NC 2015

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Re: NC 2015

Bericht door eddie71 » 08 dec 2014, 11:22

Voor de Masters 2015 kun je je kwalificeren via de NC of via de kwalificatietoernooien.
Als de pilot goed loopt, bestaat volgens mij de kans dat de NC zal vervallen maar dat is nog niet duidelijk dus. Hierover heb je pas duidelijkheid in maart 2016, dus lijkt het mij dat zelfs de NC 2016 nog zal doorgaan.
Wanneer de NC vervalt, zal voor de Masters een andere kwalificatie worden toebedeeld lijkt mij.
Dus via kwalificatietoernooien en misschien wel het NK-triplet de nrs 1 t/m 4.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 02 feb 2015, 09:38

Als het goed is kan er vanaf nu niet meer ingeschreven worden voor de NC 2015. Ik neem aan dat men niet op 1 dag kijkt, maar de inschrijvingen van dit jaar lopen enorm achter met die van andere jaren, die al niet al te best waren. Het kan overigens nog zijn dat de inschrijflijsten nog moeten worden bijgewerkt tot en met vandaag.

Ere-klasse: 15 teams
Hoofdklasse (2 poules van 20 normaal gesproken) 27 teams

Zone A 1ste klasse: 4 teams
Zone A 2de klasse: 5 teams
Totaal Zone A: 9 teams

Zone B 1ste klasse: 6 teams
Zone B 2de klasse: 4 teams
Totaal Zone B: 10 teams

Zone C 1ste klasse: 9 teams
Zone C 2de klasse: 7 teams
Totaal Zone C: 16 teams

Zone D 1ste klasse: 5 teams
Zone D 2de klasse: 7 teams
Totaal Zone D: 12 teams

Op Zonaal niveau is er niet één zone die een poule van 20 teams vol krijgen.

Mijn conclusie, maar heel weinig teams willen op landelijk en zonaal niveau spelen om de eer als er niets te winnen valt door middel van promotie of te verliezen valt door middel van degradatie.

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

NC 2015

Bericht door a.wijand » 02 feb 2015, 11:01

Net even gekeken.

20 ereklasse
36 hoofdklasse

Zone A
Totaal 11 (was 26)

Zone B
Totaal 21 (was 36)

Zone C
Totaal 27 (was 42)

Zone d
Totaal 16 (was 19)

Dus toch nog wel wat bijgekomen in laatste weekeinde

Toch nog bijna 400 spelers

Andries

Sent from my iPhone using Tapatalk

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 02 feb 2015, 11:10

Dat ziet er al wat beter uit. Maar blijft achter tov andere jaren.

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 02 feb 2015, 12:50

Het team van Katy, Elke en Diana krijgen het druk in de NC.
Dit weerspreekt de desinteresse die steeds gesuggereerd wordt.
Volgens de inschrijflijsten spelen zij zowel Hoofdklasse als 1e klasse !!!
Dat is dus echt veel lef hebben :D :?:
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

hansar
3 Stars
3 Stars
Boules: KTK 700 74mm
Contacteer:

Bericht door hansar » 02 feb 2015, 20:44

Ook het team van Boule "Animo staat 2 x vermeld in de Ere klasse.
Zo komen de klassen wel vol :D
tegen het petanquevirus is nog geen vaccin gevonden!

RichardN
0 Stars
0 Stars

Bericht door RichardN » 03 feb 2015, 11:26

Alsjeblieft.

Laten we geen oude schoenen weggooien voordat we nieuwe hebben én deze ook lekker lopen!

Heropen en verleng de inschrijftermijn van de NC naar 16 maart of zelfs nog later en garandeer als NJBB dat deze competitie minimaal tot en met 2018 zal blijven bestaan en mogelijk langer indien de leden/spelers de behoefte hieraan hebben.

Op deze manier kunnen spelers en verenigingen de inschrijvingen heroverwegen. Doen we dit niet, dan vrees ik dat de NC door de NJBB de nek is omgedraaid en helaas nog niet eens vakkundig, maar bloederig. Wat een zootje.
Succes is een gevolg van doen waar je van geniet.

Kees Besseling
3 Stars
3 Stars
Boules: Obut Bi-pole 720 gr
Contacteer:

Bericht door Kees Besseling » 03 feb 2015, 11:49

Beste Richard

Volgens mij heb je iets gemist in de procedure die leidde tot de nieuwe competitiestructuur.
Er is door de bondsraad besloten akkoord te gaan.
Dat besluit hield ook in dat de huidige triplettecompetitie komt te vervallen.
Dat heet toch democratische besluitvorming?

gr

Kees
Niks spel...knikkers!
http://www.PC07.nl

RichardN
0 Stars
0 Stars

Bericht door RichardN » 03 feb 2015, 13:22

Dat ligt er aan hoe het proces van besluitvorming tot stand is gekomen, Kees.

Is er ruimte geweest voor alternatieven? Hebben de besluitvormers werkelijk genoeg tijd gehad om over deze ingrijpende veranderingen na te denken en/of hun achterban te raadplegen en eventueel te kiezen voor een alternatief? Let wel, we praten over mensen/verenigingen welke ongeveer één misschien twee maal per jaar een ledenvergadering hebben.

Het gehele proces is naar mijn mening en ervaring onzorgvuldig uitgevoerd, zodat volgens mij niet meer gesproken kan worden over een democratisch genomen besluit. Formeel zal het allemaal wel prima in orde zijn. Moreel ook?

Het lijkt er op dat zaken geen keer meer kunnen nemen. Veel mensen kiezen nu voor vier vrije zondagen. Zo jammer.

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 03 feb 2015, 14:13

Om iets over het proces te vermelden: Dit is inderdaad volgens de standaard procedure gegaan zoals met bijna alle besluiten van deze omvang. Eerst vind er onderzoek plaats, vervolgens worden er ideeën uitgewerkt, deze worden getoetst in het land, en vervolgens verder uitgewerkt. Met een definitief voorstel wordt er vervolgens langs alle afdelingen gegaan, voor een laatste mogelijkheid tot feedback. Ook deze feedback wordt nog verwerkt, en tot slot wordt er over besloten op de bondsraad.

Misschien heb jij het idee dat jij niet voldoende benaderd bent, dat kan natuurlijk. Maar ga er van uit dat dit wel is gebeurd. En probeer er positief tegenaan te kijken.

Andere vraag: Doe jij nog mee met de competite oude stijl? Waarom wel of niet? En ga je mee doen met de nieuwe NCc? Waarom wel of niet?
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

RichardN
0 Stars
0 Stars

Bericht door RichardN » 03 feb 2015, 14:48

Door wie wordt de feedback verwerkt? En wanneer en hoe zou ik dan benaderd zijn?

Waarom heb ik (en anderen) het gevoel dat er besluiten zijn genomen welke niet voldoende zijn voor de ontwikkeling en uitbreiding van de petanque sport in Nederland?
Vreemd dat de geluiden welke ik hoor op en buiten de baan, van recreant tot wedstrijdspeler, van lid tot voorzitter, zo haaks staan op hetgeen de NJBB mij wil doen geloven.
Dat geeft je toch te denken.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 03 feb 2015, 15:53

De feedback wordt in eerste instantie door de werkgroep C1 verwerkt. Of jij benaderd bent weet ik niet, maar er zijn een aantal momenten geweest de afgelopen twee jaar waar iedereen zijn mening kon geven. En dat heb jij ook gedaan. Dat jij dat gevoel hebt is vervelend, en willen we proberen wel weg te nemen, door goed te luisteren naar jou ideeen. Deze gaan niet 100% worden overgenomen maar dat geld voor iedereen die feedback instuurt denk ik. De NJBB wil jou dus volgens mij niets doen laten geloven, maar de rest van het land, en de NJBB dat ben jij!

Dat jij andere geluiden hoort geloof ik meteen, die horen we allemaal, maar als je hier op blijft hameren komen we niet verder denk ik. En anders zou je altijd nog met cijfers kunnen komen. Als er bijvoorbeeld 1000 mensen aangeven dat de plannen niet goed zijn heb je een punt. Tot op heden hebben de meeste mensen aangegeven de plannen goed te vinden, en dan bedoel ik dus zo'n 80 procent grof. Zoals Bart ook al schreef. Nogmaals jij mag je bedenkingen ergens bij hebben, en vooral blijven spuien, maar de grootste groep is het eens met de plannen, dat zijn de feiten. Zie ook de goedkeuring in alle afdelingen en de bondsraad, waar we de plannen uitvoerig uit de doeken hebben gedaan.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 03 feb 2015, 16:13

Zoals bekend is democratie van alles beslissingsmodellen de minst slechte. Uiteindelijk zal er een keuze moeten worden die binnen onze NJBB geheel en al geschiedt volgens de in de bondsstatuten vastgestelde procedures. Dat daarbij niet iedereen zijn zin kan krijgen, is helaas onvermijdelijk. Als dat wel mogelijk zou zijn, zouden er in het uiterste geval ik chargeer met opzet - 17.000 verschillende besluiten kunnen worden genomen. Met als resultaat dat er niets gebeurt of 17.000 verschillende competities...

Van de andere kant is het gevaar van inspraak (die er uiteraard dient te zijn!) dat het eindbesluit een slap aftreksel wordt van het oorspronkelijke idee. Iets wat je in de politiek al te vaak ziet. Laten we daarom van start gaan met de - door een meerderheid - gewenste NVC en de in de zomerperiode vrijkomende zondagen aanwenden voor het organiseren van een aantal extra toptoernooien. De definitieve vorm van die nieuwe NVC kan indien nodig worden aangepast, bijvoorbeeld door niet uit en thuis spelen, maar op centrale plaatsen zoals bij de 'oude' NC.

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut Match 74mm K04
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 03 feb 2015, 17:08

Febiunz schreef:Tot op heden hebben de meeste mensen aangegeven de plannen goed te vinden, en dan bedoel ik dus zo'n 80 procent grof.
Het spijt mij zeer maar ik laat me niet overdonderen met dit soort uitspraken om ze vervolgens voor lief aan te nemen Fabian.
Deze uitspraak trek ik dan ook te ZEERSTE in twijfel.

Ik ken namelijk NIEMAND die dit aangegeven heeft.
Ik weeg mijn woorden op een schaaltje.
Een goed lezer heeft maar een half woord nodig!

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 03 feb 2015, 18:02

Biesenbeek schreef:
Febiunz schreef:Tot op heden hebben de meeste mensen aangegeven de plannen goed te vinden, en dan bedoel ik dus zo'n 80 procent grof.
Het spijt mij zeer maar ik laat me niet overdonderen met dit soort uitspraken om ze vervolgens voor lief aan te nemen Fabian.
Deze uitspraak trek ik dan ook te ZEERSTE in twijfel.

Ik ken namelijk NIEMAND die dit aangegeven heeft.
Jij bent dan ook misschien niet aanwezig geweest op een afdelingsvergadering, en op de bondsraad? Hier lag het percentage nog zelfs een stuk hoger. Dus als jij dat niet van mij wilt aannemen prima, maar volgens mij kijk je dan een verkeerde kant op?

Biesenbeek
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut Match 74mm K04
Contacteer:

Bericht door Biesenbeek » 03 feb 2015, 18:14

Musschien is het dan eerlijk om te vermelden dat DAT de 80 procent is van de "mensen" waar jij op doelt.
Nu impliceer je feitelijk dat 80 % van ALLE bondsleden dit hebben aangegeven.
Ik denk dat het niet onverstandig is om dat op het forum zelf even iets te verduidelijken?
Ik weeg mijn woorden op een schaaltje.
Een goed lezer heeft maar een half woord nodig!

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 03 feb 2015, 18:29

Zullen we de notulen van de desbetreffende bondsraadvergadering afwachten? Dan lijkt iedere discussie op dit punt overbodig.

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

NC 2015

Bericht door a.wijand » 03 feb 2015, 21:28

Richard is niet de enige die andere geluiden hoort.

Wat ik zelf het meest hoor is dat 14 dagen voor 3 potjes per dag wat veel is. Naast het bezwaar dat het merendeel van de clubs heen hal heeft en dus zeker niet alle thuiswedstrijden ook echt thuis kan spelen.

Oplossing voor beiden zou kunnen zijn om 7 dagen te spelen op vaste lokatie/ hal.

Men kan dan twee ontmoetingen per speeldag spelen. Indien nodig met twee speelronden per ontmoeting in plaats van drie.

Landelijke pilot zal duidelijk maken of er veranderingen nodig zijn. Advies om bovenstaande mee te nemen in de overwegingen.

Een enquete onder de spelers Halverwege en na afloop van de pilot kan ook veel duidelijk maken .

Andries

Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door a.wijand op 03 feb 2015, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 03 feb 2015, 21:53

Ook ik hoor andere geluiden. Maar ik hoor meer positieve geluiden. Ik ben ook (erg) positief. Wat te denken van eens in de week voor één potje van 1,5 uur. Dat doen bijna alle andere sporten ook op recreatief niveau. De oplossing is om te beginnen met denken dat we nu een echte sport worden. Dat de petanque wereld drastisch verandert is een goede zaak en natuurlijk even wennen. Het oude had voor- en tegenstanders en het nieuwe ook.
Overigens is de wijze waarop dit is besloten lovenswaardig. Ik kan me geen besluit herinneren waarbij zoveel moeite is gedaan om van te voren te weten wat "men" er van vindt.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 03 feb 2015, 22:52

Biesenbeek schreef:Musschien is het dan eerlijk om te vermelden dat DAT de 80 procent is van de "mensen" waar jij op doelt.
Nu impliceer je feitelijk dat 80 % van ALLE bondsleden dit hebben aangegeven.
Ik denk dat het niet onverstandig is om dat op het forum zelf even iets te verduidelijken?
Waarom is dat eerlijk, daar doel ik helemaal niet op. Dit is een aanname van jouw. Ik impliceer inderdaad dat 80% van alle bondsleden dit hebben aangegeven. Op de bondsraad is dit goedgekeurd door misschien wel 100% van de afdelingen namens de verenigingen, maar dat weet ik even niet helemaal zeker, minimaal 80%. In ieder geval heeft elke afdeling een afvaardiging namens de afdeling en dus namens de verenigingen hier naar toe gestuurd om hierover te stemmen. Ik denk dus ook dat dit niet nader verduidelijkt hoeft te worden op het forum. Jij lijkt 1 van de weinigen die dit niet begrijpt.

Even niet als forum beheerder (is soms lastig onderscheid aan te geven, dus vandaar dat ik het er even bij vermeld): Wil je a.u.b. stoppen mijn teksten te verdraaien en hierin aannames te doen. Dit vind ik erg vervelend omdat ik dit dan steeds moet corrigeren zoals nu, omdat je onwaarheden over mijn woorden verspreid. Ik begrijp je onvrede misschien wel, maar dit is niet de manier om hier mee om te gaan lijkt me. Je maakt op dit moment geen vrienden, en de moderators krijgen erg veel berichten over jouw manier van schrijven op dit forum. Hoewel er meestal niets mee aan de hand is lijkt de manier waarop je schrijft irritaties op te wekken bij de andere lezers. Wil je hier rekening mee houden? Alvast bedankt!

Plaats reactie