NJBB Masters 2014

Alles over de nationale kampioenschappen, competitie, ranglijst en masters.
mjbakker
2 Stars
2 Stars

Re: NJBB Masters 2014

Bericht door mjbakker » 10 nov 2014, 15:29

Op de Flyer van LMI staat in het linker rijtje ineens het team van Krijn Kok en niet het team van Frank Schepers!
heb ik iets gemist of heeft nog niemand het vorige bericht geopend ?
martin

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 10 nov 2014, 15:36

Goed gezien!!
Het is de oude versie nog denk ik, of is er ondertussen nog iets gewijzigd??? :D
Alle teams hebben ook een 4e speler toegevoegd muv Theo.
Dit is ook niet verwerkt.

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Boules: MS CZ/73/710
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 10 nov 2014, 15:44

Vanwege het samenvoegen is er een oude versie gebruikt vermoed ik.

Dit is de definitieve versie. Wij hebben er inderdaad voor gekozen geen 4de man te kiezen. Lekker makkelijk met beslissen wie er wel en wie er niet hoeven te spelen ;-)

Afbeelding

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Boules: Match+ 700 gr 74 mm
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 10 nov 2014, 17:31

Een vierde man is op nationaal niveau de reinste flauwekul. Het wordt pas interessant op internationaal niveau, bij afvaardiging naar een internationaal kampioenschap. Op nationaal niveau (Masters) bestaat de kans dat de vierde speler nooit speelt en toch afgevaardigd wordt. Snel afschaffen!

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 10 nov 2014, 18:02

Ik weet dat het jouw stijl is maar jouw mening als waarheid schrijven moet je proberen te voorkomen.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 10 nov 2014, 20:56

Wat is een mening? Wat is de waarheid?

a.wijand
3 Stars
3 Stars
Boules: Ton'R 110

NJBB Masters 2014

Bericht door a.wijand » 10 nov 2014, 23:13

Jac verkondigt duidelijk een mening.

Ookal zet hij er niet altijd "volgens mij" bij.

Andries

Sent from my iPhone using Tapatalk

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 11 nov 2014, 00:30

Ik ga ervan uit dat de lezers van dit forum feiten van meningen weten te onderscheiden! Ook al staat er inderdaad geen 'volgens mij' bij.
Laatst gewijzigd door jacpetanque op 11 nov 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

eddie71
4 Stars
4 Stars
Boules: OBUT MATCH+ 74-700

Bericht door eddie71 » 11 nov 2014, 10:17

@Fabian

Worden de wedstrijden uitgezonden?

Febiunz
Administrator
Administrator
Boules: Boulenciel, 74, 690
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 11 nov 2014, 10:36

Ja! De wedstrijden worden uitgezonden, voor diegene die er niet LIVE bij kunnen zijn. Voor de anderen geld gewoon dat je moet komen kijken! :)

Overigens ben ik het compleet oneens met de mening van Jac. Ook op nationaal niveau kan de vierde man een balngrijke rol spelen, en kan een team wel degelijk beter presteren dan met drie. Je moet er wel goed mee om gaan natuurlijk. Waarom trainen we pas met de vierde man op een WK/EK, i.p.v. dat veel eerder te doen? In Duitsland in de NRW heb ik dit principe ook net geintroduceerd, en zullen we ook gaan trainen met 4 spelers per team.
Improving teams with #Agile and #DevOps principles

bartboules
5 Stars
5 Stars

Bericht door bartboules » 11 nov 2014, 17:13

eens met fabian of overal afschaffen

mvg Bart

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 11 nov 2014, 17:25

een balngrijke rol
Mooi nieuw petanquewoord. Ballangrijk ;-)

Theo vd M.
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door Theo vd M. » 11 nov 2014, 17:33

Een vierde man is op nationaal niveau de reinste flauwekul. Het wordt pas interessant op internationaal niveau
Ik begrijp deze stelling ook niet echt. Komt zelfs wat denigrerend over.

Als de ambitie is op internationaal niveau mee te kunnen komen waarom dan op nationaal niveau afschaffen?

Wij denken omdat we al het hele seizoen met z'n 3 en spelen geen behoefte te hebben aan een vierde man Tenzij vanwege ziekte of ander onheil.

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 12 nov 2014, 11:03

Misschien is het nuttig even terug te blikken om in herinnering te brengen hoede vierde man ontstaan is. Zo rond de eeuwwisseling werd het besluit genomen dat elk land slechts één team nar het WK mocht sturen. Dit omdat het aantal FIPJP-landen, en daardoor ook het aantal aan het WK deelnemend ploegen, zo groot was geworden dat WK's organisatorisch en financieel nauwelijks meer te organiseren waren. Eén ploeg per deelnemend land dus. Frankrijk, als belangrijkste titelkandidaat, had daardoor veel te verliezen. Als één van de drie spelers tijdens een WK ziek of onwel zou worden, dan zouden daardoor alle kansen op een wereldtitel verloren zijn. Weliswaar was het aan de begeleider/coach toegestaan om in te vallen, maar die had doorgaans niet de kwaliteiten van de uitgevallen speler. In het verleden, met twee teams op het terrein, speelde dat probleem veel minder omdat het tweede Franse team vrijwel even sterk was als het eerste. Om het voorstel om terug te gaan naar één team per land, kwam het compromis van één team met vier spelers uit de bus. Dus puur uit opportunistische beweegredenen en niet gebaseerd op een welgekozen beleid (al deed de NJBB dat aanvankelijk wel geloven!).
In Frankrijk, en vergeef me dat ik daar weer op teruggrijp, wordt het verschijnsel van de wisselspeler op nationaal nauwelijks toegepast. In elk geval niet bij nationale toernooien en kampioenschappen. Wel min of meer in de Masters de Pétanque, waar de teams uit vier spelers bestaan, maar er slechts drie aanwezig zijn. De vierde man blijft bij toerbeurt thuis. Alleen bij de finale zijn alle vier spelers aanwezig, die ook gewisseld mogen worden. Verder zijn wisselspelers toegestaan bij de Coupe de France voor clubs en het Franse kampioenschap (competitie) voor clubs.

Ik blijf de mening (mijn persoonlijke waarheid...) toegedaan dat wisselspelers op nationaal niveau ongewenst zijn. Wisselspelers zijn pas interessant en van belang als het om vertegenwoordigende teams gaat, dus bij WK's en EK's. En om terug te keren naar eigen land, en dan in het bijzonder het Masterscircuit, spelers moeten, en zeker als het om iets belangrijks als selectie en/of kwalificatie gaat, zo veel mogelijk zelf op het terrein staan om te spelen en niet voor lange tijd - of misschien wel de hele dag - aan de kant zitten. Nu de NJBB heeft gekozen heeft voor het huidige kwalificatiemodel (waar ik overigens nog steeds grote twijfels over heb, zeker over de wijze van uitvoering; maar dit terzijde), moeten de spelers die daadwerkelijk op het terrein staan zich waarmaken. Als de kwalificatie ruim voor het betreffende WK of EK plaatsheeft, is er nog alle tijd om, in nauwe samenwerking met de NJBB, op zoek te gaan naar een vierde speler. Die speler moet uiteraard wel aan het circuit en aan de Mastersfinale hebben deelgenomen! Vervolgens begint de eigenlijk weg van voorbereiding en teambuilding voor het beoogde WK of EK.

Met enige vorm van denigreren van spelers heeft mijn stellingname niets van doen!

Paul Wagenaar
5 Stars
5 Stars
Boules: RCX, 72, 700
Contacteer:

Bericht door Paul Wagenaar » 12 nov 2014, 14:05

Jammer dat de andere sportbonden niet de Franse geschiedenis van het petanque kennen.
Ik word tireur wanneer ik als pointeur tekort schiet.

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 13 nov 2014, 15:24

jacpetanque schreef:Als de kwalificatie ruim voor het betreffende WK of EK plaatsheeft, is er nog alle tijd om, in nauwe samenwerking met de NJBB, op zoek te gaan naar een vierde speler. Die speler moet uiteraard wel aan het circuit en aan de Mastersfinale hebben deelgenomen! Vervolgens begint de eigenlijk weg van voorbereiding en teambuilding voor het beoogde WK of EK.
Waarom zo lang wachten met het zoeken van een vierde man? Hoe eerder hoe beter zou je toch zeggen? Dan heb je meer tijd ter voorbereiding en kan je als team van vier al waarmaken in NL. Ik blijf het echt heel raar vinden dat we pas op de EK/WK met 4 man gaan. Dan is elke wissel een verrassing voor de spelers, immers dit is nog nooit eerder gebeurd in belangrijke wedstrijden zoals de kwalificatie en de masters finale. Het is toch geen rocket science om te bedenken dat je dit, het wisselen, ook kan trainen, om verrassingen te voorkomen?

jacpetanque
6 Stars
6 Stars
Contacteer:

Bericht door jacpetanque » 13 nov 2014, 16:15

Mijn mening blijft dat een speler die zich wil kwalificeren voor de volle 100% van de tijd op het veld dient te staan. Dit om niet het risico te lopen dat hij voor de volle 100% aan de kant zit. Er wordt immers pas gewisseld als het niet goed gaat. Als een partij goed verloopt, is er geen enkele reden om te wisselen. Het oefenen van wisselen (als dat al nodig zou zijn) doe je pas als dat aan de orde komt, dus in de directe aanloop van het grote kampioenschap. En dan bovendien nog eens onder de leiding van een - goede - coach!

Los hiervan neem ik niet aan dat de teams tijdens het Masterscircuit zelf en de finale ervan een coach bij zich hebben...

Voor de goede orde: bij competities als het verenigingskampioenschap, de toekomstige clubteamcompetitie en, niet te vergeten, de EuroCup (waar dat vreemd genoeg - nog - niet is toegestaan) zijn wisselspelers ideaal. Het gaat daar dan ook om echte teamcompetities met een coach!

Febiunz
Administrator
Administrator
Contacteer:

Bericht door Febiunz » 21 nov 2014, 15:58

Weet er iemand nog een leuk hotel in de buurt. Ik moet nog even gaan kijken maar misschien dat er al iemand een tip heeft? Ik heb maar 1 kamer nodig voor mijn buurman en mijzelf.

Plaats reactie