NJBB Masters 2014

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
MvN
1 Stars
1 Stars
Boules: Obut/Bi-pôle/75/710

Re: NJBB Masters 2014

Bericht door MvN » 23 okt 2014, 10:33

Ik heb nog niks vernomen Eddy!

paul2424
6 Stars
6 Stars
Boules: obut inox dure710 74

Bericht door paul2424 » 23 okt 2014, 10:53

eddie71 schreef:Ik maak hier uit op dat het team van het Zwijntje heeft aangegeven niet deel te nemen aan de Masters?

Voor de volledigheid Paul kun je bij ons team de naam Joey van Doorn er bij vermelden!!

Gr.
Eddie
Eddie ik heb de poster niet gemaakt.
Is Joey tegenwoordig lid van petangeske ?
zo niet, dan denk ik niet dat hij wordt toegelaten als 4e speler. zou ook niet moeten kunnen denk ik als je geplaatst bent via de nc.
gr paul k

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 24 okt 2014, 13:07

Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd bij Huub.
Het is geen enkel probleem dat Joey meespeelt.
Volgens het reglement mag ieder equipe zich inschrijven met een vierde speler. Deze vierde speler mag tijdens de kwalificatie geen deel uit hebben gemaakt van een andere voor de NJBB Masters gekwalificeerde en ingeschreven equipe.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 27 okt 2014, 12:26

Ik heb de poster zojuist moeten bijwerken met de nieuwste informatie. Alle teams moeten voor 1 november opgeven, en blijkbaar hebben nu ook de winnaars van de NC, Frank Schepers, Milan Heiligers, Martin Bakker en Mourad el Ansari zich opgegeven.

Afbeelding

paul2424
6 Stars
6 Stars

Bericht door paul2424 » 28 okt 2014, 00:46

ik wil de discussie weer even aan de orde brengen betreffende de concept,voorlopige, vast gestelde(per 1 juli 14) reglementen
van de masters 2015.
in de bijlagen de laatste voorlopige reglementen febr 2014 en de reglementen per 1 juli 2014
TRP bijlage 13 Masters.pdf
(120.07 KiB) 96 keer gedownload
in beide reglementen staat al dat er minimaal 32 teams moeten deelnemen(artikel/2.1.2/2.3.3)om punten te krijgen voor de masters kwalificatie.
eerdere concept/voorlopige reglementen zijn niet voorgelegd aan de bondsvergadering ter goedkeuring .
volgens mij kunnen er aan het nk tripletten van 22 juni 14 geen master kwalificatie punten worden toegekend omdat er maar 30 tripletten deelnamen.
misschien zie ik het verkeerd :D
gr paul k

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 28 okt 2014, 06:44

Als jij gelijk hebt Paul, dan moet de hele Masterskwalificatie geannulleerd worden omdat dan ook niet aan de eis is voldaan dat er minimaal 6 toernooien moeten zijn gespeeld. Bovendien vallen er dan weer een paar teams af omdat ze dan niet aan minimaal 4 toernooien hebben meegedaan (van de 5)

Wij hebben speciaal nagevraagd of je punten kon verdienen en antwoord was ja want reglement zou pas ingaan per 1 juli. Oude reglement (blijkbaar ook ongeldig) sprak van minimaal 16 teams. Wij hadden dan zeker de reis naar Zeeland (hoe een mooie provincie het ook is) niet gemaakt.

We wachten de reactie van de Toernooicommissie weer af.

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 28 okt 2014, 09:23

je moet minimaal de helft, doch niet aan minder dan 4 toernooien hebben meegedaan van de minimaal 6 aangewezen toernooien.
Het is aangewezen als masterskwalificatietoernooi, echter kan niemand er wat aan doen dan dat er minder dan 32 teams meespelen en er dus geen punten zijn te verdienen
volgens mij Paul, is die eerste, die van februari 2014 het voorstel voor het vastegestelde per 1 juli. hiervoor gold een ander reglement

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 28 okt 2014, 12:27

Theo vd M. schreef:Als jij gelijk hebt Paul, dan moet de hele Masterskwalificatie geannulleerd worden omdat dan ook niet aan de eis is voldaan dat er minimaal 6 toernooien moeten zijn gespeeld.
......
Volgens mij staat nergens dat er een eis is van minimaal 6 toernooien.
Er staat alleen maar dat het bondsbestuur jaarlijks tenminste zes triplettentoernooien aanwijst als (voor)ronde in de
kwalificatiecyclus. Dat is iets anders.

Gr,
René

devrees
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door devrees » 28 okt 2014, 12:33

Het concept regl masters-play offs versie 2 is begin maart naar de equipeleiders van de deelnemende c.q. gekwalificeerde equipes in 2012 en 2013 gestuurd om er eens goed naar te kijken en er vooral commentaar op te leveren.

In de begeleidende brief stond toen o.a.:
"Dit concept reglement wordt aan jullie, als equipeleiders van de deelnemende c.q. gekwalificeerde equipes in 2012 en 2013 om jullie mening te horen.
Daarbij horen we ook graag de mening van de toernooicommissie en betrokken verenigingen.
Aanvullingen en aanpassingsvoorstellen zijn van harte welkom.
Wij ontvangen deze graag uiterlijk 20 maart 2014. Aan de hand van het binnengekomen commentaar zal het concept zo nodig aangepast worden en met een aanbeveling van de Reglementencommissie aan de Bondsraad op 24 mei voorgelegd worden ter vaststelling."

Ik ga er vanuit dat, na alle commentaar in overweging te hebben genomen, het huidige reglement inderdaad op de boven beschreven wijze tot stand is gekomen en bekrachtigd met als ingangsdatum 1 juli 2014.
Het is dan ook, in mijn ogen, verkeerd om aan dit concept reglement een officiële status toe te dichten.

Nu weten wij allemaal dat het reglement dat in 2013 het hele jaar is gehanteerd inderdaad niet is bekrachtigd, maar we hebben hier wel naar gespeeld!
Het lijkt me dan ook veel logischer om dit reglement nog steeds te hanteren voor de kwalificatie toernooien van vóór 1 juli, hoe krom dit ook moge zijn.

Groet,
René

PS
Zowel in het concept reglement van februari als het latere officiële reglement staat:
"De kwalificatietoernooien vinden plaats in de periode 1 april t/m 1 oktober van het lopende jaar"
Mag het toernooi van 30 maart dan eigenlijk wel meetellen? :lol: :lol:
Natuurlijk wel! We zijn toch niet gek geworden met z'n allen?

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 28 okt 2014, 12:46

Het "VOORLOPIG REGLEMENT PLAY-OFFS KWALIFICATIE WK/EK van februari 2014 is door het bondsbestuur gecommuniceerd als bijlage bij Infobulletin 454 van Maart 2014 met de volgende begeleidende tekst:

NJBB Masters
Na de ervaringen van de afgelopen twee jaar is er een nieuwe opzet van de Masters opgezet (bijlage 3). Deze opzet geldt vooralsnog alleen voor 2015 en wordt meegenomen in het project C1 in de pijler Competitie. In het voorstel is uitgegaan van duidelijkheid over equipesamenstellingen en invallersregel. Een belangrijk punt voor de wijziging is ook het elimineren van de invloed van equipes, die geen uitzicht meer hebben op de eindzege tijdens de laatste speeldagen. Om tot een breed gedragen reglement te komen horen we graag de mening van het land. Aanvullingen en aanpassingsvoorstellen zijn van harte welkom. Wij ontvangen deze graag uiterlijk 20 maart 2014 op info@njbb.nl. Aan de hand van het binnengekomen commentaar zal het concept zo nodig aangepast worden en met een aanbeveling van de reglementencommissie aan de Bondsraad op 24 mei voorgelegd worden ter vaststelling.

Zie: http://www.njbb.nl/Portals/5/NJBB/Commu ... %20454.pdf

In het aanhangsel bij dat voorlopige reglement van februari 2014 waarin de verdeling van de kwalificatiepunten wordt aangegeven lees ik:
Indien door minder dan 16 equipes aan een kwalificatietoernooi wordt deelgenomen worden geen kwalificatiepunten toegekend.

Vervolgens is dat voorlopige reglement aangepast en als TRP bijlage 13 vastgesteld door de Bondsraad van mei 2014 met datum van inwerkingtreding 1 juli 2014.

Er lijkt me toe dat er veel voor te zeggen valt dat t/m 30 juni 2014 het voorlopige reglement van februari 2014 gold en vanaf 1 juli 2014 dat de aangepaste bijlage 13 TRP. Maar de reglementencommissie van de NJBB lijkt mij de instantie die zou moeten vaststellen welk reglement in welk tijdvak heeft gegolden.

Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

SandraGill
4 Stars
4 Stars
Contacteer:

Bericht door SandraGill » 28 okt 2014, 13:36

Een ander punt: de samenstelling van equipes NJBB Masters.

Ik lees op de laatste poster dat het team dat zich als nr.1 van de Nationale Competitie 2014 gekwalificeerd heeft bestaat uit Frank Schepers, Milan Heiligers, Martin Bakker en Mourad el Ansari. Die samenstelling wijkt op twee plaatsen af van het team 't Zwijntje 1 dat NC-kampioen 2014 is geworden. Dat bestond uit Frank Schepers, Dennis Mul en Milan Heiligers.

Volgens TRP Bijlage 13 dat per 1 juli in werking is getreden is die samenstelling toegestaan. Immers dat reglement luidt:

3.1.1. Na afloop van de kwalificatieperiode dienen de spelers die zich met twee of meer equipes hebben gekwalificeerd voor de NJBB Masters vóór 15 oktober van het lopende jaar bij de toernooicommissie aan te geven voor welke equipe zij willen uitkomen.
3.1.2. Een equipe die als gevolg van de hiervoor genoemde keuze nog slechts bestaat uit twee personen mag worden aangevuld met een derde en eventueel vierde speler. Deze derde en eventueel vierde speler mogen tijdens de kwalificatie geen deel uit hebben gemaakt van een andere voor de NJBB Masters gekwalificeerde en ingeschreven equipe, of daarin zijn ingevallen.

Volgens het "VOORLOPIG REGLEMENT PLAY-OFFS KWALIFICATIE WK/EK van februari 2014" zou dat niet toegestaan zijn. Immers daarin stond geregeld:

Artikel 3 Samenstelling equipes Play-offs
De equipes dienen in dezelfde samenstelling in te schrijven als waarin zij zich gekwalificeerd hebben. Een equipe kan echter inschrijven met een vierde speler. De vierde speler mag niet uit een andere voor de Masters gekwalificeerde equipe komen, tenzij die equipe zich niet ingeschreven heeft. Tijdens een partij mag één speler eenmaal vervangen worden. Dit dient aangegeven te worden op het wedstrijdformulier.

Doorslaggevend lijkt me ook hierbij het oordeel welk reglement in welk tijdvak als geldend wordt beschouwd.
Vervelend hoor, dat dat nu nog niet 100% duidelijk is.

Paul van E
"Je kunt beter ten ondergaan met je eigen visie dan met die van een ander" (Johan Cruyff)

eddie71
4 Stars
4 Stars

Bericht door eddie71 » 28 okt 2014, 13:44

Gewoon pleuren!!! zoals Mark zou zeggen, met de teams die nu op de flyer staan!!!

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 28 okt 2014, 13:45

Ik vind het vooral jammer dat vlak voordat de Masters gespeeld moet worden iedereen weer in alle regels moet duiken om nou te kijken wat er precies staat en hoe alles geïnterpreteerd dient te worden.

Dat moet toch simpeler kunnen.

Nu blijven er teams onzeker of ze wel of niet mee mogen doen, erg jammer.

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 28 okt 2014, 17:50

Ik vind dat ik ook gekwalificeert ben Ik moet alleen nog even een team zoeken!

mvg Bart

Mark
4 Stars
4 Stars

Bericht door Mark » 28 okt 2014, 22:50

Als iemand nog een speler zoekt...... ik heb geen kwalis gespeeld ;)

Gewoon PLEUREN!!!
www.markwildeboer.nl

RC
3 Stars
3 Stars
Boules: OBUT-Match73/720
Contacteer:

Bericht door RC » 04 nov 2014, 00:13

Is de definitieve deelnemerslijst voor de NJBB Masters 2014 inmiddels bekend en vastgesteld?
Ik wil namelijk die poster wel uitprinten en ophangen, maar dan wil ik wel de versie ophangen met de correcte namen.
gr
RC
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience

paul2424
6 Stars
6 Stars

Bericht door paul2424 » 04 nov 2014, 00:51

RC schreef:Is de definitieve deelnemerslijst voor de NJBB Masters 2014 inmiddels bekend en vastgesteld?
Ik wil namelijk die poster wel uitprinten en ophangen, maar dan wil ik wel de versie ophangen met de correcte namen.
gr
RC
hallo roel,
3 nov was bestuursvergadering njbb bestuur, vandaag toernooicom vergadering. de reglementen commissie heeft een advies uitgebracht naar het bestuur en en de toernooi commissie, eind van deze week zal het wel bekend worden wie er wel of niet speelt.
gr paul k

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 04 nov 2014, 09:00

Wat een gestoethaspel allemaal!

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 04 nov 2014, 09:14

Het is dan eindelijk officieel, met een gunstige uitkomst voor ons. Huub heeft mij vanochtend een mail gestuurd met de definitieve lijst van teams die ingeschreven staan en zullen spelen.

De toernooicommissie heeft dus besloten dat het NK triplette wel meetelt. Bij het team van Edward is Jelle als 4de man ingeschreven.

De poster mag uitgeprint worden Roel...

Afbeelding

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 04 nov 2014, 09:16

Neemt overigens niet weg dat ik vind dat meteen na het laatste toernooi alle deelnemers bekend kunnen zijn zonder discussie achteraf over reglementen die wel of niet meetellen. Misschien gaat het het 4de jaar eindelijk eens goed van begin tot eind. Moet kunnen, toch??

Plaats reactie