, tennis, estafetteteams (zwemmen, athletiek, etc), volleybal, schaatsen, watersport.....
Persoonlijk kan ik me hier in vinden, maar we wilden zo min mogelijk belemmeringen. De tijd (evaluatie) zal leren of dit er niet van moet komen. Vooralsnog is het niet verplicht, maar het mag wel.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Bericht door RC » 16 apr 2016, 17:23

Landskampioen NPC2016 - PUK na winst op t Dupke met 5-3.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience

huubrk
3 Stars
3 Stars

Bericht door huubrk » 16 apr 2016, 19:26

PU Badhoevedorp is kampioen in de 2e divisie A door 7-1 winst uit bij Randenbroek

huubrk
3 Stars
3 Stars

Bericht door huubrk » 16 apr 2016, 19:26

Waar blijven de andere uitslagen!

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer: