NJBB Masters 2014

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Re: NJBB Masters 2014

Bericht door devrees » 04 nov 2014, 09:29

Ik ben wel benieuwd naar de argumentatie van de toernooicommissie.

Groet,
René

Ferry
3 Stars
3 Stars

Bericht door Ferry » 04 nov 2014, 10:15

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De uitgenodigde teams zijn op basis van 2 reglementen tot stand gekomen, vroeg mij af of dat überhaupt kon.

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 04 nov 2014, 18:09

in de bijlage het advies van de reglementencommissie aan de toernooi commissie en bestuurslid NJBB, portefeuille peiler competitie
"Beste Paul,
Bijgaande het schrijven wat de reglementencommissie op 28-8-2014 aan Henk van Rekum heeft gezonden inzake de geldigheid van het Mastersreglement.
De reglementencommissie heeft dit schrijven inmiddels voorgelegd aan de toernooicommissie.
Gezien de leidende rol die de toernooicommissie heeft in dit reglement (zie artikelen 3 en 7), dient de toernooicommissie een uitspraak te doen.
Wij veronderstellen dat de toernooicommissie over deze kwestie op korte termijn een besluit zal nemen.
Met vriendelijke groet,
Jacques Vuurpijl
Secretaris reglementencommissie."

28-8-2014 moetvolgens mij 28-10-2014 zijn.
RC B140823h.pdf
(50.9 KiB) 91 keer gedownload
een reactie van het bestuurslid NJBB, portefeuille peiler competitie ( 2-11-2014)
"Paul,
Even een reactie op je mail naar de reglementencommissie.
Daar het reglement Masters formeel op 1 juli 2014 is ingegaan en het NK tripletten op 22 juni plaatsvond is de puntentelling voor dat toernooi nog volgens het oude reglement gehanteerd. We waren daar door verschillende spelers op gewezen en ook de reglementencommissie heeft ons op de ingangsdatum attent gemaakt."

gr paul k

Sander
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT Match115 76/690

Bericht door Sander » 04 nov 2014, 22:56

Toch ook wel benieuwd. Ik zal vast iets missen maar mijn chronologie o.b.v. beschikbare stukken op de NJBB-site is als volgt:
1. Voorlopig reglement februari 2014
2. Voorstel bondsraad (voor 24 mei 2014)
3. Aangepast voorstel bondsraad (voor 24 mei 2014)
4. Aanpassingen tijdens bondsraad en aangepast reglement vastgesteld (24 mei 2014)
5. Defintief reglement TRP bijlage 13 (mei 2014, inwerkingtredend 1 juli 2014)

In 1. is onduidelijkheid over het minimum aantal. In de bijlage lijkt 16 equipes het minimum te zijn, in artikel 2.1.2 32 deelnemers. Is hier equipes bedoeld of inderdaad minimaal 10,6667 equipes? Het lijkt mij dat in artikel 2.1.2 32 equipes is bedoeld.
Uit 2., 3. en 4. blijkt dat er vervolgens veel is aangepast. In het aangepaste voorstel noch in de notulen van de bondsraad van 24 mei 2014 kan ik de inwerkingstredingsdatum van 1 juli 2014 terug vinden. In de notulen: Met in achtneming van de bovenstaande wijzigingen stelt de vergadering het 388 Reglement NJBB Masters vast. Dan zou ik een ingangsdatum van 24 mei 2014 verwachten. De notulen van de bondsraad van 24 mei 2014 zijn gelukkig nog in concept dus als dit wel is besproken kan dit nog worden rechtgezet want:
In 5. is door mij pas de datum van 1 juli 2014 terug te vinden.

Waarschijnlijk mis ik wat in bovenstaande. Maar de volgende, m.i. niet onbelangrijke, vragen resteren:
-wie heeft besloten over de datum van 1 juli?
-wanneer is dit besloten?

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 00:13

Jeetje, best wel verrassend dat de Toernooicommissie anders besluit dan het advies van de Reglementencommissie.

Als nu het voorlopige reglement van februari 2014 toch geldend verklaard wordt voor de periode t/m juni 2014, en als je dan naar de oorspronkelijke samenstelling van het NC-kampioensteam kijkt welke betekenis wordt dan gehecht aan artikel 3 Samenstelling equipes Play-offs: De equipes dienen in dezelfde samenstelling in te schrijven als waarin zij zich gekwalificeerd hebben. Een equipe kan echter inschrijven met een vierde speler. De vierde speler mag niet uit een andere voor de Masters gekwalificeerde equipe komen, tenzij die equipe zich niet ingeschreven heeft. .

En wordt Dennis Mul dan vervolgens beschouwd als een vervanger overeenkomstig artikel 4.1 In bijzondere gevallen is één vervanger toegestaan e.e.a. ter beoordeling van het bondsbestuur

Hmm
Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 09:52

Theo vd M. schreef:Het is dan eindelijk officieel, met een gunstige uitkomst voor ons. Huub heeft mij vanochtend een mail gestuurd met de definitieve lijst van teams die ingeschreven staan en zullen spelen.

De toernooicommissie heeft dus besloten dat het NK triplette wel meetelt. Bij het team van Edward is Jelle als 4de man ingeschreven.

De poster mag uitgeprint worden Roel...
Dan is het toch opzienbarend, Theo, dat eraan voorbij gegaan wordt dat in het voorlopige reglement van februari 2014 ook uitgegaan wordt van minimaal 32 deelnemende triplettes:
2.1.2 Het bondsbestuur wijst jaarlijks tenminste zes triplettentoernooien aan als ronde in de kwalificatiecyclus. Het speelsysteem moet, naast dat het een triplettentoernooi met minimaal 32 deelnemers moet zijn, voldoen aan één van de volgende eisen:
enz.enz

Ik gun iedereen z'n Masters ...

Groet,
Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 05 nov 2014, 10:08

Ik denk dat de toernooicommissie nog vóór het NK Triplette in de fout is gegaan. Zij hebben van tevoren aan spelers en teams bevestigd dat je rustig naar Middelburg kon rijden omdat de punten meegeteld zouden worden voor de NJBB Masters. 32 teams of niet, in ieder geval meer dan 16 teams.

Na het NK triplette toernooi konden of wilden ze die toezegging niet meer terugnemen, naar de spelers toe terecht vind ik.

Overigens met respect voor alle spelers vind ik het vreemd dat het team van Frank, Milan, Martin en Mourad toegelaten is. Mourad, Martin en Frank hebben samen met Ferdinand Wiese aan 5 kwalificatietoernooien meegedaan en daarbij 64 punten gehaald. Niet genoeg om geplaatst te worden.

Doordat Dennis naar een ander team is gegaan hebben Frank en Milan 2?? spelers erbij genomen. Als Milan niet mee zal spelen is dit op Ferdinand na hetzelfde team dat zich niet heeft weten te plaatsen, en ook niet met elkaar NC heeft gespeeld.

Is dit een Maas in de regels?

Wat mij betreft mogen ze spelen alleen al vanwege het feit dat dit een goed team is, maar als we toch alle regels gaan uitspitten moet hier ook naar gekeken worden.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 05 nov 2014, 10:13

Misschien moeten we wel net als vorig jaar de NJBB Masters uitstellen totdat alles helemaal uitgezocht is zodat iedereen zonder zich bezwaard te hoeven voelen lekker kan spelen.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 11:13

Theo vd M. schreef:Ik denk dat de toernooicommissie nog vóór het NK Triplette in de fout is gegaan. Zij hebben van tevoren aan spelers en teams bevestigd dat je rustig naar Middelburg kon rijden omdat de punten meegeteld zouden worden voor de NJBB Masters. 32 teams of niet, in ieder geval meer dan 16 teams.

Na het NK triplette toernooi konden of wilden ze die toezegging niet meer terugnemen, naar de spelers toe terecht vind ik.

Overigens met respect voor alle spelers vind ik het vreemd dat het team van Frank, Milan, Martin en Mourad toegelaten is. Mourad, Martin en Frank hebben samen met Ferdinand Wiese aan 5 kwalificatietoernooien meegedaan en daarbij 64 punten gehaald. Niet genoeg om geplaatst te worden.

Doordat Dennis naar een ander team is gegaan hebben Frank en Milan 2?? spelers erbij genomen. Als Milan niet mee zal spelen is dit op Ferdinand na hetzelfde team dat zich niet heeft weten te plaatsen, en ook niet met elkaar NC heeft gespeeld.

Is dit een Maas in de regels?

Wat mij betreft mogen ze spelen alleen al vanwege het feit dat dit een goed team is, maar als we toch alle regels gaan uitspitten moet hier ook naar gekeken worden.
Nee, dat noem ik geen maas in de regels. Volgens de regels van 1 juli 2014 mag dat, volgens de regels van februari niet!
De toernooicommissie had ook kunnen beslissen volgens het advies van de Reglementencommissie, dat het reglement per 1 juli 2014 met terugwerkende kracht geldt, met uitzondering van de puntentoekenning van het NK Triplette, omdat daar toezeggingen over gedaan zijn. Alleen heeft dat nogal stevige verschuivingen in de kwalificatie tot gevolg. Zonder bijbedoeling zie ik eerlijk gezegd weinig verschil tussen de voorgenomen overstap van Kees Koogje vorig jaar naar het team van Noel enz, en de overstap van Dennis Mul nu.

Persoonlijk, maar dat telt niet, dat besef ik best, vind ik het spijtig dat je in de Bondsraad van mei een heleboel veranderingen / verbeteringen laat aanbrengen, daar blij mee zegt te zijn en vervolgens het conceptreglement alsnog van toepassing verklaart voor de eerdere periode. Het in werkingtreden van het reglement per 1 juli 2014, is volgens mij achteraf na de bondsvergadering door het bondsbestuur besloten.

Paul van E

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 05 nov 2014, 12:27

Een commedia dell'arte, maar dan wel van een heel treurige soort... Waarom niet mijn suggestie van ruim een jaar geleden overgenomen om een klassement op individuele basis op te stellen? Dit in analogie van de Franse Masters de Pétanque of het PPF-circuit. Spelers hoeven zich dan geen zorgen te maken in welke samenstelling ze hebben gespeeld omdat in dit geval alle behaalde punten immers blijven meetellen. Na drie jaar aanmodderen wordt het eindelijk eens tijd dat er iets goed gebeurt en dat de verantwoordelijken opstappen.

Verder kan ik me er wel iets bij voorstellen dat de reglementencommissie min of meer haar handen ervan aftrekt...

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 05 nov 2014, 13:30

Is er wellicht bij iemand een officiële reactie van de toernooicommissie bekend met daarin de reden(en) waarom er tot dit besluit is gekomen?

Ik ben namelijk, net als sommige anderen, toch wel verbaasd dat de toernooicommissie het advies van de reglementencommissie niet heeft overgenomen.

Misschien zeg ik iets geks, maar kan het zo zijn dat dit de weg van de minste weerstand bleek voor de toernooicommissie, dat wil zeggen, de eenvoudigste oplossing?
Ik weet het, het is speculeren en daarom wil ik ook graag een officiële reactie zien van de toernooicommissie met de beweegredenen.

Groet,
René

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

Bericht door a.wijand » 05 nov 2014, 14:59

Het lijkt of de toernooicommissie voor alle regels de meest soepele uit een van beide reglementen heeft genomen en daarmee handelt.

Dus ondergrens voor aaltal ingeschreven teams in toerooi op 16 en de invallers / vervangers regeling in de meest ruime interpretatie uit een van beide reglementen.

Wel gek dat advies reglementen commissie niet is gevolgd. Dat was ook maar een advies natuurlijk.

Andries

Sent from my iPhone using Tapatalk

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 15:13

a.wijand schreef:Het lijkt of de toernooicommissie voor alle regels de meest soepele uit een van beide reglementen heeft genomen en daarmee handelt.

Dus ondergrens voor aaltal ingeschreven teams in toerooi op 16 en de invallers / vervangers regeling in de meest ruime interpretatie uit een van beide reglementen.

Wel gek dat advies reglementen commissie niet is gevolgd. Dat was ook maar een advies natuurlijk.

Andries

Het niet volgen van het advies van de reglementencommissie is één, maar voor dat willekeurig shoppen in/uit beide reglementen zou dezelfde reglementencommissie zelfs een stokje moeten steken, lijkt mij.

Paul

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 15:23

http://www.njbb.nl/Portals/5/NJBB/Compe ... 202014.pdf

Het lijstje uitgenodigde teams voor de NJBB Masters 2014 op NJBB.nl is (vooralsnog) nog niet aangepast ... :?

a.wijand
3 Stars
3 Stars

Bericht door a.wijand » 05 nov 2014, 17:09

Uit beide reglementen de meest ruime / soepele regels nemen is niet geheel willekeurig.

De reglementencommissie kan volgens mij geen stokjes meer steken.

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 22:39

a.wijand schreef:Uit beide reglementen de meest ruime / soepele regels nemen is niet geheel willekeurig.

De reglementencommissie kan volgens mij geen stokjes meer steken.

Naar mijn smaak wel als elk van beide reglementen geldig is in een verschillende tijdvak.

a.wijand
3 Stars
3 Stars

Bericht door a.wijand » 05 nov 2014, 22:45

Regels voor invallers / vervangers zijn pas van belang als de geplaatste teams bekend zijn en de spelers die in meerdere teams geplaatst zijn hun keuze hebben gemaakt .

Dus pas als alle toernooien gespeeld zijn.

Dan gelden wel voor alle teams dezelfde regels en is het meest logisch om daar het laatste reglement voor te gebruiken.

En zeker niet voor het ene team het ene en voor het andere team het andere.

Dat zou pas meten met twee maten. Zijn.

Andries

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 05 nov 2014, 23:01

En dat laatste is nu juist door de reglementencommissie geadviseerd en niet gevolgd!

Richard de Jong
0 Stars
0 Stars
Contacteer:

Masters 2014

Bericht door Richard de Jong » 07 nov 2014, 19:33

Op 22 en 23 november vinden de Masters 2014 plaats bij L.P.C. Les Mille Îles. Wij vinden het een eer, dat de NJBB in de persoon van Frank Wevers onze vereniging heeft verkozen voor het houden van dit toernooi. Naar de deelnemende teams toe zal het een extra stimulans zijn, als vele boulers en belangstellenden uit de regio dit evenement zullen bijwonen. Met de lokale radio Compleet FM, RTV NH, Het Noord-Hollands Dagblad en het plaatselijke weekblad De Langedijker hebben wij contact gezocht om dit toernooi aan te prijzen. Zelfs NOC/NSF en de NPO hebben wij gevraagd om onze sport te promoten. Als dat zou lukken, dan score je voor de sport. Voor ons een uniek gebeuren, welke alleen kan slagen met een overweldigende belangstelling.

http://www.lesmilleiles.nl/wp-content/u ... r_2014.png

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 10 nov 2014, 12:36

Richard, ik heb je bericht even samengevoegd met de andere berichten over de Masters 2014.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

Plaats reactie