NK Tete a tete Enschede

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

NK Tete a tete Enschede

Bericht door Theo vd M. » 06 mei 2014, 08:43

Afbeelding

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Re: NK Tete a tete Enschede

Bericht door Theo vd M. » 06 mei 2014, 08:52

Inschrijvingen per 29-4

1 Arjan de Jongh - ETJBV de Teerling
2 Peter Bonarius - P.C. "De Gooiers"
3 Bas Velthuijsen - P.C. "De Gooiers"
4 Guus Vonck - P.C. "De Gooiers"
5 Paul de Boer - P.C. "De Gooiers"
6 Niek van Weerden - Treize Points
7 Ron Bakker - JdB ver. Schoorl
8 Jac van Beek - JBC Plop Uden
9 Henk van Boeschoten - CdP Les Cailloux
10 Patrick Bosch - CdP Les Cailloux
11 Sebastiaan Diemel - CdP Les Cailloux
12 Leroy van Arnhem - CdP Les Cailloux
13 Bart Kouveld - CdP Les Cailloux
14 Horn krister - 't Zwijntje
15 Han Sluter - JBV de Blede Boulers
16 Gerda van Linde-Sluter - JBV Lemsterland
17 Elly Prins - JBV Lemsterland
18 Wouter Hoekstra - De But 84
19 Joey van Doorn - JBC 't Dupke
20 Marco Zeitzen - JBC 't Dupke
21 Henk Zeitzen - JBC 't Dupke
22 Marthy van Nunen - JBC 't Dupke
23 Pejman Darvish-Zadeh - PV 't Lover
24 Theo van der Meer - JBV Boul'Animo
25 Nettie Lensink - JBV Boul'Animo
26 Jeroen van der Mei - JBV Boul'Animo
27 Dennis Nootenboom - JBV Boul'Animo
28 Patrick van der Schief - JBV Boul'Animo

Linois
0 Stars
0 Stars

Bericht door Linois » 11 mei 2014, 14:43

JDC Sport zalop deze dag met de OBUT stand aanwezig zijn.
Bij speciale wensen, of meebrengen van materialen kunt u dit vooraf meedelen via info@jdcsport.nl

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 27 mei 2014, 10:35

NK Tete a tete 2014, Enschede.

4 of 5 man vrijwilliger de hele dag
4 man/vrouw wedstrijdleiding/scheidsrechter
1 bondsafgevaardigde
bijna 60 deelnemers
----
- Op de website van L'Equipe geen enkele aandacht voor het NK. Wel voor een clubkampioenschap in Almelo (Breaking News)
- Tegelijkertijd werd in afdeling 03 de laatste dag van de Afdelingscompetitie gehouden.
- Veel goede topspelers kozen voor een ander toernooi, of speelden dit weekend helemaal niet. Meest gehoord excuus de reisafstand.
- Geen cirkels, pas bij halve finale's. (gekocht of uitgeleend via Martin vd Linden van JDC Sports)
- De loting klopte niet en moest aangepast worden.
- Na de aanpassing klopte het nog steeds niet omdat clubbescherming niet werd meegenomen, maar dat kon volgens de wedstrijdleiding het programma niet aan.
- Tijdens lunchtijd broodjes op, later was er wel bijgehaald
- Prijsuitreiking zonder podium.
- Niet tot nauwelijks toeschouwers, met name ook niet van de eigen club. Notabene maar 1 deelnemer van de organiserende club.
En zo valt er nog wel meer over te zeggen.

Wel goed:
Het weer ;-)
Banen lagen er keurig bij.
Scoreborden op elke baan
Wedstrijden op hoog niveau en spannend

Al met al na een teleurstellend deelnemersaantal bij het precisieschieten en nu tijdens het NK tete a tete. Ik hou mijn hart vast voor het NK Triplette in Middelburg.

7-6
NK Jeugd, nog steeds 0 inschrijvingen!!
NK Dames, 18 teams
NK Veteranen, 32 teams

22-6
NK Triplette, 5 teams

13-7
NK Mix 16 inschrijvingen

De foto's staan inmiddels op facebook KLIK HIER

boesnl
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT *ATX* 700 gr.
Contacteer:

Bericht door boesnl » 27 mei 2014, 10:41

Gelukkig hebben we de foto's nog... :wink:
Plant elk jaar een boom...!!

marco_petanque
3 Stars
3 Stars

Bericht door marco_petanque » 27 mei 2014, 12:32

Toch heel jammer van zo'n NK.

Nu juist het NK Tete a Tete de laatste jaren weer aan populariteit won. Dacht toch steeds minimaal 80 deelnemers (correct me if i'm wrong :) )

Lijkt me dat alle redenen om een NK in zo'n uithoek te organiseren inmiddels wel achterhaald zijn.

Zoals, het NK komt naar je toe deze lente, zodat ook de lokale boulers kunnen meespelen. Nou ja, als er maar 1 van Enschede zelf meedoet heeft dat weinig zin. Uit die regio ook niet veel deelname zag ik in de lijst.

NK's leven al niet erg bij 'boulend' nederland.....en petanque spelend nederland is ook niet altijd bereid om naar zo'n lokatie te rijden voor misschien maar twee wedstrijden en geen sfeer. Dan blijft er niet veel over dus.

Zelfde geldt voor NK triplette in Middelburg....Hoop eigenlijk dat het gewoon afgelast wordt. Weet nog NK doublette jaren geleden in Middelburg!

tschuss,

jeu de bouler
1 Stars
1 Stars

Bericht door jeu de bouler » 27 mei 2014, 12:52

Er waren inderdaad veel mooie wedstrijden op hoog niveau met verrassende uitslagen te zien. Wat me erg tegenviel was het aantal vrouwelijke deelnemers ( nationale vrouwenselectie???) dat deelnam.
Wat ook jammer was dat menig speler direct na uitschakeling al vertrok. Uiteraard moet het een hoofdtoernooi met eliminatie zijn maar misschien is het mogelijk om het troosttoernooi anders in te richten zodat men meer wedstrijden kan spelen.
Een toeschouwer.

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 27 mei 2014, 14:51

Al met al veel evaluatiewerk voor de Toernooicommissie. Ik zal het in ieder geval daar wel inbrengen. Was zelf niet aanwezig (voor de eerste keer, omdat zaterdag de bondsraad was en ik thuis de afspraak heb om 1 dag in het weekend thuis te zijn).
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

janquax
1 Stars
1 Stars

Bericht door janquax » 27 mei 2014, 15:56

Ben het niet helemaal eens met Marco waar het gaat om de reisafstand. Zoals bij alle sporten wil elke vereniging wel eens een NK of een andere grote wedstrijd organiseren.
Over wat voor afstanden praten we eigenlijk in Nederland!?
Bij de zonale NC moeten we komende zondag naar Den Helder. Ook eigenlijk een "moeilijke" hoek.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 27 mei 2014, 16:13

Het gaat ook niet direct om de reisafstanden, praktijk is dat een uitstervend ras als de wedstrijdspeler niet meer bereid is in Nederland van uithoek naar uithoek te reizen. De praktijk in Nederland leert dat men er voor 2 partijtjes evt. geen zin er meer in heeft. Als zelfs alle lokale spelers het laten afweten gaat er toch ergens iets niet goed.

Mijn voorstel (eigenlijk van Joop Denekamp ;-)) is een groot braakliggend neutraal terrein, waar ook in Nederland, en dan de grote 3 NK's in 1 weekend organiseren. Vrijdag Tete a Tete, Zaterdag Triplette evt. finales op zondag en doublette op zondag.

Alle spelers een heel weekeinde bij elkaar wil meestal wel werken...

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 27 mei 2014, 16:22

daar zit wel wat in theo! alles in een weekendof het weekend van hemelvaart dan kun je de mix ook nog doen
en zijn er veel mensen vrij op vrijdag. ik ga dat is in de groep gooien!
Dat er weer een ergernis top tien was in Enschede ben ik helemaal met je eens,
ik ga er niks over zeggen maar proberen het te verbeteren via onze werkgroep!

mvg Bart

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 27 mei 2014, 20:24

hallo,
ik ben van mening dat er ieder jaar in elke zone tenminste een nk moet worden gehouden.
vanaf 2015 worden er ook nk doublette, nk tete a tete ,nk tireren voor vrouwen worden georganiseerd. dat moet je dan op de zelfde dag doen als de mannen nk 's.
verder vind ik dat er vanuit de bond(zet desnoods stagiares wl 3 in) of organiserende vereniging een neventoernooi voor doublettes moet worden georganiseerd. bv om 13.30u beginnen systeem 3 voorgeloot met finale. de deelnemers aan het aan het nk moeten daar gratis aan meekunnen doen.( bv de njbb draagt voor dit toernooi € 2,- af voor elke nk deelnemer voor de prijzen van het neven toernooi,want ik vind € 10,- inschrijfgeld erg veel.) De petanquespelers van de organiserende club of die in de buurt spelen kunnen zich ook inschrijven op die dag (toernooi van bv maximaal 32 teams)
een andere optie is om ieder nk mee te laten tellen voor de njbb masters kwalificatie punten.
verder is er de ontwikkeling bij de fipjp om een wk tete a tete te organiseren en bij de cep een ek doublette mannen,dames,tete a tete en doublette mix ,landen teams van 4 heren en 4 dames . maak een formule om de winnaars van de nk's daar naar toe te laten gaan.
waar ook naar gekeken moet worden door de toernooicommissie ,is naar de toewijzing van de nk's. maak iemand verantwoordelijk binnen de toernooicommissie cq promotiecommissie met enig verstand van zaken.
voor zover een beginnetje, heb dit ook al aangegeven bij henk van rekum,huub vd broek en bart scholten.
ik ben in ieder geval bereid om me daar voor in te zetten en om de mooie petanquesport te promoten
gr paul k

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 28 mei 2014, 00:14

Analyse deelnemers.pdf
(54.55 KiB) 159 keer gedownload
Even wat cijfers over het NK Tête à tête vanaf 2009. Dan weten we waar we over praten/schrijven.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 28 mei 2014, 07:50

Heel nuttig, dit soort gegevens!

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 28 mei 2014, 08:50

Ik ben van mening dat de afstand niet ter zake doet.
Als je wilt spelen dan rij je gewoon. Ik kon helaas niet ivm mijn kinderen die bij mij waren. En dat gaat voor!

Ik kan mij wel aansluiten bij Joop en Theo voor het organiseren van de verschillende NK's in een weekend! Hemelvaartsweekend is een prima optie!
Donderdags tripletten (zowel heren, dames en jeugd) - vrijdags mixdoublet (al dan niet met jeugd) - zaterdags doubletten (zowel heren dames en jeugd) - zondags t.a.t. (dames, heren, jeugd) omdat t.a.t. relatief het snelst gaat en men toch bijtijds thuis kan zijn. NK tireren gewoon binnen laten bij Nieuwegein.
Sla een groot tentenkamp op, zowel voor slaapgelegenheid als schuilen bij slecht weer. Sponsoring. Media. Natje en droogje. Maak er een grote happening van. Er komt genoeg geld binnen van de ingeschreven teams dus de njbb kan hier best iets mee doen.

Ook moeten de NK's aantrekkelijker gemaakt worden. GEEN andere toernooien op deze dagen om mee te beginnen, of uitsluitend promotietoernooien of vijf voorgeloot (max 1 per zone).
Kampioenstruien of shirts. Prijzengeld voor 1 t/m 4. Formule om de winnaars ergens naar toe te laten gaan zoals Paul aangeeft. Verplicht cirkels. Verplicht podium (dacht dat dit ook een vereiste was?) Directe eliminatie met hoofd, troost en complementaires zodat ieder minimaal 3 partijen speelt. Daarna eventueel nog inschrijven voor een neventoernooitje zoals Paul aangeeft.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 28 mei 2014, 09:17

Ik ben van mening dat de afstand niet ter zake doet.
Als je wilt spelen dan rij je gewoon.
Jij hoort dan ook met maximaal 200 wedstrijdspelers tot een uitstervend ras ben ik bang.

Praktijk in Nederland is dat men veel minder bereid is afstanden af te leggen dan in onze omringende landen. Die lachen echt om onze excuusjes...

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 28 mei 2014, 11:39

Bij ons in de buurt hoor je het ê

een goed gevoel met m,n boule

Patrice67
1 Stars
1 Stars

Bericht door Patrice67 » 28 mei 2014, 11:41

Sorry dikke vingers
Het excuus van benzine prijzen heel vaak

een goed gevoel met m,n boule

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 28 mei 2014, 11:55

Hmmm, zou dat inderdaad niet eens HET verschil kunnen zijn met landen om ons heen? Is de wedstrijdspeler nog bereid om "zo ver" te rijden? Blijkbaar niet...dan is de vraag natuurlijk hoe dat komt. En dan zijn hierboven al enige factoren genoemd.

- Aankleding en organisatie/PR
- Belangrijkheid d.m.v. prijzen en uitzendingen naar EK/WK

Mmmm...interessant...
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 28 mei 2014, 13:26

Paul Wagenaar schreef:
Analyse deelnemers.pdf
Even wat cijfers over het NK Tête à tête vanaf 2009. Dan weten we waar we over praten/schrijven.
Beschik je ook over dergelijke analyses van de andere NK's. Nuttig voor werkgroep C1!

Groet,
Paul
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Plaats reactie