NK Tete a tete Enschede

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
Patrice67
1 Stars
1 Stars

Re: NK Tete a tete Enschede

Bericht door Patrice67 » 28 mei 2014, 22:02

Febiunz persoonlijk vindt ik het systeem in Frankrijk leuk 14.00 beginnen met inschrijven 2€ twee partijen winnen 4€ terug en in het hoofdtoernooi blijven 1 verlies troost toernooi 2 verlies opnieuw inschrijven troosttoernooi 2€
Winnaar inleg terug verliezer naar huis
Voordeel is iedereen kan 4 partijen spelen voor 4€
Winnaars al winst na 2 partijen
Puntenverdeling voor ranglijst bij laatste 32 één punt bij laatste 16 vijf punten laatste 8 vijftien laatste 4 vijfentwintig punten finale dertig en vijftig voor winnaar toernooi

Als je in elke zone een toernooi uitzoekt die bezocht kan/moet worden is er voor elk wat wils
Recreant speelt vier potjes en de wedstrijd speler wel de inleg terug verdienen en de wedstrijd speler die internationaal wil gaat ook nog voor de punten
De teams/spelers met de meeste punten gaan Nog eind toernooi spelen voor ek/wk

een goed gevoel met m,n boule

Nettie
3 Stars
3 Stars
Boules: Supercou 690 73

Bericht door Nettie » 28 mei 2014, 22:08

Op zich ben ik het er wel mee eens dat NK's in verschillende delen van het land georganiseerd zouden moeten worden. Dat kan voor lokale spelers net de stap zijn om zich wel voor een NK aan te melden en hopelijk smaakt dat dan naar meer! Dit keer inderdaad een teleurstellend aantal lokale spelers, bij het NK vrouwen zie je bv wel 3 teams uit Dieren ( :D ) en 1 uit Montferland.

Maar met de uitvoering zou wat mij betreft de Bond zich veel meer mogen bemoeien, het moet niet moeilijk zijn een soort draaiboek te maken (PR, aankleding terrein, hoeveel eten/drinken sla je in bij hoeveel deelnemers etc). Nu moet dit wiel iedere keer opnieuw uitgevonden worden door de betreffende vereniging en, zoals we inmiddels weten, met wisselend succes..

Net als een vorige schrijver was ik teleurgesteld over het aantal vrouwen, misschien te stimuleren met een aparte vrouwenprijs (voor de beste vrouw oid?). Voor mij is het niet nodig, maar zou het dames over de streep trekken?? En als er afzonderlijke NK's georganiseerd worden, hoop ik toch op meer deelname dan de 6 (sorry, na tellen blijken het er 7 geweest te zijn) dames die ik zondag zag rondlopen, anders zijn we wel heeeel snel klaar!

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 28 mei 2014, 22:30

hallo nettie,
die draaiboeken voor cat 1 en 2 zijn er. staan op de website van de njbb achter de inlog. clubs krijgen als ik het goed begrepen heb van de toernooicommissie het draaiboek toegestuurd. de draaiboeken zullen hier en daar wat aangepast moeten worden.
als het dames nk tete a tete wordt gehouden denk ik dat er zomaar 32 dames of meer aan mee zullen doen. :D

gr paul k

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 29 mei 2014, 09:12

Wordt er door de NJBB ook gecontroleerd dat die draaiboeken nageleefd worden? Ik krijg steeds meer de indruk (en enkele jaren geleden is dat zelfs bevestigd door de voorzitter van de NJBB-toernooicommissie!) dat volstaan wordt met het opsturen van het draaiboek zonder dat er enige vorm van controle plaatsvindt.
paul2424 schreef:hallo nettie,
die draaiboeken voor cat 1 en 2 zijn er. staan op de website van de njbb achter de inlog. clubs krijgen als ik het goed begrepen heb van de toernooicommissie het draaiboek toegestuurd. de draaiboeken zullen hier en daar wat aangepast moeten worden.
als het dames nk tete a tete wordt gehouden denk ik dat er zomaar 32 dames of meer aan mee zullen doen. :D

gr paul k

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 29 mei 2014, 09:37

Wat bedoel je met het systeem in Frankrijk? Franse kampioenschappen vinden op een geheel andere wijze plaats dan door jou geschetst. Om te beginnen, teams (of spelers in geval van tàt) moeten zich eerst zien te plaatsen in hun departement of ligue (oftewel région, bestaande uit meerdere departementen). De teams zijn homogeen, d.w.z. moeten lid zijn van dezelfde vereniging binnen het departement of de ligue. Het aantal plaatsen bij Franse kampioenschappen is beperkt (bijvoorbeeld 128 of 256) en de te behalen plaatsen zijn verdeeld over de departementen en ligues. Gekwalificeerde teams of spelers komen uit voor hun departement of ligue, die ook de kleding en de reis- en verblijfkosten voor hun rekening nemen. Alle teams worden ook begeleid begeleid door een official uit het betreffende departement of de ligue.
Franse kampioenschappen bestrijken altijd twee dagen en beginnen doorgaans om 9.00 's ochtends. Op de eerste dag, de zaterdag, wordt er doorgespeeld tot de laatste 16 (zestiende finales). De achtste finales gaan de volgende ochtend vaak al om 8.00 uur van start. De finale is doorgaans tegen 16.00 uur of later (in geval van een rechtstreekse tv-uitzending op een vast tijdstip).
Winnen betekent doorgaan naar de volgende ronde, voor verliezers is het einde verhaal. Troosttoernooien zijn er niet.

Bij nationale toernooien (de z.g. Nationaux) gaat het niet veel anders, met dát grote verschil dat de teamsamenstellingen nu wel vrij zijn. De toernooien gaan altijd over twee dagen, de achtste finales doorgaans op de tweede dag. Op de eerste dag wordt net zo lang doorgespeeld totdat de laatste 16 bekend zijn, ook al zou dat door spelen tot diep in de nacht betekent. De aanvangstijd is ofwel 9.00 uur in de ochtend, ofwel 14.00 uur in de middag. In het eerste geval met Franse poules gevolgd door directe eliminatie, in het tweede geval met directe eliminatie verplicht vanaf de eerste ronde. Ook hier geldt winnen is doorgaan, verliezen is uitschakeling. Wel is het zo dat er, meestal aan het eind van de middag van de eerste dag, een nieuw toernooi van start gaat voor alle uitgeschakelde teams (en eventuele nieuwkomers). Ook daar wordt weer tot diep in de nacht door gespeeld met eventueel een vervolg op de tweede dag. Voor dit nieuwe toernooi dient opnieuw te worden ingeschreven (uiteraard ter plekke) en te worden betaald.

Uiteraard zullen er vast wel toernooien bestaan volgens het door Patrice67 beschreven systeem, doch dat is zeker geen regel en dan zal het veelal ook om regionale of plaatselijke toernooien gaan.
Patrice67 schreef:Febiunz persoonlijk vindt ik het systeem in Frankrijk leuk 14.00 beginnen met inschrijven 2€ twee partijen winnen 4€ terug en in het hoofdtoernooi blijven 1 verlies troost toernooi 2 verlies opnieuw inschrijven troosttoernooi 2€ (kinp)

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 29 mei 2014, 10:46

Ja Jacques het zijn vaak de open regionale toernooien die op deze wijze worden gespeeld dure waar jij het over hebt mogen niet door buitenlandse licenties bezocht worden en daar weet ik ook niet veel van wel dat er aan de toernooien waar ik het over heb soms ranglijst punten worden gegeven en dat ze met een bepaald aantal pas mogen meedoen met buiten de regio toernooien

een goed gevoel met m,n boule

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 29 mei 2014, 10:54

Patrice, aan alle Franse toernooien waarvoor een licentie verplicht is, mogen ook buitenlandse licentiehouders deelnemen. Plaatselijk, departementaal, region aal of nationaal. Uiteraard geldt dit niet voor Franse kampioenschappen, daaraan kan alleen door Franse licentiehouders worden deelgenomen. Maar laten we het hier bij het eigenlijke onderwerp houden: nationale kampioenschappen en hoe die te organiseren.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 29 mei 2014, 16:05

Ik denk wel dat ik die informatie ook heb. Ik heb het archief van de vorige secretaris van de Toernooicommissie overgenomen. Het is even zoeken, maar ik ga proberen dit overzicht uit te breiden voor alle NK's. Is overigens niet morgen klaar. Met dit overzicht ben ik een paar uur bezig geweest. Zouden jullie toch nog wat aan de Toernooicommissie kunnen hebben.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Mink
3 Stars
3 Stars

Bericht door Mink » 29 mei 2014, 18:51

Da’s mooi, Paul!

Henk de Kw
5 Stars
5 Stars
Boules: Toro Lisse 700 74
Contacteer:

Bericht door Henk de Kw » 30 mei 2014, 09:25

Paul Wagenaar schreef:
Analyse deelnemers.pdf
Even wat cijfers over het NK Tête à tête vanaf 2009. Dan weten we waar we over praten/schrijven.
Mooi overzicht Paul.

1 correctie: er waren maar 60 deelnemers in Enschede...
mijn geluksgetal is 13

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 31 mei 2014, 18:32

Ik heb het aantal inschrijvingen vermeld. Dus niet het aantal deelnemers. Maar voor een analyse maakt dit niet zoveel uit.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Plaats reactie