NK Dames, Jeugd en Veteranen 2014 Doetinchem

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

NK Dames, Jeugd en Veteranen 2014 Doetinchem

Bericht door Theo vd M. » 04 jun 2014, 07:07

Toch nog redelijke aantallen.

Jeugd 12 teams
Veteranen 35 teams
Dames 20 teams

Afbeelding

bartboules
5 Stars
5 Stars

Re: NK Dames, Jeugd en Veteranen 2014 Doetinchem

Bericht door bartboules » 04 jun 2014, 11:43

gelukkig is de toegang gratis. Dat zal een hoop publiek extra trekken!

mvg Bart

Chris vd V
2 Stars
2 Stars
Boules: Bleue carb115 72 730

Bericht door Chris vd V » 04 jun 2014, 14:01

Wel jammer van de foutjes:
Categoriën moet zijn categorieën
En petanque zonder accent, uiteraard.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 04 jun 2014, 14:22

Categorieën is een typefoutje, die mij alsook Doetinchem en de NJBB niet is opgevallen.

Petanque met accent was eerst zonder maar moest er toch in op aandringen van de club in Doetinchem. Volgens mij is het ook alleen maar juist in Nederland zonder accent. (en daarbuiten wellicht)

Ik denk omdat zij dat in hun clubnaam ook zo hebben staan.

Maar toch weer knap, vallen over typefoutjes maar niets te melden hebben over de aantallen. Is dat goed? Veel? Of juist heel weinig?

Vind je de poster verder mooi? Goed initiatief? Had het beter achterwege kunnen blijven?

Trekt het publiek aan, of stoot het juist publiek af?

Had toegang is gratis beter achterwegen kunnen blijven?

Etc...

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 04 jun 2014, 14:45

Theo vd M. schreef:Categorieën is een typefoutje, die mij alsook Doetinchem en de NJBB niet is opgevallen.

Petanque met accent was eerst zonder maar moest er toch in op aandringen van de club in Doetinchem. Volgens mij is het ook alleen maar juist in Nederland zonder accent. (en daarbuiten wellicht)

Ik denk omdat zij dat in hun clubnaam ook zo hebben staan.

Maar toch weer knap, vallen over typefoutjes maar niets te melden hebben over de aantallen. Is dat goed? Veel? Of juist heel weinig?

Vind je de poster verder mooi? Goed initiatief? Had het beter achterwege kunnen blijven?

Trekt het publiek aan, of stoot het juist publiek af?

Had toegang is gratis beter achterwegen kunnen blijven?

Etc...
Theo,

Prima! Mooie poster (of is dit eigenlijk met dubbel O)

Ook hulde aan de organiserende vereniging Pétanque Club Doetinschem.
Zij leveren maar liefst 11 (al dan niet samengestelde) teams af bij de veteranen!!

Wel weer jammer dat de NJBB ervoor heeft gekozen de dames van de selectie als NJBB-team, en niet als mix-team, in te schrijven(bij de jeugd is hier overigens niet voor gekozen).
Bij geen enkele andere sport zie je terug dat er selectieteams ingeschreven worden voor een nationale titelstrijd.
Waarom hier dan toch voor gekozen wordt? Misschien dat iemand zich geroepen voelt om hier op te reageren!

Gr
Henk
mijn geluksgetal is 13

Chris vd V
2 Stars
2 Stars
Boules: Bleue carb115 72 730

Bericht door Chris vd V » 04 jun 2014, 14:57

Ha, zeker mooie poster! En zeker een goed initiatief! Hoe meer zichtbaarheid voor NK's (en toernooien) hoe beter, wat mij betreft.

"Toegang is gratis" (en Bart's sarcastische opmerking hierover): ja, wellicht beter om dit niet zo te vermelden maar in plaats daarvan iets wervend(er)s.

En die aantallen (in zoverre ik er zicht op heb):
Jeugd - redelijk
Veteranen - gezien de leeftijdsopbouw van de NJBB is dit natuurlijk toch een wat teleurstellend aantal
Vrouwen - gezien de ervaring van de afgelopen tijd valt dit net nog mee. Het NK gaat in ieder geval door!

Mijn mening geef ik graag voor een andere, wellicht beter onderbouwde.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 04 jun 2014, 15:29

Het woord petanque wordt in Nederland al meer dan 15 jaar zonder accent geschreven. Dit op basis van de Nederlandse spellingregel dat bij ingeburgerde Franse leenwoorden het accent op de eerste lettergreep komt te vervallen. Eind jaren '90 is de redactie van petanQue daar al mee begonnen. Kort daarop is dit als zodanig voorgesteld op de bondsvergadering, maar afgewezen door het bondsbestuur. Ongeveer een jaar later verscheen het Witte Boekje met - voor het eerst! - het woord petanque erin en zonder accent. Vanaf dat moment kon het bondsbestuur er niet meer onder uit! Petanqueclub behoort dus ook zonder accent te worden geschreven. Uitzonderingen zijn ´Cercle de Pétanque´, ´Club de Pétanque Les Cailloux´, etc., omdat het hier om het Franse woord pétanque gaat.

Los hiervan, ik blijf het vreemd vinden dat de NJBB (of desnoods de gastclub) niet voor de affiches zorgt. Dit uiteraard met alle respect voor Theo.

En inderdaad, Henk, op een nationaal kampioenschap horen geen selectieteams uit te komen. In geen enkel land ter wereld is dit mogelijk. Selectiespelers samen in één team, prima, maar dan wel onder een neutrale vlag!

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 04 jun 2014, 16:04

Los hiervan, ik blijf het vreemd vinden dat de NJBB (of desnoods de gastclub) niet voor de affiches zorgt. Dit uiteraard met alle respect voor Theo.
In dit geval heeft Doetinchem contact gezocht met de NJBB. Omdat ik al op initiatief van Paul Koogje al die NK posters had gemaakt dachten zij weer meteen aan mij.

In het geval van Les Cailloux hebben zij (de gastclub) mij gevraagd of ik niet een poster voor hen wilde maken.

In de werkgroep P1 (Promotie) is het tijdens de eerste kenningsmakingsronde al ter sprake gekomen en het is zeker de bedoeling dat hier goed beleid op gemaakt wordt. Of ik die posters dan maak of een professioneel bedrijf zal mij persoonlijk een zorg zijn (al vind ik het wel leuk om te doen) als er maar posters komen.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 04 jun 2014, 17:13

Hoi Theo

poster is mooi, gratis toegang vind ik niet relevant en zelfs overbodig
tenzij je de poster in de stad ophangt of in bushokjes voor het niet boulend publiek.

selectie op een nk DAAR BEN IK ZO MOE VAN!
de eigenwijze ...(ik had hier eerst een woord staan waardoor dit stukje waarschijnlijk verwijderd zou worden) die hier steeds mee komen en ook steeds mee wegkomen worden blijkbaar niks ingefluisterd en zijn
ook ongevoelig voor de vele kritieken. blijf t dan maar gewoon jeu de boules noemen.

mvg Bart

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 04 jun 2014, 17:28

Het was inderdaad bedoeld om overal in Doetinchem op te hangen had ik begrepen, vandaar de gratis toegang.
PetaNK=> Alle informatie over de komende NK's overzichtelijk op een rij. Ook informatie over sterke,grote en mooie toernooien in Nederland.

boesnl
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT *ATX* 700 gr.
Contacteer:

Bericht door boesnl » 04 jun 2014, 17:44

Prima Poster Theo. Petanque in Nederland groeit langzaam maar gestaagd. GOED dat JIJ daar je STEEN aan bijdraagt.

Groetje...
Plant elk jaar een boom...!!

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 05 jun 2014, 10:30

jacpetanque schreef:knip...En inderdaad, Henk, op een nationaal kampioenschap horen geen selectieteams uit te komen. In geen enkel land ter wereld is dit mogelijk. Selectiespelers samen in één team, prima, maar dan wel onder een neutrale vlag!
Het is natuurlijk wel hoe je het bekijkt, maar in Duitsland worden er bij elk kampioenschap teams geplaatst vanuit de selectie. Ze spelen in Duits tenue, en komen uit voor 1 van bundes landen, afhankelijk van de spelers die mee spelen en waar ze wonen, en het aantal plaatsen beschikbaar voor het bundesland op het kampioenschap. Op de 1 of andere manier vind ik dit helemaal niet gek in Duitsland, maar als we dit in Nederland doen wel. Misschien komt het omdat we de naam NJBB er achter hebben staan? In Duitsland spelen ze dus bijvoorbeeld als NRW3 of BaWu12...
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 jun 2014, 10:38

Jammer genoeg kent ons land het systeem nog niet, zoals bijvoorbeeld in Frankrijk en Duitsland, waarbij de aan de nationale kampioenschappen deelnemende teams namens een departement, ligue of deelstaat uitkomen. De NJBB kent - vooralsnog - een open inschrijving en ook geen beperkende voorwaarden aan de teamsamenstellingen. Denk het lidmaatschap van een en dezelfde club, teamleden afkomstig uit dezelfde afdeling, enz. Inschrijving namens de NJBB dient echter uit den boze te zijn. Vreemd dat de verantwoordelijke personen dit nog steeds niet begrijpen...

franky
1 Stars
1 Stars

Bericht door franky » 05 jun 2014, 12:21

Chris vd V schreef:
En die aantallen (in zoverre ik er zicht op heb):
Jeugd - redelijk
Veteranen - gezien de leeftijdsopbouw van de NJBB is dit natuurlijk toch een wat teleurstellend aantal
Vrouwen - gezien de ervaring van de afgelopen tijd valt dit net nog mee. Het NK gaat in ieder geval door!
Hoe meer teams hoe beter/leuker, maar:
Het aantal teams (veteranen, dames en jeugd) die zich voor a.s. zaterdag hebben aangemeld bedraagt in totaal: 67
Volgens info op op de site van PC Doetinchem beschikken zij over 24 buitenbanen!

Aangezien er geen limieten zijn voor het aantal inschrijvingen, kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.
Of zijn er op de achterhand andere locaties beschikbaar, waar bij "overinschrijvingen" naar uitgeweken zal worden?
Het wordt nu al wachten tot de eerste partijen afgelopen zijn....
Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 jun 2014, 13:50

En ook nog eens over 16 binnenbanen! Kortom, meer dan voldoende, zou ik zeggen!
franky schreef:
Hoe meer teams hoe beter/leuker, maar:
Het aantal teams (veteranen, dames en jeugd) die zich voor a.s. zaterdag hebben aangemeld bedraagt in totaal: 67
Volgens info op op de site van PC Doetinchem beschikken zij over 24 buitenbanen!

Aangezien er geen limieten zijn voor het aantal inschrijvingen, kun je nog wel eens voor verrassingen komen te staan.
Of zijn er op de achterhand andere locaties beschikbaar, waar bij "overinschrijvingen" naar uitgeweken zal worden?
Het wordt nu al wachten tot de eerste partijen afgelopen zijn....

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 05 jun 2014, 15:44

En wie de toss wint mag een baan kiezen. Kun je kiezen uit een overdekte baan of een niet-overdekte baan. Mogelijk moet je wat snel tossen, zodat je nog keus hebt.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

boesnl
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT *ATX* 700 gr.
Contacteer:

Bericht door boesnl » 05 jun 2014, 20:40

Petanqueclub viert 25-jarig bestaan met NK http://tinyurl.com/mo8jzg7
Plant elk jaar een boom...!!

huubrk
3 Stars
3 Stars

Bericht door huubrk » 06 jun 2014, 16:19

Volgens de informatie die wij hebben zijn er 54 banen beschikbaar, 24 daarvan zijn verlicht.
Dat is dus voldoende voor de kampioenschappen van morgen.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 06 jun 2014, 21:44

http://www.pcdoetinchem.nl/index.php/informatie-2

BOULODROME
Ons boulodrome vindt u in het idyllisch gelegen Sportpark-Zuid aan de Stokhorstweg 9 in Doetinchem.
Wij beschikken over 24 verlichte buitenbanen, alsook over een verwarmde boulehal met 16 binnenbanen.
Er kan dus het hele jaar gespeeld worden. Onze hal is tevens uitgerust met een gezellige en goed geequipeerde kantine met buitenterras.
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

GVL
1 Stars
1 Stars

Bericht door GVL » 08 jun 2014, 06:17

Voor het toewijzen van een NK de accommodatie niet gecontroleerd??

Plaats reactie